Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Chaos schreef:Wat je met een hulpteugel in 5 min. soms al kan oplossen kan met rijden zonder een uur duren.
_Daniquee schreef:Achja, weetje iedereen heeft een andere mening

Chaos schreef:Jij trekt te veel voorbarige conlusies.
Ik zeg dat jij niet moet zeggen wat wíj al dan niet weten.

... Maar zal mijn mening proberen uiteen te zetten. Een hulpteugel is vooral ontwikkeld als hulp voor de mens. Een paard zal het worst wezen of het rond en nageeflijk heeft gelopen of lekker met het neusje eruit en eventueel in de wind of zelfs sterren bekijken? Alleen hoe lang willen we ons paard heel houden?
), maar wij mensen wel. Door het paard te gymnastiseren, van achter naar voren te rijden, op eigen benen te leren lopen. En als mens heb je een onafhankelijke zit en goede MOTORIEK nodig, je kan dus snel inspringen op de situatie. Dat maakt je van een wannabee tot een goede amazone of ruiter
.
). x_Marr schreef:Setteke ik heb het idee dat je het topic niet goed hebt gelezen. Je reageert op dingen waar we het helemaal niet over hebben.
Hulp voor de ruiter? Waarom zou je als ruiter niks willen leren? Waarom zou je eeuwig op hetzelfde niveau blijven willen hangen terwijl je wel vind dat je paard vooruit moet?