Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dedeniesnies schreef:ik ga ook wel eens naast het boekje hoor x] maar ik zou een paard nooit schoppen. slaan vind ik wel kunnen als het paard eh, naja je weet wel hoe paarden soms kunnen doen +), maar ik weet niet, ik vind schoppen té. onrespectloos of zo? ik weet het niet,maar ik zou het niet doen

Snoompje schreef:Hehe, ik schreeuw de hele bak bij elkaar als het weer eens niet lukt... Kunnen de buren mee genieten. Kan echt niet hoor (al vaak gehoord).
tjhaaa
TheFreak schreef:VRESELIJK! Dat vind ik van de meeste reacties hier. Altijd maar dat geschop en getrek, scherper bit, hulpteugeltje erbij, zelfbeheersing verliezen, geweld en geschreeuw. Allemaal omdat we denken dat ze niet luisteren. Het ergste is nog wel dat de schuld vrijwel altijd bij jezelf ligt en niet bij je paard. Wat de meeste hier waarschijnlijk niet zullen inzien. Sowieso bereik je het ideale beeld alleen met rust en kalmte. Tuurlijk mag je je paard een tik geven als hij niet genoeg reageert op je been, als je hem daarna maar beloont als hij iets goed doet. Dingen die worden beloont zal een paard onthouden. Je kunt wel zeggen dat die 'pennymeisjes' alles zielig vinden maar dat getrek en geschop en denken dat ze alles weten en alles zijn, DAT is pas zielig.
Snor schreef:Ik geef paarden altijd hun zin! Gaat het op de noodrem en wil het alleen nog maar achteruit? Geen punt. Dan maar achteruit. Maar dan ook meteen een kwartier achteruit. Gaat het heel hard rennen? Prima. Doe maar nog wat harder danAls het bijt, bijt ik ook. Als het schopt, schop ik terug.

_San87_ schreef:TheFreak schreef:VRESELIJK! Dat vind ik van de meeste reacties hier. Altijd maar dat geschop en getrek, scherper bit, hulpteugeltje erbij, zelfbeheersing verliezen, geweld en geschreeuw. Allemaal omdat we denken dat ze niet luisteren. Het ergste is nog wel dat de schuld vrijwel altijd bij jezelf ligt en niet bij je paard. Wat de meeste hier waarschijnlijk niet zullen inzien. Sowieso bereik je het ideale beeld alleen met rust en kalmte. Tuurlijk mag je je paard een tik geven als hij niet genoeg reageert op je been, als je hem daarna maar beloont als hij iets goed doet. Dingen die worden beloont zal een paard onthouden. Je kunt wel zeggen dat die 'pennymeisjes' alles zielig vinden maar dat getrek en geschop en denken dat ze alles weten en alles zijn, DAT is pas zielig.
Ik vroeg me al af wanneer de eerste moraalridder zich zou melden.
Er staat hier toch nergens dat men er plezier aan heeft het paard zo te behandelen? Men post hier tekortkomingen in reactie, wat imo prima is. Niemand is perfect. En er zijn ook zat mensen die wel degelijk doorhebben dat ze het niet goed doen, maar even niet anders weten.
TheFreak schreef:_San87_ schreef:
Ik vroeg me al af wanneer de eerste moraalridder zich zou melden.
Er staat hier toch nergens dat men er plezier aan heeft het paard zo te behandelen? Men post hier tekortkomingen in reactie, wat imo prima is. Niemand is perfect. En er zijn ook zat mensen die wel degelijk doorhebben dat ze het niet goed doen, maar even niet anders weten.
Tuurlijk is niet iedereen perfect. Maar veel vinden dit soort gedrag juist helemaal niet fout. Zal best dat sommige mensen hun fouten inzien, maar wanneer gaan ze er dan iets aan doen?
). Als ik hem een klap geef, reageert ie niet eens. MerelxG_R schreef:Precies, ik zou nooit een scherp bit, een hulpteugel oid gebruiken, omdat het me niet lukt met een simpel trensje. Of dat als het paard niet nageelijk wel lopen dan maar eens even flink zitten raggen in die mond. Maar niemand doet het altijd helemaal perfect, je hebt altijd wel eens (onbewust) een strenge binnenhand, of je deelt een keertje een iets hardere tik uit dan bedoeld was. En wat zou volgens jou de oplossing zijn als een paard naar je trapt? Lief vragen of ie daar alsjeblieft mee op wil houden zal niet helpen.
bijv "wat goed blabla"-terwijl het paard in een valsse knik loopt
) TheFreak schreef:MerelxG_R schreef:Precies, ik zou nooit een scherp bit, een hulpteugel oid gebruiken, omdat het me niet lukt met een simpel trensje. Of dat als het paard niet nageelijk wel lopen dan maar eens even flink zitten raggen in die mond. Maar niemand doet het altijd helemaal perfect, je hebt altijd wel eens (onbewust) een strenge binnenhand, of je deelt een keertje een iets hardere tik uit dan bedoeld was. En wat zou volgens jou de oplossing zijn als een paard naar je trapt? Lief vragen of ie daar alsjeblieft mee op wil houden zal niet helpen.
Paarden zijn het probleem niet maar de mensen waarvan de paarden zijn. De meeste van die eigenaren zouden best een een flinke trap nodig hebben. Als je jezelf correct tegenover je paard gedraagt komt het vrijwel nooit voor dat een paard naar jou trapt. Doet ie het toch? dan krijgt ie van mij een trap terug. Je moet naar de oorzaak van een probleem kijken en niet naar het gevolg en daar gaat het bij veel mensen fout.
xDeems schreef:Nouja, ik zal nooit gemeen doen als het paard waar ik op rijd ook niet gemeen is. Maar als dat wél zo is, tja.. dan trek ik ook wel eens flink terug. Dan heb ik ook wel eens zin om 'm een flinke schop te verkopen.
Ik heb een fjord die nog weleens grenzen op zoekt, die heb ik dus heel duidelijk bij haar, als ze er overheen gaat dan zal ze dat merken ook, anders is het vandaag 1 stapje verder, morgen 2 en voor je het weet heb je een onhandelbare poedersuiker knol. Als ze daarna gewoon braaf doet, dan beloon ik haar ook, belonen werkt beter dan straffen, maar straffen is soms nodig.