Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik ken een aantal hengsten maar daar houd het ook op. FaberSmid schreef:Duitse raspaarden zijn mooi, is de basis van kwpn stamboek of vergis ik me daar in?
Lante schreef:En niet te vergeten de Engelse en arabische volbloeden die gebruikt zijn voor het veredelen van de lanbouwpaarden, zo ook de (duitse) Trakheners.

pharagirlke schreef:Wát een ontzettende bullsh*t professor.... Meer kan ik er niet van zeggen. Dit paard heeft zijn rug niet eens 1/4e zo hol als de rug van het paard van meneer Rainer Klimke. En dat dier liep zogenaamd perfect
Wel geinig dat we bij gebrek aan argumenten huidige toppaarden af gaan breken en zelfs over leeftijd gaan beginnen.... Voor mij houd het op... Zelfs ik vind deze discussie nutteloos geworden.
Gezien je mijn echte naam niet kent lijkt me dat op dit moment de meest beleefde vorm. Professor schreef:Dat overdreven gedoe met de voorbenen, komt door Hypperflexie, de achterhand stuwt niet meer, grijpt niet onder, maar drukt weg.
Daarom als men goed kijkt, heeft Totilas een doorgezakte rug, de buikspier die de rug naar bovenwelft, die is niet goed gespannen, omdat de achterbenen niet ondertreden.
Deze spier is de verbinding vanaf achterkant schedel door het borstbeen, over de buik naar Heup Knie en spronggewricht.
zipje71 schreef:Weet je wat ik soms zo raar vind? ik heb ook mijn favorieten in de paardensport maarkan heel goed ook iemands tekortkomingen zien en ook toegeven. Om maar een voorbeeld te geven, ik vind Coby en Marlies van Baalen twee topamazones, maar ik vind persoonlijk dat Ojay het beter deed onder coby dan onder Marlies en ik vind de laatste er zelfs soms aan hangen. Ook ik vind dat Edward Gal vreselijk zit maar blijkbaar hindert hij zijn paard niet zodanig dat het topscores in de weg zit en hij zijn paard zeer goed voorstelt.
Ik heb op youtube verschillende filmpjes gezien van dr. Klimke en buiten dat er geniale stukjes bijzitten komt de beste man ook vaak zeer grof in met de hand. Maar waarschijnlijk knippert u precies op die momenten met uw ogen
Citaat:"Dressur"? Es hat mit "Pudeldressur" so wenig zu tun wie mit dem "Dressierten Mann" und der deutsche Sprachgebrauch verwirrt eher nur als das er klärt. Das Wort "Dressur" ist aus dem französischen "Dresser" abzuleiten und bedeutet "Lehren" und zwar im eindeutigen Sinne von "Ausbilden".
Egon von Neindorff bedauerte oft, dass in den Riegen der heutigen Richter und bei den zahlreichen Ausbildern kaum noch Ausnahmen aus der Masse ragen, deren Schulung auf die korrekte Lehre zurückgeht - Grundkenntnisse werden heute nicht mehr verlangt, sie werden sogar vernachlässigt und außer Acht gelassen. Die moderne Sportpferdezucht kommt diesem Trend sehr entgegen: "Der kann aber treten!" und das ist von Natur aus schon vorgegeben. Wie lange die Gelenke das bei einer
unsachgemäßen Behandlung wirklich aushalten, zeigen die "Halbwertzeiten" der Turnierpferde, die oftmals noch nicht einmal 10 Jahre (!) betragen.
Professor schreef:zipje71 schreef:Weet je wat ik soms zo raar vind? ik heb ook mijn favorieten in de paardensport maarkan heel goed ook iemands tekortkomingen zien en ook toegeven. Om maar een voorbeeld te geven, ik vind Coby en Marlies van Baalen twee topamazones, maar ik vind persoonlijk dat Ojay het beter deed onder coby dan onder Marlies en ik vind de laatste er zelfs soms aan hangen. Ook ik vind dat Edward Gal vreselijk zit maar blijkbaar hindert hij zijn paard niet zodanig dat het topscores in de weg zit en hij zijn paard zeer goed voorstelt.
Ik heb op youtube verschillende filmpjes gezien van dr. Klimke en buiten dat er geniale stukjes bijzitten komt de beste man ook vaak zeer grof in met de hand. Maar waarschijnlijk knippert u precies op die momenten met uw ogen
Weet u dat u nu dingen door elkaar zegt.
Van de ene is het niet fout en van de andere wel.
Bovendien die score op wedstrijden zegt niets, helemaal niets, in het vergelijk Dr. Reiner Klimke - van Gal, gaat alles zowie zo mank.
Leest u dit eens:Citaat:"Dressur"? Es hat mit "Pudeldressur" so wenig zu tun wie mit dem "Dressierten Mann" und der deutsche Sprachgebrauch verwirrt eher nur als das er klärt. Das Wort "Dressur" ist aus dem französischen "Dresser" abzuleiten und bedeutet "Lehren" und zwar im eindeutigen Sinne von "Ausbilden".
Egon von Neindorff bedauerte oft, dass in den Riegen der heutigen Richter und bei den zahlreichen Ausbildern kaum noch Ausnahmen aus der Masse ragen, deren Schulung auf die korrekte Lehre zurückgeht - Grundkenntnisse werden heute nicht mehr verlangt, sie werden sogar vernachlässigt und außer Acht gelassen. Die moderne Sportpferdezucht kommt diesem Trend sehr entgegen: "Der kann aber treten!" und das ist von Natur aus schon vorgegeben. Wie lange die Gelenke das bei einer
unsachgemäßen Behandlung wirklich aushalten, zeigen die "Halbwertzeiten" der Turnierpferde, die oftmals noch nicht einmal 10 Jahre (!) betragen.
zipje71 schreef:@ FS. u begrijpt het werkelijk niet. U kunt en WILT de tekortkomingen van uw "idool" gewoonweg niet zien. komt een beetje penny-achtig over als je het mij vraagt.