Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:13

sporter schreef:
Gelukkig dat we mensen zoals jij hebben. Mag ik vragen wat je al gedaan hebt om deze wan toestanden aan te pakken? Misschien je zelf aanmelden als jury?

Dat heeft ze al, ze was niet bij de wedstrijden.
Het publiek die betaald voor zulke wantoestanden.
En zolang het publiek kijkt, betalen de sponsoren.
En gaan de juryleden mee met het circus.
Het wordt net een tennis circus.
Alleen daar houden ze zich nog aan de regels.
Gewoon niet heengaan, dat is een oplossing.
Zonder publiek geen sponsers, geen circus.
Geen wan toestanden zoals u beschrijft.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:14

_San87_ schreef:
Waarom moet iemand komen met hoe het wel moet? Ik geloof dat iedereen, incluis Edward, best weet hoe het wel moet. *mompelt iets van Scala der Ausbildung*

Maar ze doen het toch niet goed volgens jou? zijn ze dan gewoon dom? Willen ze hun paard pesten? Willen ze expres hun paard dat miljoenen waard is naar de kl*te helpen?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:15

ik vind Tottilas een super mooi en stoer paard,
maar hij mocht van mij wel wat meer tijd hebben..
kom op, hij is veel te jong, teminste vind ik
Maar nog kan ik zeggen respect :j
want ja, overal kun je om zeuren ;)
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 27-09-09 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:15

Professor schreef:
sporter schreef:
Gelukkig dat we mensen zoals jij hebben. Mag ik vragen wat je al gedaan hebt om deze wan toestanden aan te pakken? Misschien je zelf aanmelden als jury?

Maar blijkbaar heeft het publiek het echt publiek wat daadwerkelijk aan de kant zit er niet zo veel moeite mee.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:16

sporter schreef:
Daar is niks mis mee en is ook zeker nodig. Maar roepen wat er allemaal verkeerd is zonder met alternatieve te komen of te laten zien hoe het wel moet is nutteloos.

Je kan nu eenmaal geen beeld van een andere toekomst voor dressuur schetsen op een internetforum. Als genoeg mensen dit beeld maar niks vinden (rijtechnisch is het zowiso al niks) dan houdt het vanzelf wel op. Als meer mensen deze show wel leuk vinden, dan gaat het gewoon door. En door en door..
Waar dat eindigt kan je op you-tube nu al bekijken. Paardensport genoeg die alleen maar om het uitvoeren van nutteloze bewegingen gaat, en niet over het verbeteren van een rijpaard.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:16

sporter schreef:
Maar ze doen het toch niet goed volgens jou? zijn ze dan gewoon dom? Willen ze hun paard pesten? Willen ze expres hun paard dat miljoenen waard is naar de kl*te helpen?

Waarom was er 13 jaar geleden zoveel kritiek op Nick Wagman?
Wat is er veranderd en waarom zouden we allemaal blij en vrolijk moeten zijn met de veranderingen?
Omdat het gouden medailles oplevert en scores van 90%? Is dat echt de reden?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:17

Ik hoor of hoorde ook tot de mensen die kippenvel kreeg van dit paard. Maar na het topic door gelezen te hebben en vooral na het zien van de foto's 'voor' en 'na' waar ik toch wel erg van schrok, denk ik toch dat ik mijn mening ga bijstellen, het is allemaal wel een beetje te veel van het goede met Totilas.

Professor

sporter schreef:

Weet u, dat is maar tijdelijk, de waarde voor dekgeld enz....
De nafok brengt nog meer.
En voor de fokkerij is het geweldig, lekker produceren.

FaberSmid

sporter ik denk dat de bokkers wel een deel van het publiek vormen. Niet netjes zo over de sponsors te schrijven.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:20

Alet74 schreef:
Ik hoor of hoorde ook tot de mensen die kippenvel kreeg van dit paard. Maar na het topic door gelezen te hebben en vooral na het zien van de foto's 'voor' en 'na' waar ik toch wel erg van schrok, denk ik toch dat ik mijn mening ga bijstellen, het is allemaal wel een beetje te veel van het goede met Totilas.

Heel goed vooral je mening op een fora bazeren. waarvan je geen idee hebt wie het typt. En vooral niet zelf naar het paard gaan kijken hoe hij in het echt loopt.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:21

Professor schreef:

Citaat:
sporter schreef:
Maar blijkbaar heeft het publiek het echt publiek wat daadwerkelijk aan de kant zit er niet zo veel moeite mee.

U schijnt wel heel moeilijk te kunnen lezen wat de ander bedoeld?
Dat was het toch, het "echte" publiek????
Nou dan leek het werkelijk een circus, allemaal verblind door de show, Black Magic.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:23

FaberSmid schreef:
sporter ik denk dat de bokkers wel een deel van het publiek vormen. Niet netjes zo over de sponsors te schrijven.

Ik denk dat dit deel maar zeer beperkt is. En als dat wel zo is zijn de mensen die hier zo over lopen te klagen zo hypocriet als wat. Dan moet je ook weg blijven en de zak boycotten.

Maar ik denk dat het over grote zo niet al het publiek heeft gekeken naar een geweldig EK met een fantastische kampioen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:23

Alet74 schreef:

dit zijn denk ik ook wel moment fotos, de TS wil hier iets mee bereiken en gaat dan heus niet goede en mooie fotos hier neer zetten
Afbeelding
http://www.zwolleinternational.nl/uploa ... tilas2.jpg
http://www.penny.nl/images/uploads/Nieu ... medium.jpg
die achterhand komt er echt wel onder hoor

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:25

Professor schreef:
Professor schreef:

Citaat:
sporter schreef:

U schijnt wel heel moeilijk te kunnen lezen wat de ander bedoeld?
Dat was het toch, het "echte" publiek????
Nou dan leek het werkelijk een circus, allemaal verblind door de show, Black Magic.

Wat loopt u nu weer voor onzin te schrijven. Ik schreef dat bokt niet het echt publiek is en dat de mensen die er zaten toch zijn gekomen dus er niet zo veel moeite mee hadden lijkt me toch redelijk simpel te begrijpen.

cherie78

sporter schreef:
Alet74 schreef:

Heel goed vooral je mening op een fora bazeren. waarvan je geen idee hebt wie het typt. En vooral niet zelf naar het paard gaan kijken hoe hij in het echt loopt.

Is het nog mogelijk om goed te kunnen beoordelen in real life hoe dit paard loopt?
Dat is voor "kenners" al moeilijk, laat staan voor het publiek.

Als een piaffe al "te snel" in ritme gaat, wordt het nog moeilijker voor het grote publiek om het te zien.

Dus heel goed dat dit soort foto's en topic's er zijn.
Wellicht ook voor de "kenners" dus, Sporter.
Want jij als Sporter had het wellicht al gezien?

ThePast03

sporter schreef:

Ach jij kan toch ook zomaar je mening baseren via een forum en zeggen dat mensen geen verstand hebben of niet de mensen zijn die de dressuursport sponseren.

Verder ben ik het wel met je eens dat je niet van foto's je mening moet baseren maar vooral ook diverse filmpjes moet bekijken.
Krijg je er kippenvel van en vind je het mooi prima, maar er zijn ook mensen die het absoluut niet mooi vinden. Maar dat laatste schijnt volgens jou erg dom te zijn. :+

Een dressuurruiter kan niet alleen leven van een EK. Er zullen ook wedstrijden in Nederland moeten blijven om sponsors te behouden en om die wedstrijden draaiende te houden is publiek nodig.
De tijd zal het leren of mensen dit wel of niet willen sponseren, ik lig daar verder geen tel wakker van. Ik vind het niet mooi en sponser het dus niet.

Mijn vraag over Nick Wagman blijft trouwens staan, ben benieuwd hoe je daar over denkt?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:27

sporter schreef:
Ik denk dat dit deel maar zeer beperkt is. En als dat wel zo is zijn de mensen die hier zo over lopen te klagen zo hypocriet als wat. Dan moet je ook weg blijven en de zak boycotten.

Maar ik denk dat het over grote zo niet al het publiek heeft gekeken naar een geweldig EK met een fantastische kampioen.

Dat is precies wat ik maar al te graag zou willen, maar onmogelijk ivm werk. Dus ben ik vast extra hypocriet volgens u?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:27

Professor schreef:
En voor de fokkerij is het geweldig, lekker produceren.

Tja, meer is beter? Nog meer strekken, nog hogere knieën, nog heter², nog groter, nog meer zweten en schuimen..
Nog meer aanbidders, nog meer dekkingen, nog meer kassa kassa
Maar nog niet goed genoeg om je eigen medaille mee af te halen ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:29

sporter schreef:
_San87_ schreef:
Waarom moet iemand komen met hoe het wel moet? Ik geloof dat iedereen, incluis Edward, best weet hoe het wel moet. *mompelt iets van Scala der Ausbildung*

Ik vind het niet mooi om te zien nee. Ik vind het er niet goed uitzien. Heb ik ooit gezegt dat ik vind dat deze mensen hun paard pesten? Of dat ze een DIER naar de kloten willen helpen? Nee. Ik geef mijn mening. Die ik baseer op foto's en films, want ik vind het tegenwoordig niet leuk meer om bij dressuurwedstrijden te kijken.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:29

FaberSmid schreef:
sporter schreef:

Dat is precies wat ik maar al te graag zou willen, maar onmogelijk ivm werk. Dus ben ik vast extra hypocriet volgens u?

Wat is onmogenlijk? Daar weg blijven vanwegen uw werk? Ja dan vind ik u hypocriet.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:30

sporter schreef:
Professor schreef:

Citaat:

Dit heeft u toch echt geschreven, u moet onthouden wat u geschreven heeft, dat is makkelijker in een discussie.[/quote]

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:30

sporter je valt FS persoonlijk aan, heb je geen gewone tegenargumenten meer dat je bij gebrek aan beter kennelijk dan maar persoonlijk denkt te moeten worden in de hoop dat je op die manier je verloren discussie als nog kunt winnen?

Persoonlijk worden is wel het allergrootste zwaktebod wat er is.

Kom met wat beters zou ik zeggen.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 27-09-09 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:31

Dat is precies wat ik de heletijd zeg man

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

_Bitje_ schreef:
dit zijn denk ik ook wel moment fotos, de TS wil hier iets mee bereiken en gaat dan heus niet goede en mooie fotos hier neer zetten
Afbeelding
http://www.zwolleinternational.nl/uploa ... tilas2.jpg
http://www.penny.nl/images/uploads/Nieu ... medium.jpg
die achterhand komt er echt wel onder hoor

Het dier loopt opgekropt met weggedrukte rug. Van wat ik zo van de foto zie. Kwa achterhand heeft het misschien wel een leuk beed, de foto 'klopt' imo niet. Maar het is natuurlijk maar een foto, en geen film :)

ThePast03

sporter schreef:
Wat is onmogenlijk? Daar weg blijven vanwegen uw werk? Ja dan vind ik u hypocriet.

Als we niet gaan dan mogen we van jou helemaal niets meer posten want dan waren we er niet eens zelfs bij. ;)
Het kan ook nooit goed zijn bij sommige mensen.