Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sammie schreef:Ben ik hopeloos ouderwets als ik zeg dat er maar één dressuur is.
Moderne dressuur.. wat een kreet. Zeg dan gewoon waar het op staat en dat je de rollkur wil bespreken.
Dressuur is dressuur. Niks modern, niks ouderwets, niks adb methode. Het komt op hetzelfde neer, maar mensen willen weer graag in hokjes stoppen.
Anoeska schreef:Ik vind dat je jezelf nogal tegenspreekt. Eerst zeg je "ik zie zelfs niet graag een paard dat maar een beetje achter de teugel loopt", en daarna "het gaat niet om de houding van het hoofd". Ik krijg daardoor niet echt het idee dat je weet waar je het over hebt. Je geeft de indruk veel "boeken"wijsheid te hebben, maar weinig verstand van echt rijden. Dat maakt de discussie er niet makkelijker op.
Een paard in de mond trekken is op geen enkele manier goed, of jij het nou modern of klassiek of whatever wil noemen. En dat is ook helemaal niet wat er gebeurt bij goed LDR rijden. Ik doe er niet aan, want ik kan het niet, maar dat betekent nog niet dat iedereen dat het wel doet slecht is.
Misschien moet je wat meer gaan rijden, lessen nemen, en wat minder boeken lezen. Dan kom je misschien tot een wat meer gefundeerde mening.
helaas kan zelf de ruis dat niet verhullen
Anoeska schreef:Ik vind dat je jezelf nogal tegenspreekt. Eerst zeg je "ik zie zelfs niet graag een paard dat maar een beetje achter de teugel loopt", en daarna "het gaat niet om de houding van het hoofd". Ik krijg daardoor niet echt het idee dat je weet waar je het over hebt. Je geeft de indruk veel "boeken"wijsheid te hebben, maar weinig verstand van echt rijden. Dat maakt de discussie er niet makkelijker op.
Een paard in de mond trekken is op geen enkele manier goed, of jij het nou modern of klassiek of whatever wil noemen. En dat is ook helemaal niet wat er gebeurt bij goed LDR rijden. Ik doe er niet aan, want ik kan het niet, maar dat betekent nog niet dat iedereen dat het wel doet slecht is.
Misschien moet je wat meer gaan rijden, lessen nemen, en wat minder boeken lezen. Dan kom je misschien tot een wat meer gefundeerde mening.
callunairis schreef:Het is alleen nu toevallig zo dat van haar de meeste voorbeelden te vinden zijn! (of is dat nu net GEEN toeval)
Ik kan ook wel wat andere voorbeelden laten zien, maar lees dan eerst de volledige discussie maar eens door, dan heb je er al vele gezien
maar als ik dit al zie bij trainingen op wedstrijden, dan ben ik erg bang voor hetgeen er achter gesloten deuren gebeurd... 
en er is geen een bokker die in de buurt van Anky haar dingen komt.......... dus ik neem aan dat je dit wel in zijn context ziet toch?
Zammie schreef:haha, dat is dus wat ik al een hele tijd probeer te zeggen: De wereldranglijst zegt bij de dressuur niets. De circusvertoningen van tegenwoordig worden juist aangemoedigd door de jury's en als ze dan eens minder punten hebben, dan ligt het altijd aan de ene ***jury en nooit aan zichzelf. Gelukkig sta ik niet zo in het leven. Zou het tegenover mijn paarden niet kunnen. Jij hebt er blijkbaar geen problemen mee...
Het is en blijft gewoon een jij tegen ik verhaal. Heeft in mijn ogen dan ook geen zin om hier verder over door te gaan, want jij wilt je gelijk en ik ook

want Anky is ook niet mijn voorbeeld, al zou ik willen dat ik het talent had wat zij in haar haarpunten heeft