Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
piezze schreef:en, wat maakt het verschil volgens jou dan? Als paard 20 is hoeft tie niet meer te presteren en als hij dan pijn in zijn nek heeft, zal het de ruiter toch een worst zijn? En als hij zich psychisch niet meer zo prettig voelt omdat hij jaren een soort van vernederd is, zal het ook geen mens boeien lijkt me.
KiWiKo schreef:piezze schreef:en, wat maakt het verschil volgens jou dan? Als paard 20 is hoeft tie niet meer te presteren en als hij dan pijn in zijn nek heeft, zal het de ruiter toch een worst zijn? En als hij zich psychisch niet meer zo prettig voelt omdat hij jaren een soort van vernederd is, zal het ook geen mens boeien lijkt me.
voorlopig staan de voormalige os paarden van Nederlandse bodem nog steeds fijn oud te worden in de weide
MarcelDufour schreef:modie schreef:Het wetenschappelijk onderzoek is in de Cavallo gepubliceerd.
Deze weg heb ik al veel vaker bewandeld hier, maar zodra het een onderzoek is dat 'ze' niet past, wordt het steevast afgedaan als niet wetenschappelijk, geen kennis van zaken of belachelijk onderzoek. Dan weet je, als je dat soort reactie's leest, dat er geen enkel argument is dat 'ze' van mening zal doen veranderen. Het enige waar ze op wachten is dat Mr. Ed, het sprekende paard ze vertelt dat hij er echt niks aan vindt. Omdat 'ze' weten dat dat nooit zal gebeuren.
KiWiKo schreef:piezze schreef:en, wat maakt het verschil volgens jou dan? Als paard 20 is hoeft tie niet meer te presteren en als hij dan pijn in zijn nek heeft, zal het de ruiter toch een worst zijn? En als hij zich psychisch niet meer zo prettig voelt omdat hij jaren een soort van vernederd is, zal het ook geen mens boeien lijkt me.
voorlopig staan de voormalige os paarden van Nederlandse bodem nog steeds fijn oud te worden in de weide
modie schreef:KiWiKo schreef:voorlopig staan de voormalige os paarden van Nederlandse bodem nog steeds fijn oud te worden in de weide
Kiwiko, het is nog maar één os paard, wat oud staat te worden in de wei![]()
Van de ander kan ik echt nog niet zeggen, dat die "oud" is, wat is 15 jaar nu
clarence schreef:Ja, ben het eens met de paarden leeftijd. Of moderne, grote paarden nou klassiek of ldr gereden worden, tegen de tijd dat ze 17-18 jaar zijn, kunnen ze niet meer op het hoogste niveau mee. Wat dat betreft zijn het natuurlijk hele andere paarden dan de Lippizaners die soms nog op 25jarige leeftijd meelopen in de uitvoeringen.
KiWiKo schreef:Ja....en in Roemenie zijn tientallen dansende beren die nu ook lekker oud staan te worden. Wat een onzin zeg!!! Dus in jouw ogen kan het niet zo zijn dat die paarden rottigheid hebben meegemaakt, 'omdat ze nu lekker oud staan te worden?' Bij stichting AAP zijn er ook een heel zooitje die nooit mishandeld zijn, want ook die zijn nu zo lekker oud aan het worden!!voorlopig staan de voormalige os paarden van Nederlandse bodem nog steeds fijn oud te worden in de weide
setteke schreef:Bah, loop je hier zieltjes te winnen. Ben jij mister Ed? Het sprekende mens/paard? Mister Ed bewoog alleen zijn lippen en wij als mens gaven invulliing. Met je ondertitel, petitie ondertekenen? Never nooit zal een paard kunnen spreken! Dat maken wij niet meer mee. Sorry, mutsengedrag. Zieltjeswinning onder een verdeeld dressuurvolk. Het lijkt wel een jacht, schieten, verwonden en kapot maken.
KiWiKo schreef:ik zeg alleen dat als het zo schadelijk is zoals mensen beweren dat die dieren, met hun carriere achter zich, niet als ouwetjes op het land zouden staan........... die hadden minstens op hun 18de kapot moeten staan of overleden moeten zijn aan allemaal rug, nek en beenproblemen
ilse86 schreef:@Marcel
Hoe weet jij zo zeker dat dat niet zo is?Heb jij die rapporten en foto's wel? En hoe weet jij zo zeker dat ze níét gezond in de wei staan?
En dan bedoel ik geen tekeningen of weet ik veel welke theoretische voorbeelden, maar dan bedoel ik concrete voorbeelden van échte paarden die écht op die manier gereden zijn.
Die vraag stel ik niet om vervelend te doen, trouwens. Probeer het gewoon van twee kanten duidelijk te krijgen.