daniella74 schreef:Anoeska schreef:Sorry, maar ik vind jouw beeld van de gemiddelde manegeruiter wel heel negatief hoor. Dat is niet wat ik in mijn omgeving en als FNRS jurylid zie. Ik zie wel veel verschil (in niveau, in de manier waarop ze les hebben gehad), maar dat het alleen maar schoppen en trekken is, dat geloof ik gewoon niet. Kan natuurlijk in jouw omgeving heel anders zijn, dat kan ik niet weten. Maar dat is niet wat ik zie.
Blijkbaar komen wij op dezelfde bedrijven want ik zie er ook echt elke wedstrijd wel een paar rijden waar ik echt blij van wordt.
De schoppers en trekkers zijn juist uitzondering is mijn ervaring. Stallen willen vaak juist graag manegeruiters dus het zal best meevallen met het niveau gemiddeld genomen. Verder wordt dit altijd een beetje zinloze discussie met de vingertjes naar de manegeruiters en bovendien eigenlijk niet terzake doende in dit topic. Denk dat ts binnenkort wel tegen iemand aanloopt die goed geschikt is voor wat zij wil.
Voor een snel sportpaard is een keer tikken met de benen al schoppen.
Dat heb ik al eerder uitgelegd.
Een zachte knijp met de kuit daar zie ik geen een manege paard op reageren.
Maar als dat verschil niet gezien wilt worden en dan maar meteen te zeggen dat sportpaarden eigenaars niet open staan is wel erg kort door de bocht.
Ik wil gewoon geen ongelukken, niet voor de ruiter en niet voor het paard.
En mijn ervaring is ver genoeg om te kunnen oordelen wat wel en niet past.
Das wel heel erg, en zegt ook wel genoeg over die persoon
) en hij gooit er een stel bokjes uit, tja daar istie jong voor he? En ineens schiet ie me weg en heb ik me moeten laten vallen omdat het anders te gevaarlijk werd voor me... (is een buitenpiste met hekjes en dan een meter er tussen en dan een weide hek en het zag er verdacht wel naar uit dat ie daar overheen wilde hupsen... Dat zag ik dus niet zitten om daar te vallen.) Ik weet nog dat ik dacht "heb ik drie jaar op die ezel gezeten die op alles overdreven reageert, is het een brave vier jarige die de grond aanveegt met me...