mickydo schreef:Zeeuwtje68 schreef:Ach droom maar lekker verder hoor.
Ik heb er nooit problemen mee gehad met mijn paardjes.
want die gaan niet als ze iets engs vinden. Die vertrouwen op hun baas. Mij dus.. Zou ik het eng vinden zou het een ander verhaal zijn. zo zit een paard in mekaar, tenminste de mijne wel.
Heel fijn voor jou dat jij er nooit problemen mee hebt gehad , en dat je paardjes op je vertrouwen en jou als hun absolute leider zien , daarom luisteren ze ook zo goed naar je !
En nee jou paarden vallen buiten het wij zijn van nature vluchtdieren , begrijp ik helemaal !!
Jij paarden zijn speciaal , kunnen alles en luisteren alleen naar jou..
Wie droomt er hier nou ??
Ik kan er niets aan doen dat het een keiharde feit is dat een paard een vluchtdier is en dus ten alle tijde in paniek zou willen vluchten , dat wij daar als ruiter daar geen mogelijkheid aan geven op wat voor een manier ook, zal een paard gaan vechten , wat zich zal uiten in protest tegen de ruiter . of natuurlijk een schop tegen die hond die je paard opgejaagt heeft of weet ik veel wat.
En tsja dat we het niet allemaal op jou manier doen wil niet zeggen dat we fout zijn toch ...
Ik zeg toch ook niet dat jou manier fout is enkel dat je uitspraak over vertrouwen gewoon niet klopt..
sweet dreams !!
Een paard is een prooidier en heeft als een van de opties in geval van paniek; vluchten
Dat kan je gewoon trainen, want vluchten is gedrag. Dan moet je wel iets verder willen kijken dan je paard alleen fysiek willen trainen en lichamelijk in bedwang willen houden.
Je paard mentaal en emotioneel trainen en er gaat een wereld voor je open
Zorg dat je paard WIL luisteren. 

? Waarom?