Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HannahFrouk schreef:Fransje, leuk om een foto van travers te zien want dat heb ik nog niet gehad. Maar hihi, ik snap het dus nog helemaal niet hoor, "traversknop" ???? Hahaha, is dat serieus?
Foto 3 ziet er idd uit alsof je toch een mooie lengtebuiging hebt.
Ik zal erg benieuwd zijn hoe mijn paard travers gaat doen en of er bij hem ook een knoppie op zit. Ik hoop dat we dat volgende keer krijgen, ik heb over een paar weken pas weer les..
HannahFrouk schreef:Nog even opmerking terzijde en als aanvulling op de info bij mijn paard: ben gisteren voor orienterende rontgenfoto's naar de kliniek geweest. Ik wilde gewoon graag weten hoe die voorbenen erbij staan. Hij kreeg op beide benen een 2-3tje (vooral kwaliteit straalbeentje, verder helemaal geen artrose gelukkig of enge kantelingen). Vertelde dat we met RR bezig waren, maar kreeg de opmerking terug dat hij dat alleen maar "paardje pesten" vond. Hmmm? Lijkt mij zelf toch dat als je zelf jarenlang met een kronkel in je rug gelopen hebt en je gaat voor de eerste keer naar yoga en doet wat lekkere rek- en strekoefeningen dat je ook het idee hebt dat je op de pijnbank ligt (mensje pesten). Maar dan zeg je toch ook: och de boel moet ff weer los. Maar goed, verder heule aardige en kundige man hoor, maar er wordt dus toch wel heeeel verschillend over gedacht, over rechtrichten.
HannahFrouk schreef:Ik ben nu al een tijdje bezig natuurlijk met rechtrichten. En merk veel vooruitgang. Maar ik vraag me dan wel af in hoeverre je hier nog een soepel bewegend achterhandje van kunt maken!!! Daar heb ik toch echt een hard hoofd in. Ik ben voor de oefeningen ook altijd een tijdje bezig met opwarmen, masseren en rekken (achterbenen, nek, schouders ... ja, van m´n paard dan he ....). Ik vraag me af of ik hier nog meer in zou kunnen doen, weet dat eigenlijk zelf niet te bedenken. Of gewoon maar doorgaan zo ... ?
HannahFrouk schreef:Heu ...... ik DEED sbw dus eerder juist zo laag en rond mogelijk, maar toen kreeg ik als tip dat ik het eens wat hoger moest proberen ....
HannahFrouk schreef:Wat probeer JIJ om dat beter te krijgen???
HannahFrouk schreef:Heb even een vraagje Worteltje: wat is `bloktraining` eigenlijk?
Misschien is een tip voor je dat je niet moet blijven vragen maar moet vragen totdat het paard geeft en dan geef je terug. Dat heeft op zich niet zoveel met RR te maken natuurlijk, maar toch kwam dat in mijn rechtrichtlessen ook continu aan de orde. Dus ook als je nageeflijkheid vraagt, niet blijven vragen maar als je je paard voelt reageren weer loslaten. En als hij er dan weer uit schiet, weer vragen (en vergeet natuurlijk de achterbeentjes niet) en weer loslaten. Waarschijnlijk weet je dat allang, maar misschien houd je er in sommige dingen die je doet dan net niet genoeg rekening mee?