Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Urielle schreef:iris_arts95 schreef:Dit klopt natuurlijk wel!
Maar bij z'n jong paar weet ik niet of dat wel goed is, jongen paarden die al naar beneden moeten lopen gaan uiteindelijk korte passen maken , dat veroorzaakt problemen !
Dus beter niet doen!
Dat doen ze dus alleen als je van voor naar achter aan het rijden bent.
Thomina schreef:Ik denk dat het voor jouw beeld er misschien heel mooi uit zag en dat je dacht, goh wat knap dat paard binnen 24 u al aan de teugel, maar ik denk dat het rijtechnisch echt niet goed was wat hij deed.
Het zal wel niet lekker over de rug lopen en gewoon beetje in de krul.
Want veel mensen hebben hier helemaal geen verstand van en die doen maar wat. Want niet iedereen heeft de basis er goed in..
Maar ik leer om altijd druk op 2 teugels te houden en de handen mooi stil te houden, maar daarbij wil ik wel toevoegen dat het niet een hele dikke druk is maar gewoon lichte druk. Op die manier heeft het paard ook steun aan jou en vooral jonge paarden hebben dat nodig!
Thomina schreef:Ik denk dat het voor jouw beeld er misschien heel mooi uit zag en dat je dacht, goh wat knap dat paard binnen 24 u al aan de teugel, maar ik denk dat het rijtechnisch echt niet goed was wat hij deed.
Het zal wel niet lekker over de rug lopen en gewoon beetje in de krul.Want veel mensen hebben hier helemaal geen verstand van en die doen maar wat. Want niet iedereen heeft de basis er goed in..
Maar ik leer om altijd druk op 2 teugels te houden en de handen mooi stil te houden, maar daarbij wil ik wel toevoegen dat het niet een hele dikke druk is maar gewoon lichte druk. Op die manier heeft het paard ook steun aan jou en vooral jonge paarden hebben dat nodig!
rocksyboy schreef:Een paard die aan de teugel loopt, leert dat vanuit een weerstandbiedende hand, die de activiteit van achteren opvangt. Zodra een paard dan nageeft wordt de druk verlicht. Daar loopt het dan dus lekker. Ik rijd soms paarden in, die er misschien 1 keer wegkomen en daarna nooit weer. En lopen daarbij ook ecth wel fijn over de rug. Dus ik snap niet hoe jij dat dan hierweg kunt zien dat dat niet zo is?? Het ene paard vind het lastig om deze houding aan te nemen en te behouden, en de andere blijft daar zo goed als zichzelf.
niellaaa schreef:Ja is moeilijk te zeggen..
bij elke pony/paard is het verschillend.
Ik gebruik meestal bij mijn vp dit :
buitenteugel stil tegen de hals.
en binnenteugel in kneden , alsof je een bol klei in je hand hebt,
zo maak ik André een beetje smakelijk
waardoor die begint te kauwen en een beetje aftebuigen
x
Elisa2 schreef:Klaarblijkelijk zijn er 2 manieren,ik heb een hekel aan druk en een weerstandbiedende hand.Omdat je pas als je echt contact hebt en het paard de hand mee wil nemen naar voren je ook alleen echt verbinding hebt.
Hier zie je duidelijk verschil tussen 2 trainingsmethode's:
http://correctedressuur.webklik.nl/page ... -klassiek2