Vroegah waren er nog échte ruiters?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bietjuhh

Re: Vroegah waren er nog échte ruiters?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:38

ik vindt juist heel veel stallen te groot. ik zou zelf ook nooit op een stal willen staan waar voor mij gemest wordt doe ik liever eigenlijk allemaal zelf.

en idd heino toen had je het fenomeen setjes en alles in kleur en het moet vooral heel chique zijn op je stal.

geef mij maar boederij met goeien stallen goeie rijbak en ik ben tevree!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:05

Nou, zoals jullie al konden lezen was ik een verwende ruiter vroeger! Wij konden pony niet zelf houden want we woonden in een villa-wijk. 5 km verderop was een klein gehuchtje waar het stikte vd pony's en boeren. En daar was 1 boer zo slim om een pensionstal te beginnen. Dus die had binnen de kortste tijd, z'n hele stal vol staan met rijke lui ( :r ). Doordat de rest zo boers was, werd ik daar in mee getrokken!

Toen mochten we als we wilde, zelf voeren, zelf mesten maar het hoefde niet. Je deed het gewoon omdat je het leuk vond. Nu is dat niet meer mogelijk bij de meeste stallen. Die zijn vol van regels ed wat ook logisch is natuurlijk. Alleen denk ik wel, dat je daardoor best wel wat contact met je paard mist...Sinds heel kort doen wij weer onze eigen verzorging en daar zijn wij heel blij mee!
Niets zo leuk als je smorgens op stal komt, de een hinnikt , de ander gaapt en de ander buigt :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:49

Het ligt denk ik aan de vanzelfsprekendheid van de huidige mensen. Melk komt uit de supermarkt, evenals het lapje vlees en paarden zijn er om te rijden.

Ik wil niet zeggen dat ik tot de oude garde behoor met mijn 24 jaar. maar toen ik nog klein was hadden mijn opa en oma pony's (shet's) En ik heb meerdere jaren elke woensdag en zaterdag een half uur op mijn fietsje gezeten om naar de pony's te gaan. Kun je dat voorstellen; van mijn ca 5e tot 10e alleen op de fiets of met mijn 1,5 jaar oudere zus. En of het nu regende, waaide of 30 graden was; wij gingen erheen! (daarna verhuisden we |( )

En zoals het hoorde moest er ook gepoets worden en de wei moest ook uitgemest worden. Moet wel zeggen dat wij voornamelijk reden, want veel meer verstand hadden we er ook niet van :+ rondcrossen op de shetties, springen, indiaantje en cowboytje spelen, ook buiten en soms kregen we les van meisjes die veel wisten want die reden op de manege :+ Er waren wel zadels, maar die gebruikten we niet op de shetties. Wel op de welshes die er kwamen en later kwam er een new forest, waar ik ook zonder zadel op mocht... was een hele eer. :D

Pas vanaf mijn 9e kreeg ik les op een manege en alleen nog maar met zadel.. maar er was wel duidelijk een verschil tussen "mij" en de manege ruiters. Als ik mijn stijgbeugels verloor (wat toen nog regelmatig gebeurde) reed ik gewoon door (zelfs midden in een springwedstrijd, maar ja, was barage en dus op tijd en ik wilde winnen :+ ) of zorgte ik dat ik uit de weg was voordat ik ze weer aan deed. En raakte niet in paniek of viel niet van het paard....

Er was geen "anky" en mijn favo paard van de manege was een scheurpony.

Tegenwoordig zien kindjes Anky, willen ze dat ook. Nemen een 10 ritten kaart op de manege. Denken dat ze dan wel paard kunnen rijden en als paps of mams de manege niet verder willen betalen gaan zo op zoek nara verzorg pony's. Niks mis mee, maar vervolgens lezen ze iets op internet als een join-up en gaan ze het ook ff uitproberen of zo. Enneh in de penny hoefen ze ook niet uit te mesten...

Al moet ik zeggen dat ik waarschijnlijk als kind ook een heleboel gedaan heb, die eigenlijk niet door de beugel konden. Pony's hebben er ook niks aan over gehouden :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:51

manishdra schreef:
Tegenwoordig zien kindjes Anky, willen ze dat ook. Nemen een 10 ritten kaart op de manege. Denken dat ze dan wel paard kunnen rijden en als paps of mams de manege niet verder willen betalen gaan zo op zoek nara verzorg pony's. Niks mis mee, maar vervolgens lezen ze iets op internet als een join-up en gaan ze het ook ff uitproberen of zo. Enneh in de penny hoefen ze ook niet uit te mesten...

Al moet ik zeggen dat ik waarschijnlijk als kind ook een heleboel gedaan heb, die eigenlijk niet door de beugel konden. Pony's hebben er ook niks aan over gehouden :D

De 'pennymeisjes' van tegenwoordig halen dezelfde dingen uit als wij vroeger. Zonder zadel en cap springen over hindernissen die te wankel voor woorden zijn, met z'n tweeën op een pony en de hele wei door crossen... Showen ze vervolgens vol trots hun foto's op Bokt, dan krijgen ze te horen dat ze 'onverantwoord bezig zijn' en 'eerst maar eens goede les moeten gaan halen'. Maar wat deden wij vroeger dan? ;)

Ik geloof er iig niet in dat het vroeger zoveel beter was. Alleen was er in onze tijd nog geen internet waar je je verhalen met de wereld kon delen, dus niemand die zich met ons bemoeide of er wat van zei. Onze ouders hielden ons tenslotte ook niet 24/7 in de gaten. ;)

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:56

Verschil tussen vroeger en nu

Dit schreef ik in een ander topic waar men het maar heel gewoon vind dat een manege ruiter een jong sportpaard kan rijden.

Het lijkt tegenwoordig wel of je aan het schelden bent als je zegt dat mensen er nog niet ver genoeg voor zijn.
Alsof je ze diep en zwaar beledigd.
Voor mij is het normaal dat je in stapjes verder gaat.
Je gaat vanuit je zijwieltjes fiets ook niet meteen op een grote wegmotor aan de gang.

Vroeger accepteerde je het gewoon als mensen zeiden dat een paard nog een maatje te groot voor je was.
Nu kan dat niet meer met al die anky´s
Vroeger ging je in stapjes verder.
Steeds een moeilijker paard.
Was heel gewoon.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:09

Mwoah. Dat heb ik ook wel anders gezien. Clubgenootje dat uit sportpony was gegroeid, nichtje of neefje zou er wel op verder gaan maar die had in het gunstigste geval tien lessen op de manege gevolgd. Of het eindigde in een drama waarna de pony alsnog werd verkocht, of de ponyclubinstructrice moest onevenredig veel aandacht aan de combinatie besteden om alles in goede banen te leiden.

Zoals gezegd, ik kan niet meegaan met het idee van 'vroeger was alles beter'. Vroeger gingen bepaalde dingen ánders, dat dan weer wel. Maar dat geldt niet alleen voor de paardenwereld.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:14

Het zal vast ook vroeger wel eens gebeurd zijn, maar toen was het uitzondering, nu lijkt het wel regel.

Hier werd je gewoon glashard verteld dat je nog niet goed genoeg kon rijden.
En als je dat niet accepteerde had je pech, je mocht er toch niet op :D
Als je nu glashard verteld dat ze niet goed genoeg zijn dan krijg je te horen dat je verwaand bent, dat je ze niets gunt of weet ik veel wat.

Maar dat is inderdaad met alles.
Maar de discipline van vroeger en het gewoon accepteren als iemand die verder of ouder was iets zei dat mag van mij wel terug.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:20

Laten we zeggen, het grootste verschil is dat er toen nog geen naam was het verschijnsel penny, en dat roze strikjes nog niet verkrijgbaar was. :+

Maar even serieus....
Karin, waar jij het allemaal over hebt, dat doe ik ook lekker allemaal. Is goed voor je zit, en je zelfvertrouwen. :))
Enneh, waar ben je anders jong voor? :roll:

Maar wat ook een van de dingen is, hier gaat het nog wel zoals vroeger, op stal. Als ik iets doe wat niet door de beugel kan, krijg ik van die ouwe naar mijn kop geslingerd dat ik dat niet moet doen. :D En hoe het wel moet offcourse. :j

En als ik dan zie dat andere via internet allerlei enge hulpteugels bestellen, of zomaar in hun eentje wat aanmodderen, en dat er dan een moeder staat te schreeuwen dat 'ie in de krul moet met z'n kop, en dat hij anders niet goed loopt.... Pfff zeg...

Dusja, eigenlijk een oproep aan alle paardenmensen op bokt. Jullie zijn zelf ook niet zomaar uit de lucht komen vallen. Iedereen moet het ergenst leren! Dus opleiden die jonge talentjes, eruit plukken in de manegeles, en rijden met je donder!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:45

Miss_Malfoy schreef:
Dusja, eigenlijk een oproep aan alle paardenmensen op bokt. Jullie zijn zelf ook niet zomaar uit de lucht komen vallen. Iedereen moet het ergenst leren! Dus opleiden die jonge talentjes, eruit plukken in de manegeles, en rijden met je donder!

Makkelijk gezegd :P .

Ik kan ze niet vinden hoor die talentjes zonder grote mond en met een nimmer aflatende drang om op z'n minst in de buurt van paarden te verkeren. Ze zullen er best zijn, maar dikgezaaid niet echt.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:51

Al gedaan in het verleden en nu ook weer met bijrijdster MM. Maar laten we wel zijn... Grote mond is tegenwoordig normaal. Niet bij mij dus ;) Altijd tegenspreken en alles in twijfel trekken en dan ook nog zeggen, dat het misschien beter is om toch even een tijdje zelfstandig te rijden, want ik ben nu eenmaal streng richting degene die erop zit...Dus wil ze het even alleen proberen. Niveau manegeruiter komt meteen weer boven en ik zie het paard weer terug gaan in zijn lopen... Aan de ene kant kan ik haast niet zonder bijrijder, maar echt... als het niet hoefde, dan deed ik het niet meer...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:47

Ik heb geen bijrijder nodig en daar ben ik heel blij mee :j Ik zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken! Nee, ik ben zelf niet perfect, maar er komt maar 1 iemand op mijn pony en dat ben ikzelf. En de arrogantie heb ik ook nog wel dat ik overtuigd ben dat ik het het beste doe..... Sterker nog - als Edward Gal straks op de stoep staat en een rondje wil, dan zal ik hem met zéér toegeknepen en nauwlettende blik iedere beweging blijven nagluren, ha ha ha!

Slecht he, ik weet het, maar zo denk ik er wel over. Het is mijn paard, mijn rijstijl, mijn fluwelen handjes, mijn minime hulpen, en dat wil ik niet verpest zien, no way! :n Ik ben niet de beste van de wereld, maar ik heb een super stille hand, een stille en meegaande zit, zachte benen en daar ben ik ook trots op. Mijn Tinker heb ik weliswaar niet zadelmak gemaakt, maar wel zelf doorgereden dus die kent alleen mijn manier van rijden, en is dus ook zo sensibel als het maar zijn kan. Met een bijrijder die niet zo gedoseerd zou rijden, zou dat zó voorbij zijn, en dat zou ik eeuwig zonde vinden. Nee, niks voor mij :n

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:52

Barmat schreef:
Ik heb geen bijrijder nodig en daar ben ik heel blij mee :j Ik zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken! Nee, ik ben zelf niet perfect, maar er komt maar 1 iemand op mijn pony en dat ben ikzelf. En de arrogantie heb ik ook nog wel dat ik overtuigd ben dat ik het het beste doe..... Sterker nog - als Edward Gal straks op de stoep staat en een rondje wil, dan zal ik hem met zéér toegeknepen en nauwlettende blik iedere beweging blijven nagluren, ha ha ha!

Slecht he, ik weet het, maar zo denk ik er wel over. Het is mijn paard, mijn rijstijl, mijn fluwelen handjes, mijn minime hulpen, en dat wil ik niet verpest zien, no way! :n Ik ben niet de beste van de wereld, maar ik heb een super stille hand, een stille en meegaande zit, zachte benen en daar ben ik ook trots op. Mijn Tinker heb ik weliswaar niet zadelmak gemaakt, maar wel zelf doorgereden dus die kent alleen mijn manier van rijden, en is dus ook zo sensibel als het maar zijn kan. Met een bijrijder die niet zo gedoseerd zou rijden, zou dat zó voorbij zijn, en dat zou ik eeuwig zonde vinden. Nee, niks voor mij :n

Ik heb het ook niet zo op dat mensen op mijn paarden rijden. Daarom gebeurt dat ook bijna nooit. Het is toch een andere rijstijl die ze in 1x voor haar kiesen krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:03

ik heb sinds een paar weken een verzorg pony (mijn eerste verzorg pony trouwens)
had op een zondag middag daar afgesproken, 's ochtends nog eerst op een stal gewerkt (ik werk in de paarden)
toen in de regen daar heen gefietst, kwam ik daar zeikensnat aan

kwerd net niet uitgelachen dat ik was komen fietsen
nou ben ik zelf dus echt niet old school (kwas er toen nog niet eens :+ ) maar als ik soms zie wat er rond loopt, dan zucht ik toch echt diep

afgelopen zondag ook, ik zat wat galopswissels te oefenen op een manege paard, zitten ze in de de bak te springen (aantal mensen op omstebuurt op een privepaard)
ik zat al een tijdje mee te luisteren en te kijken, want het was echt te droevig voor woorden, maarja, moeten zij weten
dus ik lekker verder met mn oefeningen, ging een ander meisje erop (die heeft ook een eigen paard)
nou toen heb ik toch de hele bak bij elkaar geschreeuwd en gevloekt
ze kwam in wat je amper een draf kan noemen op het kruisje af (met grondbalken aan beide kanten)
paardje stapte in de hindernis, omdat ie zo langzaam ging, en een balk kwam tussen zn benen
dat je zelf achtelijk bezig ben, whatever
maar dat je je paard in gevaar brengt, doe je maar ergens anders

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:12

Ik zie het zo:

Vroeger had je nog niet veel top-paarden
en kon een goede ruiter elk paard rijden en daarmee prijzen behalen.
Dat zijn naar mijn idee Echte ruiters, mensen die overal mee weg rijden.

Tegenwoordig zijn degene die prijzen behalen vaak de mensen die
een duur en hoger opgeleid paard onder hun kont hebben en daardoor winnen..
zet deze op een belg en ze presteren Niks.
De paarden zijn door de jaren heen ook gerichten gefokt en worden ook beter,
en mensen met geld kunnen dat soort dieren betalen.

Ik zag het zelf toen ik jonger was en op een manege reed waar iedereen
een eigen paard had (waren geen manegepaarden)
de paarden werden steeds duurder, alles op en om het paard moest duurder etc.
en de mensen met die dure paarden die wonnen alle prijzen..

ik ben er weggegaan want ik reed voor de lol en niet om wat te presteren,
en kreeg vaker de vraag waarom ik met 'die tank' in de les reed..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:41

shireen schreef:
Vroeger was paardrijden alleen voor mensen met veel geld, de maneges waren ook netter en er werd nog op een commando wijse manier les gegeven.
Tegenwoordig kan je overal paardrijles krijgen en overal paarden stallen.
En iedereen kan tegenwoordig ""rijden""
Ik zeg niet dat het vroeger beter was maar ik denk wel dat je meer paardenmensen had.

Hier ben ik het wel mee eens.
Paardrijden was vroeger toen ik jong was ook inderdaad voor de mensen die wat meer geld hadden.
De manegelessen waren duur en ik heb naar mijn idee best goed les gekregen.
Tegenwoordig zijn er een aantal 'maneges' bij gekomen en kun je bijna overal 'les krijgen'.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:08

ik ben van de oude garde, ik rij al 38 jaar paard
gelukkig hadden wij in het dorp een boer waarvan de dochter graag pony reed en moeders was niet te beroerd om ons les te geven op de oude pony's van de dochter
zo ontstond langzaam aan de manege
alle pony's luisterde naar haar dus als zij zei" arbeidsdraf marès" ging de hele boel in draf of je daar nu klaar voor was of niet
in galop gingen we omstebeurt en ook dat ging op commando van mevrouw Heinen
zadeltjes bestonden nog uit vilten dingen met een leerlaagje er over heen met beugeltjes
natuurlijk werd het in de loop der jaren beter en ook de lessen gingen vooruit toen de dochter zelf ging lesgeven

het filmpje is erg herkenbaar
we deden zelfs een "reis om de wereld" in draf en links rechts amezone zit in galop
eigenlijk is dat ook het enige wat ik goed geleerd heb, zitten blijven onder alle omstandigheden
en als je dat kon mocht je strandritten meerijden :P

verzorgpony's waren er bij ons in de buurt niet
alleen rijke mensen hadden eigen pony's of boeren/tuinders

als ik nu het verschil zie bij mijn eigen dochter hier op de manege
kinderen kunnen nog niet rijden maar komen al in de laatste mode ruiterpakjes aanzetten(gelukkig niet allemaal hoor) maar ik begon met gewoon een trainingbroek
de pony's zijn veel braver als in mijn tijd, verder wordt er veel sneller iets omgeknoopt om ze maar braaf te houden
dat zie ik trouwens ook bij de rijvereniging, lees eigen pony's en paarden veel meer
als bij ons vroeger een pony z'n kop in de lucht stak en er met het bit tussen zijn kiezen tussen uit denderde moesten we maar leren rijden, nu mag dat blijkbaar niet meer gebeuren
wij leerden te voelen hoe een pony spanning opbouwde en hoe wij dat konden opvangen en voorkomen dat je pony er vandoor ging, niet door het bit te gebruiken maar je zit en gewichtshulpen

inmiddels ben ik al jaren in het gelukkige bezit van een paar eigen viervoeters maar mijn kinderen hebben zelf moeten aangeven dat ze zelf wilden gaan rijden

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:44

Heino schreef:
Ik kom dit redelijk vaak tegen op Bokt, dat er steeds minder mensen zijn die écht kunnen rijden en echt paardengevoel hebben. Mensen die bij wijze van door het vuur gaan voor een verzorg/bijrijdpaard, die heel gemotiveerd zijn en door weer en wind komen.

Nu ben ik een best 'broekie' met mijn 22 jaar, maar wás vroeger dan echt alles beter? Hoefde je toen niet 5 bijrijders te verslijten voor je een fijne gevonden had? En leerde je toen nog wel echt rijden op de gewone manege?

Ik vraag me af hoe, als dat zo is, dit komt :)

De maatschappij is in een razendtempo aan het veranderen. Mijn opa van 90 is recent overleden en als je dan hoort wat er allemaal is veranderd in krap 100 jaar, het is eng gewoon! Van keuterboer met een hit (pony), vijf koeien en drie varkens -> simpelweg bezig met brood op de plank naar een kantoorbaan met twee auto's, drie vakanties, twee plasmaschermen, iedereen een mobieltje etc. etc. Is hard werken, om dat allemaal te bekostigen.
Geloof dat het echte paardengevoel komt van veel met de dieren werken, en daar hebben steeds minder mensen tijd voor. Het is een recreatie/vrije tijd besteding, geen broodwinning meer. Ik geloof niet dat er minder mensen zijn die echt kunnen rijden en echt paardengevoel hebben, maar de aantallen van "gebruikende" paardrijders (bit erin, zadel erop en gaan met die banaan) is enorm gestegen. Dus procentueel gezien verdrinken de mensen-met-gevoel in de massa.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:24

LDRD schreef:
Miss_Malfoy schreef:

Makkelijk gezegd :P .

Ik kan ze niet vinden hoor die talentjes zonder grote mond en met een nimmer aflatende drang om op z'n minst in de buurt van paarden te verkeren. Ze zullen er best zijn, maar dikgezaaid niet echt.

Haha ja dat is ook wel weer zo. :+
En als ik dan kijk, ik zit nu een beetje in het wereldje, heb nog vriendinnen met vzpony's, sta op een stal waar ik wel es wat opvang, nou er worden echt van alle kanten paarden aangeboden. :Y)
Ook wel eens een vriendin geintroduceerd als verzorgster... Niet zo'n sucses helaas.. :o
Dus tegenwoordig doe ik dat niet meer, als ze echt kunnen rijden en willen dan vinden ze zelf wel wat.

Maar het is ook moeilijk hoor, want als je dus niet in dat wereldje zit, dan vind je niks! Vandaar ook mijn tip om gewoon op maneges te kijken. Want als je zelf een paard moet zoeken, is echt om wanhopig van te worden. :\

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:31

vroegah......... in mijn tijd was het inleveren, inlevern en nog een keer inleveren............. en dan nog 5 keer inleveren............

was een harde leerschool............. maar het hele principe van opoffering en inleveren is er niet meer............ en daarom mist de huidige generatie gewoonweg de discipline............ want daar draait het om........ de discipline

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:33

Karin schreef:
De 'pennymeisjes' van tegenwoordig halen dezelfde dingen uit als wij vroeger. Zonder zadel en cap springen over hindernissen die te wankel voor woorden zijn, met z'n tweeën op een pony en de hele wei door crossen... Showen ze vervolgens vol trots hun foto's op Bokt, dan krijgen ze te horen dat ze 'onverantwoord bezig zijn' en 'eerst maar eens goede les moeten gaan halen'. Maar wat deden wij vroeger dan?
;)

hihi, ja idd. Ik sprong ook over die hekjes in het bos waar verboden toegang op staat, reed altijd zonder cap, ook over de straat en naar het strand, sprong op de rug zonder zadel en hoofdstel en ging in rengalop de wei door, zonder zadel met z'n 2en op een hengst een buitenrit maken, achterstevoren rijden, enz _O-

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:37

blackpegasus schreef:
Karin schreef:
De 'pennymeisjes' van tegenwoordig halen dezelfde dingen uit als wij vroeger. Zonder zadel en cap springen over hindernissen die te wankel voor woorden zijn, met z'n tweeën op een pony en de hele wei door crossen... Showen ze vervolgens vol trots hun foto's op Bokt, dan krijgen ze te horen dat ze 'onverantwoord bezig zijn' en 'eerst maar eens goede les moeten gaan halen'. Maar wat deden wij vroeger dan?
;)

hihi, ja idd. Ik sprong ook over die hekjes in het bos waar verboden toegang op staat, reed altijd zonder cap, ook over de straat en naar het strand, sprong op de rug zonder zadel en hoofdstel en ging in rengalop de wei door, zonder zadel met z'n 2en op een hengst een buitenrit maken, achterstevoren rijden, enz _O-

wat dacht je van een portiek opgaan........bovenaan belletje trekken en dan daar keren en het portiek weer af.......... heb het gedaan als 13 jarige.........

als nu iemand een topic opent met dat die dit van plan is............ dan maak ik er gehakt van :D :D maargoed ik moet mijn grote mond dan houden :)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:39

KiWiKo schreef:
vroegah......... in mijn tijd was het inleveren, inlevern en nog een keer inleveren............. en dan nog 5 keer inleveren............

was een harde leerschool............. maar het hele principe van opoffering en inleveren is er niet meer............ en daarom mist de huidige generatie gewoonweg de discipline............ want daar draait het om........ de discipline

Idd, ken er nog een prachtig voorbeeld van ook.

Meisje dat ik ken, die d'r oude vzpony werd verkocht, zij verdrietig. Ik wist toevallig een nieuwe, zij toch wel weer blij. Nou dacht ik, meisje blij, eigenaar blij, ze was helemaal gek van die pony!

Nouja, na een half jaar, amper, was ze al weer weg... Stiekem springen, pony onregelmatig rijden, en dan maar 20 minuten... (Beest aan de koliek, eigenaar d'r zakken weer wat lichter...)
Nouja tips wou ze niet aannemen, les moest mevrouw niet...

En wat denk je? Direct weer een nieuw paard om te rijden!
Tja, zo leer je het nooit natuurlijk. :\

@blackpegasus en Kiwiko: Tssss, nou naar jullie advies luister ik nooit meer. :Y)

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:41

hahaha, ach.. nu heb ik kids en ben ik de braafheid zelve O:)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:46

Het is tegenwoordig meer nemen als geven. In mijn tijd had ik niets te nemen...

Ik heb in mijn zoektocht naar een bijrijdster de meest vreemde dingen meegemaakt. 1-tje wilde (natuurlijk) komen kennismaken, nadat ze eerst een vriendin allerlei info (stiekum) had laten opvragen. Toen ze langskwam wilde ze het paard toch echt even los zien lopen. Ik vraag haar waarom? Nou zegt ze: ik wil concoursen rijden en wil eerst weten of dit paard geschikt daarvoor is _O- Tja, heb toen gezegd dat ik op zoek was naar een bijrijdster/verzorger en dat ik het daar niet over had gehad. Nou, ze werd op dat moment best een beetje boos, want mijn paard zou dan namelijk erg veel waard worden en dat was ook weer goed voor ons... Nou vraag ik je.... wat moet je nou met zoiets... ik heb haar vriendelijk de deur gewezen en haar veel geluk gewenst met de verdere zoektocht naar haar wedstrijdpaard...

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:51

blackpegasus schreef:
hahaha, ach.. nu heb ik kids en ben ik de braafheid zelve O:)

Pas dan maar goed op die kinders, wie weet zit het wel in de genen. }>

Kon het niet laten, heb een topic geopend of men tegenwoordig ook nog van dat soort acties uithaalt. :o
Ben benieuwd of ik de enige ben haha.