KLfan schreef:dressuurpaarden schrikken over het algemeen ook sneller dan springpaarden.
vind ik niet, vind dat meer aan het karakter liggen

Maar iedereen heeft een andere mening
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als ik kijk bij ons op stal, daar worden dressuurpaarden angstvallig binnen gehouden (stel je toch eens voor), zien ze geen bos en alleen de witte hekjes op concour..mijn springpaard staat dagelijks op de wei, loopt springlessen, gaat mee naar het bos, loopt crosslessen en concoursen, tja hij is dus heel wat meer gewend en is daarom vaak niet onder de indruk. marilla90 schreef:ik denk wel dat het klopt!!
maar denk ook dat een springgefokt paard nooit z dressur zal lopen!
Daarnaast lopen ontzettend veel paarden die spring gefokt zijn Z dressuur.... natasjuhh schreef:KLfan schreef:dressuurpaarden schrikken over het algemeen ook sneller dan springpaarden

natasjuhh schreef:KLfan schreef:dressuurpaarden schrikken over het algemeen ook sneller dan springpaarden.
Ayasha schreef:KLfan schreef:Ja maar een springpaard hoort niet te zomaar te schrikken stel je voor dat het bij een hindernis gebeurt
denk je dat het handig is alstie schrikt in de proef?
KLfan schreef:nee maar bij dressuur hoor je niet zoveel lawaai als bij springen, en je weet maar nooit of er een bodem is achter de hindernis.
ik geloof dat de wedsrtrijden er hier heel anders aan toe gaan als in nederland... 
Ayasha schreef:KLfan schreef:nee maar bij dressuur hoor je niet zoveel lawaai als bij springen, en je weet maar nooit of er een bodem is achter de hindernis.ik geloof dat de wedsrtrijden er hier heel anders aan toe gaan als in nederland...
ongewenst gedrag = ongewenst gedrag. Of er nou een stel balken in de piste staan of witte hekjes.
. Alleen bij dresuur word het afgestraft en bij springen boeit het niet (voor de punten).