Bitloos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:06

Daan_Ordeal schreef:
Vudress schreef:
Dan nog een kleine cursus conditionering voor Daan_Ordeal:

Als je met een jong paard begint begin je eerst aan een longeerlijn in een afgesloten ruimte. Het eerste wat je hem daar leert is dat hij naar voren moet lopen. Op dat allereerste moment is er maar een ding belangrijk en dat is dat hij voorwaarts is. Gaat hij niet naar voren, dan jaag je hem naar voren met je zweep. Een beetje paard zal daar op reageren maar ze krijgen allemaal wel eens een klap met die zweep. Tegelijkertijd met de klap van de zweep (of met het zwiepen ervan) klik je met je tong en/of gebruik je een stemhulp.
Dit werk je later onder het zadel uit. Maar elke keer als je je stemhulp gebruikt zal die geconditioneerd worden met je zweep. Op een gegeven moment neemt je been die stemhulp over maar die conditionering blijft.

:') Een gratis cursus, dank u, dank u!
Maar wat moet ik hier mee? Dit is jouw methode, dat wilt niet zeggen dat dat DE methode is en niets anders mogelijk is. Daar buiten, waarom zeg je dit? Heb ik ergens aangegeven dat ik een probleem heb met mijn paard? Nee! Dus ik heb helemaal geen cursus "hoe krijg ik mijn paard voorwaarts" nodig.

Een cursus conditionering is wat anders den een cursus voorwaarts.

Ik denk dat heel veel methodes overeenkomen met de mijne.

moonprayer

Re: Bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:10

hij heeft dingen geschreven, die niet op die dag gebaseerd konden zijn.
hij zegt letterlijk.

je kan een paard bitloos NIET van achteruit dragend laten lopen.

hij zegt niet, ik heb dit niet gezien op die dag. hij zegt het kan uberhaupt niet.
ik zou hem graag ongelijk bewijzen ;)

Daan_O

Ik denk dat er ook heel veel methodes niet overeenkomen... Waarmee ik niet wil zeggen dat jouw methode slecht is hoor. Begrijp alleen echt niet wat deze conditioneringscursus met dit topic te maken heeft? En nogmaals ik heb helemaal geen problemen met mijn paard dus begrijp ook niet waarom je mij deze cursus geeft? :?

Daan_O

moonprayer schreef:
hij heeft dingen geschreven, die niet op die dag gebaseerd konden zijn.
hij zegt letterlijk.

je kan een paard bitloos NIET van achteruit dragend laten lopen.

hij zegt niet, ik heb dit niet gezien op die dag. hij zegt het kan uberhaupt niet.
ik zou hem graag ongelijk bewijzen ;)

Precies :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:16

Daar hebben jullie de kans voor gehad en niet gepakt ;)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:33

Moonprayer heeft in de M2 meegereden hoor ;)

Er zijn meerdere redenen waarom ik niet mee kon rijden. Moet ik me daarover nu echt gaan verdedigen?
Mijn kansen komen nog wel! :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:42

Ja, dat weet ik, ik was erbij.
Ze reed een nette proef, maar ze heeft blijkbaar niet kunnen laten zien dat haar paard van achteruit dragend kon lopen......
Dat zegt ze nl zelf :D

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:48

jasmijn78 schreef:
sanne83 schreef:
Galop met de neus over de grond wordt niet in de GP gevraagd, DUS heeft het geen waarde.

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat een dergelijke verrichting IN een proef niet zal scoren. Het is geen gevraagd onderdeel. Wellicht een prima oefening om tot een bepaald resultaat te komen, maar niet wat we willen zien in de ring. Ik rij mijn paard ook regelmatig wat ronder en voorwaarts neerwaart. Zo rij ik niet in de proef, want dat is NIET de gewenste houding die men in een proef op mijn niveau wil zien.

Ik begrijp totaal niet waarom je iemand beoordeelt op het rijden van een proef, terwijl ze duidelijk niet een proef rijd :?
Het lijkt me wel erg duidelijk dat het hier om een stretchende positie gaat, om die op de verzameling te gaan beoordelen, slaat helemaal nergens op.

Verder niet belangrijk allemaal, gelukkig maar dat dit niet scoort in de ring, anders was ik nooit geinteresseerd geweest in les van haar ;) of ze nou met bit of zonder bit had gereden :+

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:49

Lovely schreef:
Die Johan, dat is me er eentje, hij offert zijn vrijdagavond op om een wedstrijdje te beoordelen vanaf de zijlijn, schrijft er een duidelijk stuk over en gelijk is hij de sjors en ligt het allemaal aan hem. Tipje: als de proefjes beter waren geweest, was Johan vast een andere mening toebedaan :j. Vooralsnog begrijp ik niet hoe een groep mensen die zulke slechte reclame maakt voor hun eigen punt en nooit bewijzen op de juiste weg te zijn, het in hun hoofd halen om iemand als Johan Hamminga van zulk commentaar te voorzien. Ik zou zeggen: bel hem op en vertel het hem zelf, zijn nummer staat in de gids.

Jammer dat hij dan zo vreselijk negatief was, echt iedereen werd afgekraakt. Het was een 'gezellige' avond, ben op een gegeven moment maar niet meer naast hem gaan staan.. :(

Ze (hij en nog een vrouw) vroegen of die meneer met dat snelle paard met de mechanische hackemore wel een levensverzekering had en of het met bit niet net ietsje beter ging. Alles werd afgekraakt; die leuke vospony liep achter vreselijk stijf volgens hen, die grote bruine had een 'aparte cadans' etc.
Verder vroegen ze wat 'dit voor bit was en wat dat voor bit was'. Hoezo bit? Dat getuigt ook niet van enig inzicht of onderzoek naar het onderwerp 'bitloos'.

Sorry, maar mijn indruk van deze meneer is niet best na deze avond.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:52

Het kan he....... e horse........ het kan heeeeeeeel misschien zomaar zo zijn dat die meneer net even iets meer kennis heeft ?????????

Ik weet niet hoor, maar heeeeeel misschien zit er een kleine kans in dat hij gewoonweg meer kennis heeft dan andere mensen daar aanwezig.......... het zou zomaar kunnen, of niet?

nou kan ik het me wel voorstellen hoor dat dit helemaal verkeerd bedacht is van mij.............

Ik persoonlijk zag hier niet veel anders dan regulier op wedstrijd....... maar mijn kennis is ook veel beperkter dan die van menig bokker
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 30-07-09 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:55

Ja.. heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien wel.. op bepaalde onderwerpen... misschien wel... maar...

dan moet hij niet zo vreselijk negatief en afkrakend rond lopen brallen!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:56

misschien had hij er meer van verwacht gezien hoe bitloze ruiters zich profileren en moest hij even zn teleurstelling kwijt ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:57

u bedoeld net zo negatief en afkrakend brallen als bitloze ruiters doen tegen de bitrijders?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:58

Getuigt niet van enig professionaliteit, naar mijn idee.
Hij kan het altijd nog objectief proberen te beoordelen (voor zover mogelijk).

@Kiwiko: nee, want dat doe ik ook niet. En als ik het per ongeluk al doe dan niet zo op een wedstrijd naast andere mensen die dat niet zo leuk zouden vinden.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:00

hij had wel steekhoudende argumenten wat betreft de onregelmatigheid van een hoop paarden.
Vind dat je je wel erg kinderachtig opstelt trouwens, mensen die niet zeggen wat jij wilt horen brallen, maar je doet hetzelfde tegen bitruiters.
Op de een of andere manier schijnt er geen normale communicatie mogelijk te zijn van bitloze naar bitruiters, andersom gaat het over het algemeen een stuk beter...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:01

goed een hork mag hij zijn.......... hij is daar ook niet om aardig gevonden te worden toch?

hij is daar om proeven te beoordelen...... :D en tja, dan kan er wel eens wat minder aardig commentaar uit gebrald worden.....

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:02

Nee hoor, zoals ik net al zei: dat doe ik niet.
Verder mag hij best commentaar geven, maar niet zo onaardig en zoveel.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:02

Ik stoor me trouwens vreselijk aan dat woord brallen.
Vind het erg respectloos........

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:03

Billy schreef:
Ik stoor me trouwens vreselijk aan dat woord brallen.
Vind het erg respectloos........

Zal het niet meer zeggen ;)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:04

e_horse schreef:

Gut, ga jij nooit een dressuurproef rijden, want dan vraag je om commentaar....
Wat jij nu allemaal loopt te verkondigen zegt meer over jou dan over Hamminga.
Nl 2 dingen, je voelt je aangevallen terwijl het helemaal niet over jou gaat, en je kunt niet tegen kritiek

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:14

e_horse schreef:

huh??? hij zit daar om commentaar te geven........... dus doet hij dat veel.........

en aardig gevonden worden wil hij vast alleen door zijn vrienden :)

zoals Billy zegt............. in een dressuurproef krijg je op 25 onderdelen commentaar........ in een les krijg je de hele les commentaar......

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:16

Hij was niet een van de vele jury's die in de hokjes naast de bak zaten. Hij stond met (zijn?) een vrouw in het publiek en was waarschijnlijk bezig een oordeel over het gebeuren te vormen. Dat is hem goed recht. Helemaal prima, maar de manier waarop was niet zo netjes.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:17

Dat is een kwestie van interpretatie

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:18

e_horse schreef:
Hij was niet een van de vele jury's die in de hokjes naast de bak zaten. Hij stond met (zijn?) een vrouw in het publiek en was waarschijnlijk bezig een oordeel over het gebeuren te vormen. Dat is hem goed recht. Helemaal prima, maar de manier waarop was niet zo netjes.

dat is ook zijn goed recht.............. ik heb ook echt wel grof gesproken over een deelnemer tijdens die avond met mijn gesprekspartners.......

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:19

e_horse schreef:
Getuigt niet van enig professionaliteit, naar mijn idee.
Hij kan het altijd nog objectief proberen te beoordelen (voor zover mogelijk).

@Kiwiko: nee, want dat doe ik ook niet. En als ik het per ongeluk al doe dan niet zo op een wedstrijd naast andere mensen die dat niet zo leuk zouden vinden.

:))
Het is zijn werk om commentaar te geven. Sommige mensen worden daar voor betaald. Dan word er echter wel van je verwacht dat je weet waar je het over hebt.

Ik vind zijn manier van commentaar geven nog best wel heel vriendelijk. Nav enkele filmpjes zou ik hetzelfde kunnen zeggen maar dan op een totaal andere manier.