Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sofriet schreef:Jenkins schreef:Ik heb het topic niet doorgelezen.
Ben het iig niet eens met de stelling.
Maar wat me vaak wel op valt, is dat mensen een paard kopen en dan als ze kijken naar de kosten, de inkomsten van een bijrijder bijrekenen. Dat vind ik dan weer wel fout.
Mocht je nou een paard hebben en dus op de een of andere manier geen tijd hebben, is het logisch dat je een bijrijder neemt.
maar om nou een bijrijder te nemen, omdat je zelf de kosten niet meer geheel kan dekken, dat vind ik niet kunnen. Al snap ik wel weer dat dat je eerste keus is, ipv het verkopen van je paard.
Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Als je, zoals de eigenaresse van mijn paard, al 13 jaar het paard hebt en plotseling ga je scheiden en heb je dus een kleiner inkomen, en je kunt je paard niet meer betalen, dan ga je toch niet zomaar je paard verkopen maar dan kijk je toch eerst naar andere oplossingen?
Als je geen tijd hebt voor je paard vind ik het juist oneerlijk. Zij houdt van dat paard en heeft er tijd voor, maar zat gewoon even krap. Maar mensen die een paard nemen maar er eigenlijk geen tijd voor hebben, dat vindt ik niet eerlijk tegenover het paard.
sofriet schreef:Jenkins schreef:Ik heb het topic niet doorgelezen.
Ben het iig niet eens met de stelling.
Maar wat me vaak wel op valt, is dat mensen een paard kopen en dan als ze kijken naar de kosten, de inkomsten van een bijrijder bijrekenen. Dat vind ik dan weer wel fout.
Mocht je nou een paard hebben en dus op de een of andere manier geen tijd hebben, is het logisch dat je een bijrijder neemt.
maar om nou een bijrijder te nemen, omdat je zelf de kosten niet meer geheel kan dekken, dat vind ik niet kunnen. Al snap ik wel weer dat dat je eerste keus is, ipv het verkopen van je paard.
Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Als je, zoals de eigenaresse van mijn paard, al 13 jaar het paard hebt en plotseling ga je scheiden en heb je dus een kleiner inkomen, en je kunt je paard niet meer betalen, dan ga je toch niet zomaar je paard verkopen maar dan kijk je toch eerst naar andere oplossingen?
Als je geen tijd hebt voor je paard vind ik het juist oneerlijk. Zij houdt van dat paard en heeft er tijd voor, maar zat gewoon even krap. Maar mensen die een paard nemen maar er eigenlijk geen tijd voor hebben, dat vindt ik niet eerlijk tegenover het paard.
xLotte schreef:Hier ben ik het wel mee eens, en ik wil er graag iets aan toevoegen:
Misschien heb je je paard al wel jaren, maar gebeurt er iets in je leven dat je er ineens te weinig tijd voor hebt. Ben je dan ook oneerlijk? Ik vind van niet, wat kon jij eraan doen?
Ik weet hoe dit voelt
Montreux schreef:Tja ik heb een bijrijdster voor mijn gemak maar vind nu na een paar jaar dat ik ook eens een dag voor mezelf mag hebben en ik schaam me daar absoluut niet voor!
Amy__ schreef:Ik zou zelf geen bijrijder willen, ik doe m'n paarden dan ook helemaal zelf. Heb er zelf keihard voor gewerkt, en heb veel laten vallen voor ze. Vind het gewoon moeilijk om iemand een paardje te "geven" waar ze lekker mee kan rijden, en daar niks van terug verwachten qua vergoeding of mee helpen in de dagelijkse verzorging.
Nee mocht er wat gebeuren waardoor ik m'n paarden niet meer zelf kan doen verkoop ik ze. Ze hebben recht op een eigenaar die voldoende tijd en energie in ze wil steken, ze als hun maatje zien en ik wil niet dat er iemand komt die x aantal keer in de week lekker komt rijden. En zo stop kan zeggen als het niet meer uitkomt. Daarbij mis ik tegenwoordig als ik om me heen kijk de motivatie/passie/wil bij de bijrijders.
cissie schreef:Amy__ schreef:Ik zou zelf geen bijrijder willen, ik doe m'n paarden dan ook helemaal zelf. Heb er zelf keihard voor gewerkt, en heb veel laten vallen voor ze. Vind het gewoon moeilijk om iemand een paardje te "geven" waar ze lekker mee kan rijden, en daar niks van terug verwachten qua vergoeding of mee helpen in de dagelijkse verzorging.
Nee mocht er wat gebeuren waardoor ik m'n paarden niet meer zelf kan doen verkoop ik ze. Ze hebben recht op een eigenaar die voldoende tijd en energie in ze wil steken, ze als hun maatje zien en ik wil niet dat er iemand komt die x aantal keer in de week lekker komt rijden. En zo stop kan zeggen als het niet meer uitkomt. Daarbij mis ik tegenwoordig als ik om me heen kijk de motivatie/passie/wil bij de bijrijders.
Ik kan je mening wel begrijpen zo heb ik er jarenlang ook over gedacht en kon niet begrijpen waarom eigenaren een bijrijdster zouden willen.
Toch als je ooit in een situatie komt waarin je moet kiezen tussen verkopen of een ideale omstandigheid creeeren met een bijrijdster zou je wellicht van gedachten kunnen veranderen.
Ik kon op een gegeven moment niet meer iedere dag rijden/trainen met mn paard vanwege mijn gezondheid, als je chronisch ziek bent (iets wat altijd onverwacht en onhandig op de proppen komt) heb je nog altijd een keuze.
Abeltje77 schreef:Zeg TS, heb je dit eigenlijk nog wel eens besproken met die collega?