Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lovely schreef:Modie, ik heb anders foto's van de piaffe van Salinero in Athene dat hij op drie benen staat. In beweging zag ik er iets raars aan en toen ben ik vertraagd gaan kijken en zag ik dus dat.
Ze kwamen bijna boven de hekjes uit.
modie schreef:Zal de kenmerken van de piaffe in het Nederlands hier even typen
- De piaffe is een zeer verzamelde, gecadanceerde, verheven, diagonale beweging op de plaats.
- De piaffe geeft de indruk van een draf op de plaats, met tegelijkertijd een duidelijk zichtbare voorwaartse drang.
- De rug van het paard is soepel en elastisch.
- De achterhand daalt licht, de heupen en spronggewrichten zijn actief, goed ondergebracht en geven aan de schouder en de hele voorhand een zeer grote lichtheid, vrijheid en beweeglijkheid.
- Ieder diagonaal benenpaar wordt om en om opgetild en weer neergezet in dezelfde tact en cadans en met een enigszins verlengd zweefmoment
- De toon van de hoef van het opgeheven voorbeen reikt tot het midden van het pijpbeen van het andere voorbeen. De toon van de hoef van het opgeheven achterbeen reikt tot juist boven de kogel van het andere achterbeen.
- De hals is in oprichting en het hoofd nadert de verticale loodlijn.
- Het lichaam van het paard rijst en daalt in een elastische , gecadanceerde en harmonieuze beweging.
Nu weten we waar we over kunnen discussiëren
bulck schreef:modie schreef:Zal de kenmerken van de piaffe in het Nederlands hier even typen
- De piaffe is een zeer verzamelde, gecadanceerde, verheven, diagonale beweging op de plaats.
- De piaffe geeft de indruk van een draf op de plaats, met tegelijkertijd een duidelijk zichtbare voorwaartse drang.
- De rug van het paard is soepel en elastisch.
- De achterhand daalt licht, de heupen en spronggewrichten zijn actief, goed ondergebracht en geven aan de schouder en de hele voorhand een zeer grote lichtheid, vrijheid en beweeglijkheid.
- Ieder diagonaal benenpaar wordt om en om opgetild en weer neergezet in dezelfde tact en cadans en met een enigszins verlengd zweefmoment
- De toon van de hoef van het opgeheven voorbeen reikt tot het midden van het pijpbeen van het andere voorbeen. De toon van de hoef van het opgeheven achterbeen reikt tot juist boven de kogel van het andere achterbeen.
- De hals is in oprichting en het hoofd nadert de verticale loodlijn.
- Het lichaam van het paard rijst en daalt in een elastische , gecadanceerde en harmonieuze beweging.
Nu weten we waar we over kunnen discussiëren
Dus logisch dat Totilas met kop en schouder er bovernuitsteekt e
modie schreef:Zal de kenmerken van de piaffe in het Nederlands hier even typen
- De piaffe is een zeer verzamelde, gecadanceerde, verheven, diagonale beweging op de plaats.
- De piaffe geeft de indruk van een draf op de plaats, met tegelijkertijd een duidelijk zichtbare voorwaartse drang.
- De rug van het paard is soepel en elastisch.
- De achterhand daalt licht, de heupen en spronggewrichten zijn actief, goed ondergebracht en geven aan de schouder en de hele voorhand een zeer grote lichtheid, vrijheid en beweeglijkheid.
- Ieder diagonaal benenpaar wordt om en om opgetild en weer neergezet in dezelfde tact en cadans en met een enigszins verlengd zweefmoment
- De toon van de hoef van het opgeheven voorbeen reikt tot het midden van het pijpbeen van het andere voorbeen. De toon van de hoef van het opgeheven achterbeen reikt tot juist boven de kogel van het andere achterbeen.
- De hals is in oprichting en het hoofd nadert de verticale loodlijn.
- Het lichaam van het paard rijst en daalt in een elastische , gecadanceerde en harmonieuze beweging.
Nu weten we waar we over kunnen discussiëren
Dus logisch dat Totilas met kop en schouder er bovernuitsteekt e
Ook goed![]()
Waardoor denk je dat die "beweeglijkheid" ontstaan is bij Totilas???

Professor schreef:horseyfries schreef:Voor jou dezelfde vraag: waarom? Wat zijn de punten waar je op gelet hebt wat het voor jou mooi maakt?
http://www.youtube.com/watch?v=bURYhVMK ... re=related
Nog een leuke (zijn ook héél slechte filmpjes van te vinden maar dit is wel één van zijn beste momenten denk ik)
Prachtige wendingen, rechtsachter???
Is toch geen eenheid, de stap daar kunt u het toch ook zien, vanaf de knie het been afgestoken van het paard????
Wendingen als een boot.
Paard gaat alleen gebogen in de hals in de wendingen, geheel geen lengtebuiging.
Appuyeren, kijkt u eens waar het gewicht is van de Amazone, het Appuyeren vooral naar links??
Dan die Piaffe, verschrikkelijke toch die onderbenen?????
Wanneeer u dit nog één van zijn beste momenten vind.
Wat heeft dat paard trouwens met het rechterachterbeen??
In de wendingen in de hoeken treedt hij in de verzamelde draf hanentred achtig.
Men kan zien dat het LDR gereden is, eenvoudig daaraan dat de Hankenbiegung geheel niet voorhanden is.