slofgebruik zo af en toe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:35

lijntje87 schreef:
waarom denk jij dat het niet rijtechnisch op te lossen is? waarom heb jij een hulpmiddel nodig om dat niveau te behalen?
blijkbaar gaat er dan iets niet goed in de communicatie tussen jou, je paard en evt je instructie.

en idd jij behaald goede resultaten, maar Hoe behaal je die, dat is de vraag.
als jij dat niet kan zonder slof gebruik, dan heb ik grote twijfels in jou rijtechniek. en ik zeg niet dat ALLE ruiters op hoog niveua hun paarden slecht behandelen, alleen dat ik er genoeg ken die dat wel doen.

Ik heb volgens mij nooit gezegd dat ik dat niet kan behalen zonder het gebruik van een slof? :Y) Hoe ik dat behaal? Vaak trainen :D

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:35

lijntje87 schreef:
ow, geloof me, daar ben ik echt neit van onder de indruk.
ken genoeg personen die op hoog niveau presteren.
nou DIE paarden zijn pas zielig. hoe daarmee om wordt gegaan.

staat er ALLE?
neeeee!
LEZEN

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:36

Als je het (ook) tegen mij had, vraag ik me af waar je in godsnaam de onzin vandaan haalt dat ik een slof nodig heb gehad om dit niveau te behalen..?! WAAR lees je dat?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:36

lijntje87 schreef:
lijntje87 schreef:

staat er ALLE?
neeeee!
LEZEN

ik vraag me alleen af waarom ze zielig zijn ?

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:38

Nu bekijk je het weer van de slechte kant? Waarom denk je dat alles rijtechnisch op te lossen is? Als dat zo is waren er geen hulpteugels. Het heet niet voor niets een hulpmiddel. Om je te helpen als iets niet lukt. Daarna kan je toch gewoon verder gaan zonder het hulpmiddel??
Ik weet hoe ik een paard nagevelijk moet rijden dat is mij geleerd, en wat mij ook geleerd is hoe ik een slof moet gebruiken.[/quote]

Dus heb jij een hulpteugel nodig. en kan je je behaalde resultaten niet halen zonder deze hulpmiddelen.
je hebt het wel degelijk gezegd

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:39

Citaat:
Nu bekijk je het weer van de slechte kant? Waarom denk je dat alles rijtechnisch op te lossen is? Als dat zo is waren er geen hulpteugels. Het heet niet voor niets een hulpmiddel. Om je te helpen als iets niet lukt. Daarna kan je toch gewoon verder gaan zonder het hulpmiddel??
Ik weet hoe ik een paard nagevelijk moet rijden dat is mij geleerd, en wat mij ook geleerd is hoe ik een slof moet gebruiken.

lijntje87 schreef:
Dus heb jij een hulpteugel nodig. en kan je je behaalde resultaten niet halen zonder deze hulpmiddelen.

er is geleerd hoe te gebruiken
niet té gebruiken ;)
klein verschil
Laatst bijgewerkt door Celiien op 18-01-09 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:39

Oh oh, lezen is moeilijk. Ik trek me terug, studeren moet ook gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Hoipiepeloii op 18-01-09 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:40

casperrr schreef:
Ik weet hoe ik een paard nagevelijk moet rijden dat is mij geleerd, en wat mij ook geleerd is hoe ik een slof moet gebruiken.

lijntje87 schreef:

Euhhh dat kan ik daar nou niet uit opmaken dat IK heb gezegd dat Ik een hulpmiddel nodig heb om die resultaten te behalen??? Die post is in zijn ALGEMEEN bedoeld :D Niet voor mij alleen. :)
Laatst bijgewerkt door Waikiki op 18-01-09 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:40

[/quote]

staat er ALLE?
neeeee!
LEZEN[/quote]
ik vraag me alleen af waarom ze zielig zijn ?[/quote]

omdat er met s&t in hun waffel heen en weer geragd wordt dat wil jij niet weten, het bloed loopt er regelmatig uit.
kijkt ie te lang, trek m op een volte van 1M net zolang totdat hij niet meer kijkt.
niet aan het been? heel hard schoppen en slaan, en als hij/zij eenmaal als een idioot door de baan gaat op z'n gat trekken want hij is al zo vervelend.

kom dit zo vaak tegen. en dit soort paarden vind ik echt zielig.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:41

sjaantje schreef:
Als je het (ook) tegen mij had, vraag ik me af waar je in godsnaam de onzin vandaan haalt dat ik een slof nodig heb gehad om dit niveau te behalen..?! WAAR lees je dat?

ik had het niet tegen jou,
rustig aan, adem in, adem uit.
neem nog een wijntje, en laat je bloeddruk weer zakken

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:42

lijntje87 schreef:
omdat er met s&t in hun waffel heen en weer geragd wordt dat wil jij niet weten, het bloed loopt er regelmatig uit.
kijkt ie te lang, trek m op een volte van 1M net zolang totdat hij niet meer kijkt.
niet aan het been? heel hard schoppen en slaan, en als hij/zij eenmaal als een idioot door de baan gaat op z'n gat trekken want hij is al zo vervelend.

Ow maar dit heb ik niet alleen bij mensen gezien die op top niveau zitten, heb het van western tot recreatie ruiter aan toe gezien!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:42

Euh, ik maak me nergens druk om hoor _O- Weer zoiets, je hebt een grote duim volgens mij :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:43

lijntje87 schreef:

moet zeggen, ken er weinig waarbij ik dat heb gezien,
maar dit heeft in principe niets te maken met dit topic :n

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:46

casperrr schreef:
casperrr schreef:

je zou je ook kunnen afvragen hoe het komt dat je paard niet nageeft, ik weet nog een ander hulpmiddel:

Goede hulpen geven :D
dan heb je ook geen hulpmiddel nodig...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:48

sjaantje schreef:
Euh, ik maak me nergens druk om hoor _O- Weer zoiets, je hebt een grote duim volgens mij :D

dan heb jij wel een aparte manier van reageren :D

Hoipiepeloii

Ziet iemand het woord 'nageven' in casperrr's post? :Y)

lijntje87

[/quote]

staat er ALLE?
neeeee!
LEZEN[/quote]
ik vraag me alleen af waarom ze zielig zijn ?[/quote]

lees mijn eigen bericht terug, is inderdaad vaag verhaal.
bedoelde ermee dat ik ruiters ken die op hoog nieveau presteren, maar dat hun omgang met paard heel slecht is.
zeg niet dat alle ruiters dat doen, maar bedoel ermee, dat als je zegt; mijn instructrice rijd bijv heel hoog. dat dat niet meteen betekedn dat dat goed is.

en idd, dit gebeurd ook in andere disciplines en andere niveau's. maar wilde alleen aangeven dat op een hoog nieveau rijdenniet direct beteend dat dat goed is

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:50

sjaantje schreef:

nou, dit klinkt best opwindend (niet op DIE manier)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:50

garny95 schreef:
sjaantje schreef:

dan heb jij wel een aparte manier van reageren :D

`:n

jongens, ik stop ermee voor vandaag..
beign het u wel zat te worden, en er wordt telkens hetzelfde gezegd,
ben er klaar mee ;)
fijna avond nog :wave:, lees nog wel eme mar postenzoals daarnet niet meer

lijntje87

Re: slofgebruik zo af en toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:51

adios

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:51

lijntje87 schreef:
sjaantje schreef:

nou, dit klinkt best opwindend (niet op DIE manier)

daar ben ik blij om want het was ook de bedoeling dat je het zou lezen. de rest van de posts slaan jullie namelijk toch over, dus ik dacht als ik het er een beetje fel neerzet dan wordt er tenminste op gereageerd :+
discussie-strategieën..

lijntje87

Re: slofgebruik zo af en toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:53

wow, ik begrijp je niet.
ik reageer er op, en dan zeg je dat je je niet druk maakt?
huh?
en wat betreft de andere posts, heb ik niet op JOU gereageerd, maar op je quotes.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:53

garny95 schreef:
casperrr schreef:
quote]

je zou je ook kunnen afvragen hoe het komt dat je paard niet nageeft, ik weet nog een ander hulpmiddel:

Goede hulpen geven :D
dan heb je ook geen hulpmiddel nodig...

Mag ik misschien even vragen hoe je erbij komt dat mijn paard niet nageeft?

Ben ook nog altijd uitermate nieuwsgierig naar het antwoord van lijntje hoe ze erop komt dat ik deze resultaten niet heb weten te bereiken zonder de slof te gebruiken? :Y)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:55

dit is trouwens te erg ontopic.

ik stel voor om ermee te stoppen.

Ik wil TS nog zeggen: ga bij jezelf na hoe goed jou instructie is, en vergeet niet dat nageeflijkheid, veel tijd kost.
probeer niet te snel te willen en daarom maar naar hulpmiddelen te grijpen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:55

ik haak hier ook af, ik heb trouwens wel eens een slof gekocht moet ik eerlijk bekennen, voor de lessen aan de lange teugels van Piet Bakker, maar ze waren te kort helaas :D