JJCR schreef:Mijn paard springt ook M niveau, maar kan wel bijna alle Z oefeningen, het een kan niet zonder het ander vind ik.
Wat versta jij onder 'Z' oefeningen dan?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JJCR schreef:dressuur is de basis van alles, zonder goede basis in de dressuur geen leuk te rijden springpaard! Dit is me altijd zo geleerd en ik blijf erbij! Mijn paard springt ook M niveau, maar kan wel bijna alle Z oefeningen, het een kan niet zonder het ander vind ik. ( als moeten het geen Z oefeningen zijn natuurlijk) maar een goede dressuurbasis is onontbeerlijk, ook voor een springpaard!
anneve schreef:@ JJCR: Schoentje weet het wel, maar jij niet.
sporter schreef:JJCR schreef:goed, excuses dan, dan heb ik de termen door elkaar gegooid!![]()
Maar ik blijf bij men mening, dat je springpaard ook dressuurmatig toch redelijk voor mekaar moet zijn, zodat je een fijn te rijden paard hebt op concours!
Uiteraard maar er is ook niemand die dat ontkend hier denk ik.
JJCR schreef:euh, appuyeren in galop, vliegende wissels, keertwendingen, contragalop (ontspannen) allemaal bevestigd en ontspannen. Opgericht en licht in de hand, makkelijke tempowisselingen... of ben ik mis dat dat Z oefeningen zijn?
schoentje schreef:ik dacht dat een galopwissel met stap dus een eenvoudige galopwissel heet, maar ik kan het dus compleet mis hebben. Waar zijn onze vaste dressuurruiters in dit topic?
JJCR schreef:Maar ik blijf bij men mening, dat je springpaard ook dressuurmatig toch redelijk voor mekaar moet zijn, zodat je een fijn te rijden paard hebt op concours!