Kiwiko: van zo'n paard zou ik wel een foto willen zien
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ninx schreef:KiWiKo schreef:omdat sommige paarden er letterlijk en figuurlijk helemaal voor klaar zijn............ die liggen bijna op hun knieen voor die nieuwe uitdaging in hun leven...........
Omdat ze zich de pleuris vervelen.... daar zijn andere oplossingen voor.
Los daarvan zijn veel KWPN'ers zo gek als een cent door een losgeslagen fokbeleid, daar zit een betere oplossing dan dat je ze steeds jonger gaat inrijden.
Als ze die geschifte paarden blijven doorfokken moet men ze straks op hun 1ste levensjaar gaan inrijden wanneer ze er niet mee willen verongelukken![]()
Women schreef:En een paard langer laten staan kost gewoon geld.
*

Ninx schreef:Women schreef:En een paard langer laten staan kost gewoon geld.
*
Dat kost een handelaar wellicht geld. Maar vergeet niet dat veel kids op Bokt gewoon zelf hun paard inrijden (al of niet met hulp) wanneer deze 3 jaar is. Dat kost ze geen cent wanneer ze ze even laten staan. Ze hebben gewoonweg geen geduld, en willen zichzelf laten gelden ten koste van het dier... dat is een hele andere zaak.
Eindeloze reeksen op de voorhand strompelende 3-jarigen met zwabberende achterhand en overdreven krul sieren de pagina's van Bokt... dat zijn ongeduldige jonge meiden die zich willen laten gelden tijdens een of ander onbeduidend dressuurproefje... dat is een ego-kwestie, geen geld-kwestie.
. IMO heeft dat niks met deze discussie te maken. Je ziet altijd mensen die beter rijden en paarden die beter lopen. Ik ken ook genoeg paarden van 3 die toch echt stukken beter lopen dan menig 10-jarig paard. Overal heb je goede en slechte voorbeelden tussen zitten. Ninx schreef:Women schreef:En een paard langer laten staan kost gewoon geld.
*
Dat kost een handelaar wellicht geld. Maar vergeet niet dat veel kids op Bokt gewoon zelf hun paard inrijden (al of niet met hulp) wanneer deze 3 jaar is. Dat kost ze geen cent wanneer ze ze even laten staan. Ze hebben gewoonweg geen geduld, en willen zichzelf laten gelden ten koste van het dier... dat is een hele andere zaak.
Eindeloze reeksen op de voorhand strompelende 3-jarigen met zwabberende achterhand en overdreven krul sieren de pagina's van Bokt... dat zijn ongeduldige jonge meiden die zich willen laten gelden tijdens een of ander onbeduidend dressuurproefje... dat is een ego-kwestie, geen geld-kwestie.
vorame schreef:En dit is dus een voorbeeld van een post die niets toevoegt, maar ik ook zeker niet vind kunnen.
Als we jullie een stel zweverige theoretische mutsen zonder praktijk ervaring zouden noemen (of wat dan ook)
dan zou de wereld te klein zijn.
maar jullie mogen ons wel mensen zonder verstand noemen.
dat is geen nette vorm van discussie en kan ook zeker anders.
Alet74 schreef:Vorame: ik denk dat de markt wellicht de kennis en het gevoel niet heeft.
Kiwiko: van zo'n paard zou ik wel een foto willen zien

er zijn GP ruiters die er nooit meer op gaan, en ik ook ...... ik heb ook gewoon angst voor dit paard........... ik heb hem 1.5 jaar gereden en scheet elke keer voor het opstappen weer in mijn broek.........
Ninx schreef:Dat kost een handelaar wellicht geld. Maar vergeet niet dat veel kids op Bokt gewoon zelf hun paard inrijden (al of niet met hulp) wanneer deze 3 jaar is. Dat kost ze geen cent wanneer ze ze even laten staan. Ze hebben gewoonweg geen geduld, en willen zichzelf laten gelden ten koste van het dier... dat is een hele andere zaak.
Alet74 schreef:Ik bedoelde de vraagkant van de markt met wat minder kennis en ervaring. Die willen alleen maar van alles (zoals Women ook schrijft). En dan gaat het nogal eens mis. Dat vraagt om meer (ongevraagde) sturing lijkt mij.

Ninx schreef:Tegelijkertijd moet de sectie 'zweverige mutsen' accepteren dat het gemeengoed op Bokt is dat men een 3-jarige kleuter aan het werk zet... bijzonder pijnlijk moet ik zeggen. Inhoudelijke bezwaren worden en masse van tafel geveegd, en zelfs mods verzoeken de critici vriendelijk 'alleen rijtechnisch commentaar te leveren'... dat heb ik dan wel: "afstijgen, wegzetten, en over een paar jaar opnieuw beginnen".
Maar goed, touche... je hebt me, ik reageer best een beetje 'geëmotioneerd' op dit onderwerp.
Ik kan gewoon niet geloven dat zo ontzettend veel mensen het acceptabel lijken te vinden.
Ninx schreef:Tegelijkertijd moet de sectie 'zweverige mutsen' accepteren dat het gemeengoed op Bokt is dat men een 3-jarige kleuter aan het werk zet... bijzonder pijnlijk moet ik zeggen. Inhoudelijke bezwaren worden en masse van tafel geveegd, en zelfs mods verzoeken de critici vriendelijk 'alleen rijtechnisch commentaar te leveren'... dat heb ik dan wel: "afstijgen, wegzetten, en over een paar jaar opnieuw beginnen".
Maar goed, touche... je hebt me, ik reageer best een beetje 'geëmotioneerd' op dit onderwerp.
Ik kan gewoon niet geloven dat zo ontzettend veel mensen het acceptabel lijken te vinden.
maar denkt er net zo over.Ninx schreef:Tegelijkertijd moet de sectie 'zweverige mutsen' accepteren dat het gemeengoed op Bokt is dat men een 3-jarige kleuter aan het werk zet... bijzonder pijnlijk moet ik zeggen. Inhoudelijke bezwaren worden en masse van tafel geveegd, en zelfs mods verzoeken de critici vriendelijk 'alleen rijtechnisch commentaar te leveren'... dat heb ik dan wel: "afstijgen, wegzetten, en over een paar jaar opnieuw beginnen".