Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:21

Flirtatious schreef:
ik heb ook ff in je profiel gespiekt, en als jij dik bent, dan ben ik sinterklaas }:0 ...
et ziet er hartstikke mooi uit op je fries, laat die mensen maar zeuren en eerst eens naar zichzelf kijken..
die bonkerakjes vind ik nog erger om te zien...
mensen oordelen te snel...

nu heb je zelf toch ook een vooroordeel?
als het inderdaad, dunne mensen betekend die bonkerakjes[/quote]

Het is af en toe idd jammer, dat je schijnbaar over mensen die dun zijn, wel vervelende en kwetsende dingen mag roepen, maar gaat het de andere kant uit, dat is not done.
Ik ben ook slank, kan eten wat ik wil en heb veel moeite moeten doen om van 47 kilo naar de 57 te geraken.
Ik waai weg op mijn paard, kan beter niet bij een putje gaan staan, heb automatisch geen vrouwelijke vormen vanzelf, gratenpakhuis, bonkerakjes, ik ben altijd op dieet (je kunt schijnbaar niet van je zelf dun zijn), als ik geen taart wil(ben geen zoetekauw) stel ik me aan, dan denkt men dat je niet dik wil worden, skelet, zo jij mag ook wel eens wat meer eten. Mannen vinden je bij voorbaat maar niets, want je hebt niet genoeg om beet te pakken. Nou tussen Victoria Beckham en gezond gewicht zit ook een hele groep. Dunne mensen krijgen ook een hoop gezeik, niet iedereen wil zo dun zijn. Ik vind het jammer dat daar wel heel gemakkelijk over de drempel wordt gestapt.[/quote]

ik ben t met je eens hoor mindim!!

ik ben gelukkig sinds een klein jaartje boven de 58 kilo!! het was net 50kilo tot die tijd...
ben 33 jaar en 1.76m
ik kan eten wat ik wil maar aankomen deed ik niet door wat blessures iets ninder aan t sporten en nu groei ik een beetje en ben dr blij mee.

ik probeer mensen altijd in hun waarde te laten en geen comentaar te hebben op hun figuur zeker als je weet dat t een gevoelig onderwerp is!

maar af en toe krijgen de dunnetjes ook veel naar hun hoofd geslingerd hier wat voorbeelden:

als t een beetje waait word er gezegd dat ik binnen moet blijven.....
als je geen taatrje of koekje wil zeggen ze waarom niet jij kan t hebben.....
op de manege waar ik eerst reed was t ga jij maar op die pony die paarden hebben we nodig voor de grote.......dit was 3 jaar terug!!!
geef mij maar een dikkere heb ik iets vast te houden...
neem ik cola zero is t waarom geen gewone cola je bent toch niet op dieet??

kan nog wel ff doorgaan maar waar t om draait bij al deze dingen is dat er altijd comentaar op is ben je dun/slank is t niet goed ben je volslank/ stevig is het ook niet goed....

ik heb in de tussen tijd geleerd dat hoe je bent en je bent er tevrede mee wees gelukkig en bedenk dat een ander dat ook kan zijn met zijn lichaam
maar ook dat een opmerking over je lichaam dik of dun heel gevoelig kan zijn!

dus geen nare opmerkingen over mensen met een slank postuur of een wat gevulderde postuur laat elkaar in je waarde!!

en even ik heb ook je foto's gezien en je paste perfect op die fries prachtig hoor!!!

@ ladygrace hoezo heb je gewicht nodig om je paard in toom te houden??ik weet echt wel dat je zelfs met 200kilo een paard niet tegen houd... als ie gaat gaat ie
belangrijker is om je paard opgevoed te hebben en met minimale (gewichts) hulpen intoom te houden!!

Tictac_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:27

goldynf schreef:
Flirtatious schreef:
ik heb ook ff in je profiel gespiekt, en als jij dik bent, dan ben ik sinterklaas }:0 ...
et ziet er hartstikke mooi uit op je fries, laat die mensen maar zeuren en eerst eens naar zichzelf kijken..
die bonkerakjes vind ik nog erger om te zien...
mensen oordelen te snel...

nu heb je zelf toch ook een vooroordeel?
als het inderdaad, dunne mensen betekend die bonkerakjes

Het is af en toe idd jammer, dat je schijnbaar over mensen die dun zijn, wel vervelende en kwetsende dingen mag roepen, maar gaat het de andere kant uit, dat is not done.
Ik ben ook slank, kan eten wat ik wil en heb veel moeite moeten doen om van 47 kilo naar de 57 te geraken.
Ik waai weg op mijn paard, kan beter niet bij een putje gaan staan, heb automatisch geen vrouwelijke vormen vanzelf, gratenpakhuis, bonkerakjes, ik ben altijd op dieet (je kunt schijnbaar niet van je zelf dun zijn), als ik geen taart wil(ben geen zoetekauw) stel ik me aan, dan denkt men dat je niet dik wil worden, skelet, zo jij mag ook wel eens wat meer eten. Mannen vinden je bij voorbaat maar niets, want je hebt niet genoeg om beet te pakken. Nou tussen Victoria Beckham en gezond gewicht zit ook een hele groep. Dunne mensen krijgen ook een hoop gezeik, niet iedereen wil zo dun zijn. Ik vind het jammer dat daar wel heel gemakkelijk over de drempel wordt gestapt.[/quote]

ik ben t met je eens hoor mindim!!

ik ben gelukkig sinds een klein jaartje boven de 58 kilo!! het was net 50kilo tot die tijd...
ben 33 jaar en 1.76m
ik kan eten wat ik wil maar aankomen deed ik niet door wat blessures iets ninder aan t sporten en nu groei ik een beetje en ben dr blij mee.

ik probeer mensen altijd in hun waarde te laten en geen comentaar te hebben op hun figuur zeker als je weet dat t een gevoelig onderwerp is!

maar af en toe krijgen de dunnetjes ook veel naar hun hoofd geslingerd hier wat voorbeelden:

als t een beetje waait word er gezegd dat ik binnen moet blijven.....
als je geen taatrje of koekje wil zeggen ze waarom niet jij kan t hebben.....
op de manege waar ik eerst reed was t ga jij maar op die pony die paarden hebben we nodig voor de grote.......dit was 3 jaar terug!!!
geef mij maar een dikkere heb ik iets vast te houden...
neem ik cola zero is t waarom geen gewone cola je bent toch niet op dieet??

kan nog wel ff doorgaan maar waar t om draait bij al deze dingen is dat er altijd comentaar op is ben je dun/slank is t niet goed ben je volslank/ stevig is het ook niet goed....

ik heb in de tussen tijd geleerd dat hoe je bent en je bent er tevrede mee wees gelukkig en bedenk dat een ander dat ook kan zijn met zijn lichaam
maar ook dat een opmerking over je lichaam dik of dun heel gevoelig kan zijn!

dus geen nare opmerkingen over mensen met een slank postuur of een wat gevulderde postuur laat elkaar in je waarde!!

en even ik heb ook je foto's gezien en je paste perfect op die fries prachtig hoor!!!

@ ladygrace hoezo heb je gewicht nodig om je paard in toom te houden??ik weet echt wel dat je zelfs met 200kilo een paard niet tegen houd... als ie gaat gaat ie
belangrijker is om je paard opgevoed te hebben en met minimale (gewichts) hulpen intoom te houden!![/quote]

AMEN _/-\o_
Ik weeg ook rond de 57 kg en ben 1.73m maar ik ben ook niet echt sterk maar ik gebruik eerder mijn stem of een bepaald trucje en daardoor luisteren ze net zo goed.

even voor TS ik vind je juist heel mooi op je fries passen een heel mooi plaatje.

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:30

Nou dit vind ik de grootste onzin, iedereen mag toch paardrijden dik of dun. Het gaat er om hoe je paard rijd en of je er mee om kunt gaan en het paard niet in de weg zit je gewicht of uiterlijk heeft daar niets mee te maken vind ik

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:35

Heb even in je profiel gekeken, nou meid, jij bent écht niet dik hoor!!!!
Snap niet dag mensen durven te zeggen dat je moet afvallen, want dat past beter
bij het plaatje van de stal. Belachelijk :(
Er zijn mensen die echt dik zijn en ook gewoon rijden en dat gaat ook meestal met gemak.

Trek je niets aan van wat ze zeggen en blijf lekker zoals je bent!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:40

LadyGrace schreef:
tjonge, op wat voor belachelijke stal sta jij! :?
Ik ben net als jou ook 180 heb zelfde gewicht en ben totaal niet dik!
dus lijkt me heel raar dat jij met precies de zelfde lengte en gewicht, dan op 1x wel heel dik bent.
Het lijkt mij juist dat die dunne skriele meisjes wat meer moeten aankomen om hun paard een beetje aan te kunnen! :o
Ik bedoel je moet wel een beetje tegen gewicht kunnen geven, toch!
Ik zou me te minsten niet druk maken over me gewicht, als ik jou was ;)

Jij veroordeeld de mensen die het over de TS (en idd onterecht) zeggen, maar in principe doe jij precies hetzelfde als de mensen op de stal van de TS. Onzinnige vooroordelen de wereld in gooien.

TS, jij ziet er prima uit op je paard hoor, daar is helemaal niets mis mee. Ik vind het ook altijd moeilijk om vervelende opmerkingen over mijn figuur naast me neer te leggen, vooral als mensen het in verband brengen met het welzijn van je dier. Dan ga je twijfelen.
Velen kijken niet verder dan figuur en dat zegt meer over hen dan over je figuur. Als mensen niet verder kunnen kijken dan dat, heb ik besloten ze dan maar zielig te vinden dat men zo een oppervlakkige instelling heeft. Dat men niet verder kan kijken dan het plaatje en dat er vaak een vorm van jaloezie op het een of ander om de hoek komt kijken, waarom zouden ze zich anders zo vreselijk druk maken om je?
Het zijn vaak mensen in een groepje die zoiets beweren en als ze alleen met je zijn, durven ze hun snufferd niet open te trekken. Dat soort mensen is vaak een beetje sneu en zijn geen verrijking voor je bestaan, denk ik altijd en dat helpt mij vaak het mijn ene oor in en mijn andere oor uit te laten gaan. Sta erboven en laat het je plezier niet vergallen!

TheFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:26

Heb ook even op je profiel gekeken maar je ziet er echt prachtig uit op je Fries en bent helemaal niet te dik. :D Ze zullen wel gewoon jaloers zijn op je figuur.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:38

Is dit topic een vrijbrief om inderdaad dan maar de dunne mensen af te gaan kraken?

Ik lees dat veel mensen de ts een hart onder de riem steken (heb ik zelf ook gedaan) dat ze niet dik is. Helemaal goed, want dik is ze ook echt niet.

Maar nu worden de dunne mensen aangevallen?? Ik heb al veel kwetsende opmerkingen voorbij zien komen, en dat stoort me mateloos. Ja ook ik ben 1,72 en 50 kilo. Ik heb in mijn jeugdjaren menig ziekenhuis gezien om te kijken waaraan het lag, menig vreetdieeten moeten doen. Het resultaat geen kilo aankomen. Veel opmerkingen van jij zit zeker elke dag in de sportschool, eetziekte etc gehad.

Dus de TS een hart onder de riem steken oke, maar de dunne mensen nu gaan..... dat is not done.

Sorry, moest het even kwijt :P

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:45

misschien een nieuw feit voor zulke manege's .
als ze daar allemaal van die dunne benen en kuiten hebben , huppelen ze meer rond dan dat ze op een paard zitten , het is namelijk algemeen bekend dat je van paardrijden dikkere benen krijgt omdat je andere spieren traint dan normaal , dus tja hoort er eenmaal bij.

als jij dik bent ben ik het ook , heb niet van die mooie slanke benen maar heb idd kwa shirts maat xs/s maarja liever dikkere bovenbenen en kuiten dan me paardje stil laten staan ,
en vind het nergens op slaan vind dat je niet mooi op je paard hoeft te zitten morgen ga ik ook om 9 uur al naar stal , ik kom me bed uit doe me broek shirt aan poets me tandjes en ik ben weg ,
en de paarden kijken me echt niet boos aan hoor omdat ik niet als een opgemaakte barbie erbij loop en een figuur heb dat als je een keer zou blazen ik gelijk zou breken .

zou trouwens ook niet met zulke mensen om kunnen gaan , dan ga ik rellen :P
maarja het beste is gewoon negeren , of je maakt een opmerking terug zo ééntje dat ze gelijk hun mond niet meer opentrekken

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:48

nicole3939 schreef:
Is dit topic een vrijbrief om inderdaad dan maar de dunne mensen af te gaan kraken?

Ik lees dat veel mensen de ts een hart onder de riem steken (heb ik zelf ook gedaan) dat ze niet dik is. Helemaal goed, want dik is ze ook echt niet.

Maar nu worden de dunne mensen aangevallen?? Ik heb al veel kwetsende opmerkingen voorbij zien komen, en dat stoort me mateloos. Ja ook ik ben 1,72 en 50 kilo. Ik heb in mijn jeugdjaren menig ziekenhuis gezien om te kijken waaraan het lag, menig vreetdieeten moeten doen. Het resultaat geen kilo aankomen. Veel opmerkingen van jij zit zeker elke dag in de sportschool, eetziekte etc gehad.

Dus de TS een hart onder de riem steken oke, maar de dunne mensen nu gaan..... dat is not done.

dit is absoluut niet om dunne mensen af te kraken !! dat je dat weet maar het is om dunne mensen af te kraken die neerkijken op mensen met b.v. een wat voller lichaam .
een vriendin van mij is ook super dun maar als je ziet wat zij dan eet :)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:52

Zie dat ik 2 keer heb geschreven een hart onder de riem steken, bedoel natuurlijk een riem onder het hart steken. :o :o

NicoleWHS

Re: Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:55

Savannah dit bedoel ik dus en is niet persoonlijk naar jou bedoeld:
als ze daar allemaal van die dunne benen en kuiten hebben , huppelen ze meer rond dan dat ze op een paard zitten , het is namelijk algemeen bekend dat je van paardrijden dikkere benen krijgt omdat je andere spieren traint dan normaal , dus tja hoort er eenmaal bij.

Jij geeft daarmee aan dat ik meer rondhuppel dan paardrij, en dat zijn de teksten die voor mensen die ongewild dun zijn best kwetsend.

jesuisRooosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 00:02

Ik ben het volledig met nicole3939 eens, wij dunnetjes zouden ook kunnen gaan zeggen dat de iets steverige dan te weinig rondhuppelen. Maar commentaar zo over en weer is niet nodig. Stevige mensen moeten niet gekwetst worden door de dunne maar andersom ook niet. Ik kan me de hele dag volproppen met al het eten dat voorbij komt en daarbij gaan paardrijden maar nergens wordt er iets dikker, ook geen benen. Lichaamsbouw en gewicht blijft nou eenmaal lastig om over te praten omdat het verschil zo groot is en uiteindelijk zoveel mensen niet tevreden zijn met hun gewicht.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 00:03

__SavannaH__ schreef:
nicole3939 schreef:

dit is absoluut niet om dunne mensen af te kraken !! dat je dat weet maar het is om dunne mensen af te kraken die neerkijken op mensen met b.v. een wat voller lichaam .
een vriendin van mij is ook super dun maar als je ziet wat zij dan eet :)

sorry hoor maar dit vind ik echt belagelijk!!!

t lijkt mij dat het juist belangrijk is om elkaar erop te wijzen dat je ieder in zijn waarde laat en waar zijn we nu mee bezig???

de "dunne" mensen worden nu beschulldigd dat ze op de "dikke"mensen neer kijken!!!

maar het gebeurt net zo hard andersom!!!

ik kijk echt niet neer op dikke mensen en ook niet op dunne mensen!!!!

laten we weer ontopic gaan en de ts mellden wat wij vinden van haar op dr fries en wat ik al eerder melde past ze perfect op de fries in haar profiel en zie ik geen rede waarom zij te dik is om te kunnen paardrijden ze is prachtig in verhouding wat ik kan zien op de foto's!!
lekker blijven rijden en veel plezier daar mee laat dat niet verpesten door anderen mensen om je heen!!

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 00:27

@nicole3939 ik denk dat ik verkeerd begrepen ben ik had het in mijn eerste bericht over de mensen die op die manege tegen de TS zeiden dat ze dan wat af zou moeten vallen. absoluut niet over de rest .

zoals ik in mijn 2e bericht al zei was dat het niet aanvallend bedoeld was ,en vriendin van mij heeft ook een eigen paard en is ook super dun , en kan ook eten wat ze wil want ze eet de hele dag door ( letterlijk ) en komt geen gram bij .

@goldynf
ik kijk absoluut niet neer op dunne mensen dat moet je ook zeker niet denken , maar je kan uit de TS verhaal niet ontkennen dat die mensen die daar op die manege reden niet neerkeken op dat moment op haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 00:33

Misschien in het vervolg dan iets specifieker benoemen over wie je het dan hebt? ;)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 00:50

SavannaH is goed hoor, ik snapte jouw 2e bericht al maar wilde laten zien dat je door jouw woordkeuze in jouw 1e bericht toch onbewust mensen kwetst.

Zullen we ons nu gewoon weer op de TS richten met haar mooie Fries? Dit is voor haar ook niet leuk, misschien kunnen we wel een topic openen wat dikke mensen vinden van dunne, en omgekeerd, neehoor geintje 8-)
Laatst bijgewerkt door NicoleWHS op 08-05-10 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 00:50

Nou als ze jou al dik vonden, wil ik niet naast jou staan als ze dat zeggen. Vind dat je een leuk lijntje hebt als ik in je profiel kijk!
Laat je niet gek maken hoor. Want tegenwoordig ben je met maatje M/38 al dik. Misselijkmakend vind ik het soms hoe vertekend het begrip dik of dun tegenwoordig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 01:09

Miracle_ schreef:
Nou als ze jou al dik vonden, wil ik niet naast jou staan als ze dat zeggen. Vind dat je een leuk lijntje hebt als ik in je profiel kijk!
Laat je niet gek maken hoor. Want tegenwoordig ben je met maatje M/38 al dik. Misselijkmakend vind ik het soms hoe vertekend het begrip dik of dun tegenwoordig is.

Heb je gelijk in, tegenwoordig wil het modewereldje modellen met maat -1 en laten we nou wel wezen, bewust er zo uit zien lijkt me idd niet gezond.
Afbeelding

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 01:20

Zo zou ik er nog voor geen goud niet uit willen zien, werkelijk waar niet. :n Ik vind dat echt afschuwelijk, het spijt me zeer.
Ik vind het gewoon erg jammer dat je tegenwoordig overal maar een maatje 34 voor moet hebben.

Laatst hoorde ik van een vriendin (maatje 42/44) dat ze in een "grote maten winkel" haar maat niet hadden, want ze gingen niet verder dan 42?!?
Moet toch niet gekker worden...

Vind dit trouwens een erg mooi filmpje van de vertekende modewereld en "schoonheid" van tegenwoordig.
http://www.youtube.com/watch?v=Zh_FFQZ_ ... r_embedded
Heeft dan niks met gewicht te maken, maar wel een beetje hetzelfde idee.

2heavenly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 02:23

soms vind ik bepaalde mensen idd te dik volgens hun paard maar is, maar jij bent helemaal niet te dik hoor!!
groetjes!!!
Ania schreef:
Ik word regelmatig geconfronteerd met het feit dat ik eigenlijk te dik ben voor een ruiter.
Ik ben 180cm en weeg 72 kilo. Heb broekmaat 40 en heb helaas de pech dat ik XL kuiten heb (43-44 cm omtrek).
Ik begrijp er echt niks van. Behalve dat ik stevige benen heb, is mijn BMI gewoon goed. Mijn conditie is goed en ik heb niet het idee dat ik in de categorie dik val. Mijn buik is ook gewoon plat.
Toch krijg ik regelmatig te horen dat ik te dik ben voor een amazone. Op een stal werd er zelfs van me verwacht dat ik "enkele kilo's" afviel omdat ik niet representatief zou zijn zo. Het paste in het totaalplaatje/uitstraling van de stal. Oftewel ik viel op tussen alle andere meiden met maatje 34/36.
Laatst werd ik zelfs aangesproken dat ik maar beter moest gaan mennen. Omdat dat beter bij me zou staan. Komt best hard aan allemaal.

Ligt het nou aan mij of is het echt zo dat het allemaal maar smaller en mooier moet? Ben ik echt te dik om representatief te kunnen zijn voor een amazone? Is er tegenwoordig een limiet aan broekmaten om te mogen paardrijden? Zijn er meer mensen die dit mee hebben gemaakt? Hoe gaan jullie ermee om?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 09:25

Miracle_ schreef:
Zo zou ik er nog voor geen goud niet uit willen zien, werkelijk waar niet. :n Ik vind dat echt afschuwelijk, het spijt me zeer.
Ik vind het gewoon erg jammer dat je tegenwoordig overal maar een maatje 34 voor moet hebben.

Laatst hoorde ik van een vriendin (maatje 42/44) dat ze in een "grote maten winkel" haar maat niet hadden, want ze gingen niet verder dan 42?!?
Moet toch niet gekker worden...

Vind dit trouwens een erg mooi filmpje van de vertekende modewereld en "schoonheid" van tegenwoordig.
http://www.youtube.com/watch?v=Zh_FFQZ_ ... r_embedded
Heeft dan niks met gewicht te maken, maar wel een beetje hetzelfde idee.

De foto is geen maat 34 hoor, maar nog kleiner, ik zal hem even in een link zetten, als me dat nog lukt. Is wat off topic.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 09:30

Ik kan alleen maar zeggen: Wat een onzin ! Je ziet er goed uit, en je past prima op je paard ! (ik ken kinderen!! (Ja kinderen) die dik zijn... Dat is pas geen gezicht !)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 09:34

Nou jij bent totaal niet te zwaar hoor, je past prima op je fries!!

Ik moet wel bekennen dat ik weleens amazones zie die wel te zwaar zijn om goed te kunnen paardrijden. Daardoor kunnen ze niet goed zitten op het paard waardoor ze enorm stuiteren met doorzitten. Je krijgt plaatsvervangend medelijden met het paard. Ze kunnen gewoon de bewegingen van het paard onvoldoende volgen. Zulke mensen kunnen best op een paard zitten, recreatief, maar in de wedstrijdring/sport kan dit niet vind ik. Je verwacht van je paard een bepaalde conditie en een bepaald nivo, dan moet je daar zelf ook aan werken en voldoen. Je bent een combinatie.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 09:35

Dat is wel zo, sommige ruiters "willen" gewoon niet altijd inzien dat ze te zwaar zijn. Dan vind ik het wel echt zielig voor het paard...

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:11

Ik vind dat we niet in dit topic alle dunne mensen af moeten gaan kraken, want vaak kunnen ze er niet eens wat aan doen.
Ik ben zelf 1.80 en weeg ongeveer 58kg. Ik ben onwijs mager en je kan me ribben tellen, en guess what? ik eet maar door en door. Als ik 1 weekje intensief sport ben ik zo een paar kilo kwijt, en eigenlijk had ik liever een breder postuur. ;)

Ik vind de TS prima op haar fries passen en je moet je helemaal niks aantrekken van die andere mensen die zo onwijs naar doen. Misschien moet je is een keer voor jezelf opkomen en zeggen dat er geen bal van waar is! :)