Discussie's, kan het de meningen veranderen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:53

Heino schreef:
Mindfields schreef:
Namelijk omdat hem zijn instinct afgenomen wordt doordat hij zodra hij bang wordt keihard aan zn mond getrokken wordt of klappen krijgt, OF omdat hij geleerd heeft dat het helemaal geen gevaar oplevert, zelfs alleen maar beloning en ontspanning.

Totdat hij wél aangevallen wordt en niet meer weet hoe zichzelf te verdedigen. Maargoed, ik vind dit een beetje muggenziften van mezelf dus ik ga eens eten koken ;)

Nog steeds niet mee eens. Heb er nu teveel op deze manier gedaan die zoveel zelfvertrouwen kregen hierdoor dat ze ook later in het proces geen schrik of bokreacties vertoonden. Juist omdat ze met een basis van vertrouwen zadelmak gemaakt zijn en volledig vertrouwen hebben in de ruiter en alles wat er zoal gebeurt tijdens het rijden.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:55

Professor schreef:
Weet u welke spieren de ruiter dragen????
Denk dat 90% van de ruiters denken dat het de rugspieren zijn, helaas daar zitten weinig spieren.

Is dat bij de mens anders, daar het toch ook de buikspieren zijn die belangrijk zijn?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:06

FaberSmid schreef:
Is dat bij de mens anders, daar het toch ook de buikspieren zijn die belangrijk zijn?

Tja mijnheer FaberSmid maar de LDR lui zeuren steeds over de rugspieren losmaken.
Ze weten echt niet wat ze losmaken of aanspannen heb ik vaak gedacht.
Ze praten alleen een bepaalde familie na.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:08

Professor schreef:
FaberSmid schreef:

Tja mijnheer FaberSmid maar de LDR lui zeuren steeds over de rugspieren losmaken.
Ze weten echt niet wat ze losmaken of aanspannen heb ik vaak gedacht.
Ze praten alleen een bepaalde familie na.

Sterker nog, ze maken niks losser, ze rijden alleen iets vast. Daarom zie ook zo weinig paarden die in piaffe het bekken nog kantelen omdat ze het eenvoudigweg niet meer kunnen. Idem voor de passages die je ziet in de zgn TOPsport.

FaberSmid

Re: Discussie's, kan het de meningen veranderen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:12

U beide schrijven het en Mindfields uw foto's laten gelukkig het tegenbeeld zien, van het laten zakken en onderbrengen van de achterhand en voor opwaarts komen.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:17

Mindfields schreef:
Sterker nog, ze maken niks losser, ze rijden alleen iets vast. Daarom zie ook zo weinig paarden die in piaffe het bekken nog kantelen omdat ze het eenvoudigweg niet meer kunnen. Idem voor de passages die je ziet in de zgn TOPsport.

Geheel juist, in de zgn Topsport bereiken ze net het rijtechnisch evenwicht. (horizontaal blijven van de rug en achterhand)

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:19

Is het bekken hier gekanteld?

Afbeelding

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:22

clarence dan ook eerlijk de anderen foto's laten zien.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:27

Zelfde paard een paar maanden later(gistermiddag). Nog genoeg te verbeteren maar wel al een heel stuk meer bekkenkanteling te zien. Langzamerhand knutselen we door, zonder dwang, zonder zweet, zonder stress, met geduld en de tijd nemen om de spieren sterker en sterker te maken. Dit is een sterk overbouwd paard overigens, dus voor hem is dit al heel wat.

Afbeelding

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:30

clarence ziet u het verschil?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:33

En zo niet, Clarence dan zien we natuurlijk graag een foto van jou op je paard in piaffe met meer of minder gekanteld bekken. Wellicht leuk ter vergelijking?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:03

Je verslaat Totilas nog niet, die heeft zijn bekken nog wel wat meer gekanteld, dus wat dit nu zegt?

Dit lijkt op zelfverheerlijking.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:05

Nouja zeg, MF was niet degene die met foto's plaatsen begon?? Ze vertelde alleen waar zij naar streeft, wil toch niet meteen zeggen dat ze het in de praktijk ook perfect uit kan voeren?

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:09

horseyfries schreef:
Je verslaat Totilas nog niet, die heeft zijn bekken nog wel wat meer gekanteld, dus wat dit nu zegt?

hahahahahaha totilas, kan toch geen 1 paard tegen op, echter is het zo dat we dan zowat over een gangepaard praten en die in verhouding veel te veel doet in de voorhand dan in het achterbeen.
het ziet er wellenswaar spectaculair uit maar heeft geen meerwaarde in de sport opzich.

maar graag zou ik je vragen zelf eens een foto te plaatsen van je paard in piaffe om die als vergelijkingsmatriaal te laten dienen.

mol

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:13

Mindfields schreef:
[Sterker nog, ze maken niks losser, ze rijden alleen iets vast. Daarom zie ook zo weinig paarden die in piaffe het bekken nog kantelen omdat ze het eenvoudigweg niet meer kunnen. Idem voor de passages die je ziet in de zgn TOPsport.

Dit is wat Mindfields zei. En ja, dan verwacht ik wel wat meer, als je zo denigrerend praat over TOPsport. Zeker als je maar één aspectje hoeft te laten zien en niet een complete Grand Prix proef, waarin een paard misschien heel andere sterktes heeft dan de piaffe.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:14

Moll schreef:
horseyfries schreef:

hahahahahaha totilas, kan toch geen 1 paard tegen op, echter is het zo dat we dan zowat over een gangepaard praten en die in verhouding veel te veel doet in de voorhand dan in het achterbeen.
het ziet er wellenswaar spectaculair uit maar heeft geen meerwaarde in de sport opzich.

maar graag zou ik je vragen zelf eens een foto te plaatsen van je paard in piaffe om die als vergelijkingsmatriaal te laten dienen.

mol

Die kun je in mijn profiel zien. Wel wil ik je erop wijzen dat ik niet degene ben die zegt dat topruiters hun paarden helemaal vast rijden dus ik pretendeer ook niet het beter te kunnen.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:24

horseyfries schreef:
Die kun je in mijn profiel zien.

En dan praat U over totilas?????????

sorry hoor maar die piaffe foto's laten ook zien dat u nog niet daar bent waar het moet wezen.

als ik de vergelijking zou mogen trekken doe ik dit met 1 van de friesen van de Heer Hinrichs om het dan bij een soort gelijke te houden, staat u ook nog maar in de baby slofjes.

mol

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:25

horseyfries schreef:

Nee u zal de hollandse school verslaan als deelnemer van.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:27

Moll schreef:
horseyfries schreef:

mol

Meneer Jansen wou toch meer show, de show is belangrijker dan de uitvoering. Maar waag het niet poedeldressuur te benoemen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:29

Mol, even vergeten dat ik ook niet pretendeer het beter te kunnen, en ook al niet degene ben met al het commentaar op de topruiters??
Beetje raar, deze reactie, als ik zelf al zeg dat ik weet dat het niet zo goed is als Totilas. Maar als het je gelukkig maakt anderen af te kraken..... ga gezellig bij het cluppie!

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:30

horseyfries schreef:
Mindfields schreef:
[Sterker nog, ze maken niks losser, ze rijden alleen iets vast. Daarom zie ook zo weinig paarden die in piaffe het bekken nog kantelen omdat ze het eenvoudigweg niet meer kunnen. Idem voor de passages die je ziet in de zgn TOPsport.

Dit is wat Mindfields zei. En ja, dan verwacht ik wel wat meer, als je zo denigrerend praat over TOPsport. Zeker als je maar één aspectje hoeft te laten zien en niet een complete Grand Prix proef, waarin een paard misschien heel andere sterktes heeft dan de piaffe.

de "topsport" is ook iets om je afzichterlijk tegen op te stellen, en de Piaffe is voor de "topsport" het neusje van de zalm, nou nou, poeh poeh, excusseer mij maar mag ik even een emmer, Piaffe is niks bijzonders en niks meer dan het paard aan te sterken in bepaalde spiergroepen alleen.

en als je dus een vereden paard terug kan brengen naar die staat petje af, ik zo er niet aan beginnen andermans gebreken opruimen en op nieuw aan brengen, ik ben daar in een luie ruiter en begin gewoon met een jong paard waar niks aan vereden is, zij knapt het dier op chapeau hoor

mol

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:32

FaberSmid schreef:
Meneer Jansen wou toch meer show, de show is belangrijker dan de uitvoering. Maar waag het niet poedeldressuur te benoemen.

u slaat de spijker op de kop

mol

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:34

Maar Horseyfries, weten hoe het anders kan/moet hoeft toch niet meteen te betekenen dat je het zélf anders kan?? Ik heb ook genoeg commentaar op de topsport maar ben zelf ook maar een simpele recreatieruiter.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:34

Zo behoeft men niet meer naar het circus te gaan.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:35

horseyfries schreef:
Mol, even vergeten dat ik ook niet pretendeer het beter te kunnen, en ook al niet degene ben met al het commentaar op de topruiters??
Beetje raar, deze reactie, als ik zelf al zeg dat ik weet dat het niet zo goed is als Totilas. Maar als het je gelukkig maakt anderen af te kraken..... ga gezellig bij het cluppie!

Het was mij geheel niet de bedoeling u het boetenkleed te doen aantrekken, maar goed wie de schoen past............

echter is het zeker het geval dat er veel op en aan temerken is over desbetreffende "top" ruiters, eerlijkheidshalve zou ik deze mensen nog geen minuut op me paard laten rijden.

mol