. We zijn weer helemaal offtopic...DDW1190 schreef:nee okee, maar je word wel eerder geholpen door een ander als je jezelf wat positiever neer zet!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Appelflapje schreef:Helemaal gelijk.![]()
Al is mijn constatering wel dat springruiters over het algemeen een stuk vrolijker rondlopen voor/na het rijden dan dressuurruiters. Springwereld is naar mijn mening ook een stuk collegialer, daar gunnen mensen elkaar nog een fijn rondje. Kun je van de dressuur (meestal) niet zeggen.
Urielle schreef:Wat ik iig wou typen.... alleen uit beperkte eigen ervaring gesproken: dat je bij het springen met losrijden ook veel opener naar de buitenwereld kan zijn, omdat het parcours op de adrenalinerush uit je start en de eerste sprongen loopt.
.
Urielle schreef:Appelflapje schreef:Misschien ook wel een verschil tussen Belgie en Nederland, dat kan best wel.
Persoonlijk vind ik de sfeer in de hoge klassen dressuur (subtop) in Belgie heel erg ieder voor zich. Daarom niet per definitie onvriendelijk, maar geslotener dan ik ken uit Nederland.
NenaC schreef:Misschien is het ook omdat op wedstrijdniveau de meeste dressuurruiters maar 1 toppaard hebben, en de meeste springruiters er toch wel over meerdere beschikken. Misschien zijn ze gewoon bang dat hun ene paard dat geld moet verdienen iets overkomt als hij bokt
lien96 schreef:Ik vind persoonlijk dat springruiters meer lef hebben omdat ze grotere risico's nemen, natuurlijk dresssuurruiters ook maar het gevaar dat het mis gaat is voor mij bij springen groterEen vriendin van mij dressuurt veel en is banger met bijv. buitenritten dan ik (ik houd meer van springen)
? bulck schreef:En verder is dressuur nu ook meer individueel, omdat het ook echt ieder voor zich is. Bij het springen ging je al gemakkelijk in dialoog, omdat je aan de voorgaande combinaties kon vragen waar de moeilijke stukken zaten, of denk alleen al aan het parcoursverkennen. Die interactie valt weg bij dressuur.

WinBinChes schreef:Ik vind de spring ruiters voornamelijk wat handiger met jonge beesten en met beesten die wel eens een rare sprong onder het zadel maak.
Springers stappen wat onbevangen op hun paard, maar dat wil niet zeggen dat ik dressuurruiters scheitbakken vind. Dressuurruiters hebben weer andere kwaliteiten.
?
Bizzybijtje schreef:WinBinChes schreef:Ik vind de spring ruiters voornamelijk wat handiger met jonge beesten en met beesten die wel eens een rare sprong onder het zadel maak.
Springers stappen wat onbevangen op hun paard, maar dat wil niet zeggen dat ik dressuurruiters scheitbakken vind. Dressuurruiters hebben weer andere kwaliteiten.
Dat slaat toch nergens op?
Omdat je springen niet leuk vind ben je dus gelijk minder handig met jonge paarden?
EDIT: Komt beetje aanvallend over, niet zo bedoeld

Vind de vooroordelen hier te belachelijk om er serieus op in te gaan
Anders was elke ruiter wel in de springbaan en dressuurbaan te vinden.