KiWiKo schreef:..... nu rij ik weer gewoon voor mezelf op een braaf paard 2 dagen in de week.
En dat doe je hartstikke goed, ik ben reuze blij met je!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kazary schreef:Toch als je even het gemiddele paard neemt, dan zie je dat ze met 2 maanden een B proef lopen en zelfs vaak al een laag parcourje kunnen.
Gemiddeld betelend dat er zijn die je met 3 maanden net wat aan de gang hebt, maar ook waar je op gaat zitten en je afvraagt of hij zadelmak is geboren.
M_R schreef:Daarom zeg ik ook, dan mag je die op een ander paard toch wel kunnen rijden.
Wil je dergelijk niveau halen, mag je wel van iemand verwachten dat hij/zij aardig kan rijden, ook op andermans paard.

schoentje schreef:kazary schreef:Toch als je even het gemiddele paard neemt, dan zie je dat ze met 2 maanden een B proef lopen en zelfs vaak al een laag parcourje kunnen.
Gemiddeld betelend dat er zijn die je met 3 maanden net wat aan de gang hebt, maar ook waar je op gaat zitten en je afvraagt of hij zadelmak is geboren.
Klopt!
Maar niet in een keer of 7 rijden naar een winstpunt in de B-dressuur!
En een laag parcoursje lopen ze vaak makkelijker dan een correcte dressuurproef,omdat je met wat handigheid een paard makkelijk over een paar hindernissen kunt laten springen.
De paarden die ik in de 4-jarige proeven rijd, kunnen meestal nog niet een hele dressurproef lang alle figuren correct lopen, doordat ze snel afgeleid zijn en nog vaak wat weinig balans hebben.
arno8 schreef:Op ELK paard wegrijden? Kuggur stipte het in het begin al aan: niemand kan binnen vijf minuten op ELK paard wegrijden. Een przewalski die 20 jaar lang in het wild in Mongolië heeft geleefd, kun je niet binnen vijf minuten beleren, laat staan een b-proefje mee rijden.
.
Billy schreef:arno8 schreef:Op ELK paard wegrijden? Kuggur stipte het in het begin al aan: niemand kan binnen vijf minuten op ELK paard wegrijden. Een przewalski die 20 jaar lang in het wild in Mongolië heeft geleefd, kun je niet binnen vijf minuten beleren, laat staan een b-proefje mee rijden.
.
Dat beest mag blij zijn als hij 10 wordt in Mongolie, die haalt de 20 nooit.
beetje kinderachtig vind je niet Arno?
iedereen die een beetje logisch nadenkt snapt dat dat niet wordt bedoeld....
Een beetje autistische manier van denken
vivana schreef:M_R schreef:Daarom zeg ik ook, dan mag je die op een ander paard toch wel kunnen rijden.
Wil je dergelijk niveau halen, mag je wel van iemand verwachten dat hij/zij aardig kan rijden, ook op andermans paard.
niet mee eens dus...er zijn nl ook ruiters die niet op niveau kunnen rijden maar wel goed zijn in het zadelmak maken...
En de meeste die op Z-niveau rijden of hoger (profs in dit geval)laten zijn of haar paard wel door iemand anders zadelmak maken (logisch toch)?! Zij kunnen zich niet perimenteren dat ze eraf vallen en iets breken oid.