Uitgelachen met mijn tuiger,, NU LACH IK veel harder !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pennypony15

Re: Uitgelachen met mijn tuiger,, NU LACH IK veel harder !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:16

Wat goed van je dat je dat voor elkaar gekregen hebt en inderdaad tuigers kunnen goed dressuur lopen maar zijn wel snel over de rooie maar echt knap dat je die voorderingen hebt geboekt. Ik ben het helemaal mee eens dat je nu harder lacht dan de rest want wie het laatst lacht lacht het hardst of zo iets Knipoog Haha!

KamouLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:16

Super Lachen!

Wyah_Rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:49

Super!! ik ken bijna hetzelfde verhaal, maar dan met een draver!!

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:51

Ik denk dat je niet zo kan beoordelen of het nou met een tuiger moeilijker is om ver te komen dan met een KWPN.

xveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:16

Super!
Wat fijn dat je ondanks je blessures zo goed op weg bent!

Mijn verzorgpaard kent ook wat blessures, telkens staat ze een poos stil maar als ze eenmaal lekker in haar vel zit doet ze 't ook super!

Heel veel succes met starten!

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:20

wie het laatst lacht lacht het best
is een heerlijk gevoel he

ik heb een pony die in het begin te houden was, best gevaarlijk maar was mishandelt
na twee maanden in een africhtingstal heel veel geduld en liefde en niet alles tegelijk willen
heb ik nu het fijnste liefste paardje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 02:04

pandabeertje schreef:
Als je zelf geen tuigpaard gehad hebt kan je ook niet echt oordelen over hoe je als tuigpaard ruiter behandeld/aangekeken wordt door tak ruiters/eigenaren/fokkers etc van kwpn rijpaarden.
Ik denk dat het tegenwoordig wel wat makkelijker geaccepteerd word als 10 a 15 jaar geleden, omdat tegenwoordig staads meer klassieke rassen in opkomst zijn in de sport.

Nou, ik heb een "eenvoudige" welsh pony gereden waarvan mensen letterlijk in mijn gezicht zeiden dat het NOOOOOIT wat zou worden. Maar ik was reuuuuze trots op mijn kleine welsh pony en op het einde van onze cariere samen wil je niet weten wat voor boden er op dat beest gedaan zijn, door de mensen die zeiden dat het NOOOOOOOIT wat zou worden. Ik ben het er volledig mee eens dat mensen die afwijken van het "standaard plaatje" zichzelf zo graag willen ophemelen omdat ze zelf gewoon onzeker zijn over hun keuze.

Ik heb nu een KWPN'er en ik durf er potverdikke mijn kop op zetten dat ik meer en veel wildere wateren doorzwommen heb dan menig tuigerruiter om die merrie enigszins goed te krijgen. En ja, ik kijk ook geregeld eens rond als ik aan het stappen ben, er lopen twee PRE's rond bij ons en die trekken regelmatig mijn aandacht. Die eigenares kijkt me dan ook flink pissig aan maar dan denk ik "potverdikke wat zijn het toch prachtige paarden!". Zij zal vast denken "die stomme ***** wat denkt ze wel niet om mijn paarden zo te veroordelen...Wacht maar!"

Mensen met zogenaamde "minderwaardige rassen" voelen zichzelf zo graag aangevallen... Ik word daar soms echt helemaal tiereliere van. "goh ik heb een fjord en ik ben in het M geraakt!" en iedereen moet zeggen "eureka! proficiat super vn je". Wat denk je nou, dat een KWPN'er met de knopjes ingebouwd geboren word? Dat je gewoon even de hulpen moet geven en huppa, het beest doet het wel? Een fjord is misschien minder lenig maar een KWPN'er heeft vaak wel een karakter om U tegen te zeggen. Die goedige wat eigenzinnige fjorden zullen niet zo snel drie meter de lucht in springen van een wit hekje. Daar moeten KWPN ruiters toch maar mee om gaan. Elk paard heeft zijn voor en nadelen, een tuiger heeft ook dingen die een KWPN'er niet heeft. Dat mooie imposante front, daar moeten veel KWPN'ers jaren lang voor getraind worden om dat te hebben.

Mensen moeten eens leren blij zijn met wat ze hebben in de plaats van zichzelf zo verschrikkelijk zielig te vinden omdat ze "maar" een tuiger hebben of "maar" een fjord of whatever. Je kiest er toch zelf voor? Waarom zeik je dan achteraf? Clown

En ga nu niet zeggen dat ik niet weet hoe het voelt om een paard te hebben waar niemand in geloofd, want ik kan me niet anders herinneren dan dat ik paarden gereden heb waar niemand anders op wilde omdat ze toch niets waard waren. Waarom? Omdat ik er wél wat in zag. En ik was ook verdomt trots op ze ook, al liepen ze de hele proef op twee achterbenen, want ik wist dat het er nog wel uit zou komen. Mensen die me vroegen waarom ik me met zo'n beesten bezig hield antwoordde ik simpel: "omdat ik dat leuk vind" en daarmee was het klaar. Ik heb nooit gedacht van "die denken vast wat een lelijk beest".

Mijn welshje ook, ik werd van mijn sokken gereden en waarom? één, Explo was een uk die buiten het gezichtveld viel van veel grote paarden ruiters Clown (tja 1.28 tov 1.70... Vaak zagen ze hem simpelweg te laat, dat had niets te maken met gemeen zijn Clown) en ik werd ook nagekeken. En weet je wat ik dan achteraf via via hoorde? Dat ze het zo'n prachtige verschijning vonden die er echt "uit" sprong.

Maar als je jezelf beter voelt door je onder te dompelen in medelijden, dan moet je dat vooral doen. Ik vind het alleen niet fair tov je paard dat je zo denkt, want dat betekent dat jij zélf ook vind dat het paard minderwaardig is, als je dat niet vond was je er nl niet zó onzeker over dat je zo'n specifiek "gloriemoment" hebt tov "dressuurmiepen". Lachen

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:05

@pharagirlke, helemaal mee eens! Afgod

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:10

WesseLady schreef:

Met de plank misslaan ofzo?

Lees eens goed de eerste post over blessures enzo.
Daar kan iedereen tegenaan lopen!
En als alles opeens wel goed gaat, mag TS dan op haar manier zeggen dat ze er blij mee is?
Lijkt mij niets mis mee. Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:05

Het gaat over het topic in het algemeen, niet specifiek over TS. Lees jij het topic maar eens goed door Knipoog

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 10:27

MarvanTom schreef:
WesseLady schreef:

Met de plank misslaan ofzo?

Lees eens goed de eerste post over blessures enzo.
Daar kan iedereen tegenaan lopen!
En als alles opeens wel goed gaat, mag TS dan op haar manier zeggen dat ze er blij mee is?
Lijkt mij niets mis mee. Knipoog

ja idd ja zo is het ook bedoeld.... niet dat ik me minderwaardig voel over mijn tuiger, want de mensen zien het niet eens en ja mijn tuiger is dan ook een geweldig mooie verschijning, maar ik bedoelde idd meer de blessures ja.

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 10:29

Als ik de ring in kom word ik bekekn op de manier van...wow..wat een mooi paard en ik word nooit voor mijn sokken gereden door mijn " tuiger " zoals ik al zei...de mensen zien het niet eens want het is een hele chique tuiger, maar ik ben gewoon blij met onze overwinning van syl zijn blessures en spanningen daardoor

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 10:34

Heel herkenbaar had met mijn eerste paardje precies hetzelfde.
Had gewoon kromme beentjes en een draver daar kan je tenslotte niet mee springen hoop geroddel achter mijn rug om.
Want ja hoe haalde ik het in mijn hoofd te denken ooit te kunnen winnen met zo een beest!
Tot ik 1e werd en de springmiepen (niet l*llig bedoeld voor degene die springen niet iedereen is uiteraard zo!) ver achter me liet met een goeie tijd.
Heb daarna ook niet meer meegedaan met wedstrijdjes omdat ik mijn doel had bereikt en hun gewoon had laten zien wat wij konden.(wel met onderlingen wedstrijden op stal nog gesprongen hoor)

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:18

Gaaf, Haha! ik ben zelf helemaal gek van rijtypische tuigpaarden, ze hebben voor mij dat beetje extra.

heb net een tuiger x hackney aangekocht, hij is gewoon bloedjemooi en chique, apart en stoer...Ga er een hele hoop werk aan hebben (nog niet beleerd en net geruind) maar ik wee zeker...Als ik hem eenmaal aan het lopen heb, dan gaan we knallen Haha!

Alice95x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:59

Super van je!!!
Mijn vriendin had een paard van de slachter gekocht!!!
En toen werd ze ook uitgelachen en voor gek verklaart, maar nu is eht een prachtbeest!!
Kan heel goed dressuren en springen!!
Ik ben echt bij voor haar!

groetjes Alice

Aardbijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:27

Mijn vriendin heeft een Fries. Ze stonden eerst op een stal waar het raar was als je een koudbloed had tussen al die warmbloedjes.
Nu staat ze op een stal waar je alle rassen tegenkomt, veel leuker!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:53

Alicehorses schreef:
Super van je!!!
Mijn vriendin had een paard van de slachter gekocht!!!
En toen werd ze ook uitgelachen en voor gek verklaart, maar nu is eht een prachtbeest!!
Kan heel goed dressuren en springen!!
Ik ben echt bij voor haar!

groetjes Alice

Lekkere slager dan.
Dat mag een slager echt niet hoor, zo even paarden via de achterdeur verkopen.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:40

[quote="Smystique"]Gaaf, Haha! ik ben zelf helemaal gek van rijtypische tuigpaarden, ze hebben voor mij dat beetje extra.
heb net een tuiger x hackney aangekocht, hij is gewoon bloedjemooi en chique, apart en stoer...Ga er een hele hoop werk aan hebben (nog niet beleerd en net geruind) maar ik wee zeker...Als ik hem eenmaal aan het lopen heb, dan gaan we knallen Haha![/quote

Ik ook, die van mij is ook een chique tante hoor en als ik het niet vertel dan ziet niemand dat het een tuiger is, maar stoer vinden ze haar wel!
En goed lopen kan ze ook. Haha!
Ik heb er een mooi veulen uitgefokt van een rijpaardhengst, ze is inmiddels anderhalf en ik denk dat het echt een leuk paard gaat worden.

Marrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 07:17

Ik heb zelf geen tuiger maar ik vind het alleen maar leuk als er iemand met een tuiger een wedstrijd komt rijden! Laat ze maar zien wat een tuiger kan Knipoog

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:17

@shan, ze vragen inderdaad altijd aan mij wat voor ras het is, hij is gewoon zo apart Haha! echte kenners zien wel aan de benen en het koppie dat er tuigpaardenbloed in zit, en uiteraard als hij opgefokt raakt dan knallen z'n voorbenen onder zijn lijf vandaan, prachtig Haha!

Mooie foto's op je profiel, wauw, vooral de aangespannen foto's wat een kracht Haha!

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:41

zo hoort een tuiger te zijn ,,,voor een kar. dan vind ik het hele mooie krachtige beesten. maar in de dressuur vind ik het driemaal niks. sorry maar dit is mijn mening.
(na aanleiding van de foto's op het profiel van @shan)

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:52

@Smystique, bedankt voor je complimentje, zal het doorgeven aan de fotograaf. Haha!

cadootje schreef:
zo hoort een tuiger te zijn ,,,voor een kar. dan vind ik het hele mooie krachtige beesten. maar in de dressuur vind ik het driemaal niks. sorry maar dit is mijn mening.
(na aanleiding van de foto's op het profiel van @shan)

Maar Cadootje, dat zijn lang niet allemaal tuigers, die daar voor de kar lopen!
Er zitten heel veel rijpaarden tussen hoor. Knipoog

Als je helemaal naar beneden gaat in mijn profiel, staan er 2 veulenfoto's, dat is een halve tuiger, zie jij dat er aan af?

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:37

[quote]zo hoort een tuiger te zijn ,,,voor een kar. dan vind ik het hele mooie krachtige beesten. maar in de dressuur vind ik het driemaal niks. sorry maar dit is mijn mening.
[/qoute]

Dat kan, ik vind het juist spectaculair, 1 brok dynamiet en energie, ik zie veel 'dressuurpaarden' lopen waarvan ik denk, zet die maar in de manege Haha!

maar goed, je moet wel een rijtypische tuiger hebben die wel kan verruimen en de 3 gangen goed beheerst Lachen

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 09:38

oke, er zijn ook wel tuigers waarvan ik zeg woh,,.en ik vind het knap van je dat je zover bent gekomen bent met een tuiger en ik hoop voor je dat je natuurlijk nog verder komt.
maar een echte tuiger en dan bedoel ik ook die met die rechte lange ruggen vind ik voor een kar horen.

Dahnee1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 09:40

ge-wel-dig! Whoosh!