Ponyparkcity dierenmishandeling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xEline

Re: Ponyparkcity dierenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:22

Dat is bij slagharen of niet? nou daar ben ik toen ik klein was wel eens geweest ik vond dat ze slecht verzorgd worden ligt er aan wie ze mee neemt. Ik zelf ( kon toen nog niet rijden ) kan nog goed herinderen dat ik hatsjiek zij en dat dat paard in volle galop er vandoor ging. en dat toen de zomertijd in ging dat de paarden toen dus eerder naar stal wilden en ook erg vervelend werden? maar echt over slecht behandelen kan ik me niks over herinderen

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:26

Ja er zittten echt vervelende rotzakken bij hoor. Ik heb wel pony's gezien die de ruiter eraf bokten en in volle galop terug naar paddok gingen. Er zei een keer een medewerker tegen mij toen we zagen dat er 1 vandoor ging: dan moet je geen zweep gekruiken. Maar ze verkopen ZELF zwepen in het parkwinkeltje!! Ik heb ook gezien dat mensen een vervelende pony terug brachten en een parkmedewerkster er dan op ging en ook gewoon een zweep gebruikte. Volgens mij sloeg ze de zweep nog kapot ook! Maar da's 11 jaar geleden. Misschien is het nu wat beter geworden.....

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:54

Debbie, niet veel hoor.
Ik heb er niet zo lang geleden een seizoen gewerkt (in de souvenir winkel). En dan kwam ik wel eens dingen tegen! Daar wordt je gewoon niet lekker van als je ernaar kijkt. Het zal dan ook niet bij één keer zijn gebleven dat ik naar buiten ben gelopen om mensen vriendelijk te hulp te schieten met hun pony (de pony te helpen met zijn mensen), want ja, je moet toch vriendelijk blijven al is dat soms erg lastig. Als er mensen om zweepjes kwamen, raadde ik ze die af met de rede erbij en dan vonden ouders vaak wel dat ik gelijk had en sloegen ze de zweepjes over. Nee, mij tref je daar voor m'n dooie dood nog niet meer aan.

trixxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:38

De shets daar hadden het vond ik best wel goed qua ruimte enzo maar ik kreeg bijv. echt een minishetlander en oke ik ben niet zo groot en zwaar 1.50, 40 kilo, maar dat is nou ook weer overdreven. Ik had het toen geweigerd om op die pony te gaan want dat is wel weer een beetje erg.
En 1 x schopte ze een shet ook heel hard omdat hij niet luisterde =O
hoe gemeen. :\

xoxo. :o

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:34

trixxlover schreef:
De shets daar hadden het vond ik best wel goed qua ruimte enzo maar ik kreeg bijv. echt een minishetlander en oke ik ben niet zo groot en zwaar 1.50, 40 kilo, maar dat is nou ook weer overdreven. Ik had het toen geweigerd om op die pony te gaan want dat is wel weer een beetje erg.
En 1 x schopte ze een shet ook heel hard omdat hij niet luisterde =O
hoe gemeen. :\

xoxo. :o

das wel beetje te klein ja.

mijn shet (1.03 m) krijgt ook wel eens een schop onder zijn kond, maar dat is alleen als hij mij zomaar bijt,
of denkt dat hij tegen mij mag stijgeren :(:) maar om een pony nou zomaar te schoppen.

ik denk niet dat er grote ponys moeten komen, daarvoor ga je maar op pony kamp!!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:55

Grote pony's is idd geen goed idee. Het is niet voor niets voor kinderen tot 12 jaar.
Als je ouder bent is het tijd voor ponykamp.
Maar ja als je het vanuit de oudere meiden bekijkt. Bij ponyparkcitykrijg je een pony mee voor een bepaalde tijd en daar kun je alles mee doen wat je zelf wilt, wanneer je zelf wilt.
Op ponykamp heb je natuurlijk een leiding die bepaald wanneer er wordt gereden,op welke pony, wat er gedaan wordt etc.
Ik neem het niet op voor die oudere meiden begrijp me goed, maar snap wel dat ze liever naar PPC gaan.
Maar daarnaast vind ik dat ze bij PPC gewoon regels moeten stellen en die strikt moeten volgen zonder uitzonderingen. Tot en met 12 jaar is tot en met twaalf jaar.
Ik zou het als ouder van een klein kindje ook niet fijn vinden dat als je aan het wandelen bent er ineens zo'n meisje in volle galop langs je heen dendert. Ooit moet het toch een keer fout gaan.

Chanelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:26

Er zijn inderdaad mensen die er niet mee om kunnen gaan, maar er word nu veel meer gecheckt, ik kom er nog jaarlijks. Ze rijden nu de hele dag door met auto's door 't park om de pony's te bekijken, en de oudere meiden wordt ook verzocht het goede voorbeeld te geven en naar de leiding te gaan als ze iets zien wat echt niet kan.

petra1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:41

Enkele weken geleden een weekend geweest naar PPC. Dit was de 6e keer. Mijn ervaring is dat het personeel de pony's goed behandelen. Als een pony bijvoorbeeld te bezweet was door te veel of te hard rijden dan werd er door het personeel eerst op gewezen en ik heb ook meegemaakt dat de pony afgepakt is. Inmiddels lopen de pony's nu ook zonder bit omdat de ervaring was dat mensen zonder paardenervaring niet met een bit kunnen omgaan. Dit is zeker een verbetering. Ik vind wel dat er te grote kinderen rijden op te kleine pony's. Naar leeftijd wordt er echt niet gekeken. Er rijden echt van die pubermeiden rond van zeker 14,15,16 jaar. Over het algemeen zorgen deze meiden wel goed voor de pony's omdat ze al meer ervaring hebben. Verder krijgen de ponys prima te eten. Ja in drukke perioden bv meivakantie, hoogseizoen is het voor de pony's ook drukker. Maar er zijn genoeg periodes dat er niet zo veel pony's worden verhuurd en dan gaan ze lekker per toerbeurt de wei op. Ook de tijd dat PPC dicht is zijn relaxte maanden voor de pony's. Ze hebben dan een aantal maanden rust. Ja, je ziet ook wel dat mensen trekken aan het halster als een pony niet wil lopen of ze geven hem een tik met hand, soms met zweepje, op zijn kont. Als ik dan denk dat ze hem niet eerlijk behandelen zeg ik er ook wat van hoor. Ik hoop dat andere mensen dit ook zullen doen. Echt gekke dingen heb ik gelukkig nog niet gezien.

tamara2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:45

ik vind dat het geen dierenmishadeling is..
de paarden zien er gezond en verzorgt uit de paarden zien er ook gelukig uit.
nou moet ik er ook bij zegen deze paarden kun je ook niet vergelijken met andere paarden, zij zijn gewend aan dat gepluk, gehand, ect..
Gr Tamara

petra1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:49

Ik was nog vergeten te zeggen dat ze inmiddels verschillende waterdrinkbakken hebben voor de pony's. Deze staan verspreid door het park. Het zijn van die metalen waar ze door met hun neus tegen zo'n klep te drukken water eruit krijgen.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:51

de paarden zien er ook gelukkig uit.......
Deze paarden kun je ook niet vergelijken met 'andere' paarden.....

WANT? is het een bizjonder paardenras het ppc ras? nee ze zijn zo geworden, ik walg van ppc. Ik heb zelf 7 van hun ex pony's op mogen vangen, compleet verknipte diertjes, waarvan 5 met eeltplekken of open wonden in de mondhoeken en afgesleten tanden van het bit. Nee van mij mogen ze eerder gister dicht dan vandaag.....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:56

Tja dit soort dingen kunnen eigenlijk niet, het is geen speelgoed dat 10 uur per dag braaf moeten wezen zonder eten en drinken, en daar waar aan geplukt kan worden en mee gesold kan worden en waar zweepjes op uit geprobeerd worden. Van mij mag dit soort onzin stoppen. Laat ze liever naar de manege gaan voor een buitenrit van 2 uurtjes ofzo. met begeleiding erbij.

Als er gebokt wordt en of gebeten en geschopt, dan is dat logisch, het blijven dieren.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:43

Ben dr nog nooit geweest en was t niet van plan ook (tenzij ik de lotto win en de hele zooi opkoop) ik ben bang dat ik de hele dag tegen de kinders ga bleren, nee vind het onverantwoord dat jan en alleman een pony meekrijgt om m vervolgend af te stompen en de volgende week aan net zon kind mee te geven, je kunt nooit 300 ponys in de gaten houden, vind t absoluut geen paardwaardig bestaan en van mij had de db ze all ang mogen sluiten!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:02

Zolang de ribben nog niet te zien zijn , de shetlanders niet alleen staan en/of in een hele kleine ruimte doet de DB niks. Maar ik vind wel dat die eens een bezoekje mogen brengen en samen met PPC nieuwe regels moeten gaan opstellen. Zoals eerder gezegd er moet gewoon de juiste leeftijdsgrens getrokken worden en niet van af geweken worden. Daarnaast moet er gewoon begeleiding mee als de pony's mee gaan met onervaren mensen. Dan is het gewoon of rijden in de bak of dat er een begeleider mee gaat en dat de shetlanders dan per groep naar buiten gaan vergezeld met de ouders wanneer nodig.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:15

Dat zou al een hele verbetering zijn idd, maarja als ze dat erin moeten steken draaien ze verlies he en dat kan natuurlijk niet..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:19

De beestjes moeten toch altijd weer leiden onder de centen van de baasjes... Het moet altijd weer geld opleveren en/of niet teveel kosten.
Ik hoop echt dat er ooit een ongeluk mocht gebeuren in PPC dat de ogen eens geopend mogen worden. Want ik zie het bijvoorbeeld nog wel gebeuren dat er kleine kinderen door de pony's onder de voet gelopen gaan worden door galopperende pubers die niet opletten.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:24

Begin een brief en stuur die op met opgehaalde handtekeningen!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:27

Ik heb ineens een idee :-p een brief naar ppc en de db met verzamelde handtekeningen!!! ik denk dat ik dat vet ga doen!!!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:27

Elma_ schreef:
Begin een brief en stuur die op met opgehaalde handtekeningen!

Denk niet dat ze daar wakker van gaan liggen, die verdwijnt zo in de prullenbak. Ik ben er zelf nooit geweest, maar veel mensen die ik ken gingen er vroeger naartoe. Maar na het bekijken van de youtube filmpjes hoef ik er niet meer heen. Ik heb zelf natuurlijk al lang de leeftijd niet meer. Maar als ik zelf een kind zou hebben met de juiste leeftijd, blijft ik er weg.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:29

Elma_ schreef:
Ik heb ineens een idee :-p een brief naar ppc en de db met verzamelde handtekeningen!!! ik denk dat ik dat vet ga doen!!!

Als hij ook naar de DB gaat is er denk ik wel meer kans op actie. Er wordt verder goed gezorgd voor de pony's daar, daar zal het niet aan liggen, maar aan de omgang met de pony's zelf, daar moet nog een hoop aan gedaan worden.

Pimpelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:24

Tja wat is mishandeling? Voor mij is dat alles wat je met de pony doet zonder respect voor het dier. Dat houdt dus in: zorgen voor voldoende rust, voer, water, beschutting, niet te veel gewicht op de rug, niet slaan, niet schoppen, niet schreeuwen, eigenlijk alles niet waar dwang bij komt kijken. Beetje idyllisch? Misschien wel. Het idee van PPC is leuk, maar aan het welzijn van de dieren wordt naar mijn idee volledig voorbij gegaan.

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:18

Mishandeling ? Nee. De paarden hebben het er wel goed daar :)
En ze zien er ook helemaal niet slecht uit .
Alleen tja, hoe sommige mensen met die ponys omgaan vind ik niet normaal..

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:16

Ik ben blij dat ze nu geen bitje meer in hun mond hoeven. Toen ik daar was heel wat jaartjes geleden kreeg je gewoon een halster met een bitje eraan. Dat waren dan enkel gebroken bitejes of rechte bitjes. (van slecht materiaal) De waterbakken en geen bitjes meer is in iedergeval al verbetering.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:17

Feit is en blijft dat deze ponys als soort van speelgoed gebruikt worden en of aangeboden, op die maffe park.

Elisa_Nemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:16

Ik vind dat er nu veel meer gecontroleerd word netzo als chanel zegt...
Dus geen gezeur over dierenmishandeling. *D