paardrijden geen sport??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vinden jullie paardrijden een sport?

Jaa, een paard doet veel maar de ruiter ook!
607 (96%)
Nee, een paard doet al het werk!
13 (2%)
Een beetje want je moet wel opstijgen enzoo!
11 (1%)

Totaal aantal stemmen: 631

miawallace

Re: paardrijden geen sport??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:34

Mensen die zeggen dat het geen sport is hebben het vast nog nooit gedaan :')

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:41

Weet je wat zo raar is?, er zijn wel 5 mensen die zeggen dat paardrijden geen sport is, maar wat doen die mensen hier dan, waarom rijden ze nog paard :+ ?!, als je paardrijd moet je toch weten dat je zelf ook hard werkt ook al zit je op het paard :o

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:00

Ik rijd paard omdat het een hobby is, als ik mezelf lichamelijk wil trainen ga ik hardlopen of fitnessen ofzo. :+
Er zijn zoveel dingen die geen sport maar wel leuk zijn.

skinsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:05

Van paardrijden kun je behoorlijk stijf zijn! Je traint dus ook je spieren, vooral je billen en buik denk ik xD.
Bij doorzitten voel je toch goed je buikspieren, je moet altijd rechtop zitten en dat is goed voor je buikspieren.
Je rijdt normaal op je zit dus je billen worden ook getraind xD.
Een complete work-out!

brenniejsaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:10

Ik vind van wel. Je traint idd je spieren

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:04

peerdekoper schreef:
Weet je wat zo raar is?, er zijn wel 5 mensen die zeggen dat paardrijden geen sport is, maar wat doen die mensen hier dan, waarom rijden ze nog paard :+ ?!, als je paardrijd moet je toch weten dat je zelf ook hard werkt ook al zit je op het paard :o

Ik rij paard omdat ik het leuk vind, het is mijn hobby en die hobby beoefen ik vol overgave }>
En nee, ik werk niet hard als ik op mijn paard zit, ik krijg geen spierpijn als ik paardrij en ik train meer spieren door naar mijn werk te fietsen (ook geen sport, zelfs geen hobby, maar gewoon beweging).
Waarom heeft dat spiergebruik er ook maar iets mee te maken? Een bouwvakker gebruikt zijn spieren nog heel wat zwaarder, maar ik denk dat niemand van jullie dat onder de categorie sport zet...... 8-)

Carismaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:57

Paardrijden is wel een sport! Denk je soms dat wel op een paard zitten en zeggen 'draf' En dat het paard gelijk begint te draven? Als je een eigenwijs paardje hebt dan is dat echt niet het geval dan moet je em wel eerst doór rijden.
:+

Carismaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:59

Waratje schreef:
peerdekoper schreef:

Ik rij paard omdat ik het leuk vind, het is mijn hobby en die hobby beoefen ik vol overgave }>
En nee, ik werk niet hard als ik op mijn paard zit, ik krijg geen spierpijn als ik paardrij en ik train meer spieren door naar mijn werk te fietsen (ook geen sport, zelfs geen hobby, maar gewoon beweging).
Waarom heeft dat spiergebruik er ook maar iets mee te maken? Een bouwvakker gebruikt zijn spieren nog heel wat zwaarder, maar ik denk dat niemand van jullie dat onder de categorie sport zet...... 8-)

dikgedrukteAls je eventjes op je paard zit ja maar niet als je uren op je paard zit voor de endurance dan wel ;)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:10

Ik heb ook geen spierpijn als ik buitenrij, niet als ik een half uurtje ga en ook niet als ik de hele dag ga, ook niet als ik op trektocht ga. Het feit dat ik geen zin heb om endurance te starten betekent niet dat we dat niet zouden kunnen doen. En mijn paard mag graag een flink tempo lopen, dus die buitenritten zijn echt niet rustige stapritjes. Nog altijd geen sport, wel hobby }>
Favoriete rijmaatjes zijn klasse 2 en 3 startende ruiters.

LIVVYYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:08

zeker een sport!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:19

ik heb eerlijk gezegd ook nooit spierpijn als ik op mijn paard rij...eigenlijk alleen als ik eraf val...hahaha

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:26

lammie2701 schreef:
ik heb eerlijk gezegd ook nooit spierpijn als ik op mijn paard rij...eigenlijk alleen als ik eraf val...hahaha

En nu zeker met die hard bevroren grond...... Stalgenote heeft dat vandaag gedaan, is nu bont en blauw. :(:)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:28

nou ik ben nu nog aan het herstellen van 3 valpartijen van mijn pony 14 weken geleden...dus...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:38

lammie2701 schreef:
nou ik ben nu nog aan het herstellen van 3 valpartijen van mijn pony 14 weken geleden...dus...

jij ook :(:)
Een valpartij kan inderdaad soms heel hard aankomen, heb er gelukkig de laatste jaren zelf niet meer mee te maken gehad. *klopt af*

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:40

ik ben tijdens een springles 3 keer van de pony afgevallen en daarbij 2 keer op mijn schouder beland en heb daarbij mijn spieren en pezen rondom mijn sleutelbeen en schoudergewricht beschadigd en mijn sleutelbeen is verschoven...van jana ben ik overigens nog helemaal niet af gevallen...klopt af...

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:40

Laat ze alsjeblieft zonder beugels lichtrijden. dan weten ze ook al weer waar de spieren zitten :+

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:42

wij rijden altijd zonder zadel...op barebackpad... en ook dan geen spierpijn...alleen met springen en buitenritten hebben we er een zadel op...

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:50

Het ligt eraan, ben je aan het trainenv oor wedstrijden e.d ja dan is het een sport. Ookal ben je fanatiek aan het trainen zonder wedstrijden te rijden noem ik het een sport. Ongeacht welke tak!

Maar als je gewoon lekker zo nu en dan een keertje rond hobbelt of lekker buitenritjes maakt. Nee dan noem ik het geen sport.

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:40

Ik vind het verschrikkelijk als ze het tegen mij zeggen, daar kan ik echt shaggerijnig van worden, vooral als ik me weer helemaal kapot zweet of super erge spierpijn heb, nee joh, wij doen niets :+

skinsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:58

Van dat spierpijn hebben dat hangt ook heel veel af van hoe je rijdt. Ik heb mijn methode van rijden veel verandert tegenover vroeger en nu heb ik wel spierpijn. Vroeger nooit.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:07

afhankelijk van hoe actief je rijdt is het een sport.
als je alleen wat rondjes stapt...nee dan niet

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:01

ik heb echt zovaak mensen gehad die zeiden van, dressuur wat is daar nou voor een kunst aan die ruiters doen helemaal niets, en toen heb ik elke keer weer moeten uitleggen dat dat juist de kunst van het dressuur is, nou echt wel dat paardrijden een sport is!

_Sascha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:03

ooh..word altijd zo boos als mensen uit mijn klas zeggen dat het geen sport is, 'het paard doet al het werk'...nou..als jij een paard losgooit in de bak gaat hij echt geen oefeningen rijden, en als je een paard in een springparcours zet gaat ie ook niet springen (er zijn uitzonderingen:P) ik vind het zeker wel een sport :D
maar wel wat NAIWHL zegt, als je er echt alleen maar op zit, hooguit een beetje stapt, draaft en galoppeert en verder niets..dan niet:P

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:27

Volgens mij als je ècht goed rijd en je paard echt goed aan het werk hebt hoef je zelf niet zo heel egr veel te doen. Alleen totdat je op dat punt bent... duurt eventjes :+ dus ja, het is een sport

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:32

ook leuk is om degenen die zeggen dat het geen sport is even paard te laten rijden. Over het algemeen valt het dan behoorlijk tegen en krijgen ze toch wel spierpijn (kan toch niet als je niet sport ;-))