wanneer op je paard gaan zitten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: wanneer op je paard gaan zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:30

den_shir schreef:
Ja, ik weet het allemaal wel nu... Bedankt voor de tips alweer... we hebben een buitenrit met der gemaakt en dit ging super... Ik zat erop en begeleider op de fiets.... Sturen moet ze nog goed leren... We gaan vanaf volgende week met haar in de manege bak oefenen

Jee, alweer niet zo'n slimme actie. Had je er al eerder op gezeten, heb ik daarover heen gelezen?
Je hebt duidelijk een erg braaf paard en veel geluk, ik hoop van harte dat het zo blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:35

Ik heb inderdaad ergens gelezen dat de TS erop had gezeten.
Ach, wie weet verdient ze over tien jaar goud geld met deze methode en ligt het alleen maar aan ons Haha!
Al begin ik nu wel aan mijzelf te twijfelen maar ach, het wordt vanzelf een keer tijd dat de jonkies de oudjes eruit rangeren, ook met beleren van paarden Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:45

TS; ik zou echt de beide volgende topic's even goed doorlezen.
suleilitha schreef:

mathes schreef:

Denk even goed na, wil je dit het paard aandoen? Oke, kan ik nog inkomen.
Maar wil je zelf het risico lopen om op de IC te eindigen?? En dat voor andermans paard? Alleen omdat hij geen zin heeft om er meer aandacht en geld aan te besteden?
Denk aub even goed na, dit zijn echt geen toevalligheden hoor, een ongeluk zit in een klein hoekje en er hoeft maar een milimeter verschil te zitten tussen een schrammetje en van boven tot onder gebroken. En dat bedoel ik letterlijk, een milimeter.

Wat zei degene die je begeleid ervan dat je een buitenrit hebt gemaakt?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:47

suleilitha schreef:
Ik heb inderdaad ergens gelezen dat de TS erop had gezeten.
Ach, wie weet verdient ze over tien jaar goud geld met deze methode en ligt het alleen maar aan ons Haha!
Al begin ik nu wel aan mijzelf te twijfelen maar ach, het wordt vanzelf een keer tijd dat de jonkies de oudjes eruit rangeren, ook met beleren van paarden Haha!

Laten we dan hopen dat jonkie's als ik en anderen met dezelfde methode jou eruit rangeren, zoals je weet ben ik ook nog jong en toch hebben we dezelfde ideen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:54

Anneliesdj, ik wil er met plezier uitgerangeerd worden door jongeren die snel en adequaat kunnen anticiperen met een paard!
Ik word er niet jonger op. Aan mijn reactievermogen mankeert nog niks, maar ik ben minder soepel en heb langer spierpijn dan tien jaar terug!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:03

Sul, laat je dan eens lekker masseren met dat aparte spul! Duivel
You know what I mean.. Knipoog

TS, vind het ook niet slim wat je hebt gedaan, maar op mijn jonge Volbloed zit ook geen perfect stuur, al helemaal niet als hij van iets schrikt. Clown INmiddels gaat het beter, maar de eerste keren gingen we met een ouder ervaren paard mee EN een vriend die naast mijn paard bleef. Ook zochten we smalle omheinde paadjes op. Knipoog
Ik word ook een dagje ouder.. Bloos .
Maar dat vlugge blijf je behouden als je jezelf maar blfijt entertainen met dat groene spul! Tong uitsteken

TS, ik begin me af te vragen of je eigenlijk expres zulke dingen doet, terwijl het vanaf dag 1 l prut gaat.. Ach gut

Wij noemen dat hier een kamikazepiloot. Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:00

Hihi, ik vind het toch net even anders als jij met Morse de paden op, de lanen in gaat. Je hebt toch heel wat meer verstand van paarden en niet te vergeten alle ervaringen die je hebt opgedaan in Ierland, Detourtje...
IK vind wat er hier in dit topic afspeelt ook een typsich geval van kamikaze, neigend naar harakiri.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:06

Oh, maar spannend vind ik het wel, hoor, en in Ierland gingen we altijd samen, nu ga ik inmiddels stukjes alleen.
harakini, wat is dat ook alweer? Sorry voor het offtopic.

den_shir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:51

De begeleider fietste er naast met halstertouw erbij... en nog iemand erbij op een paard.. Het paard rijd altijd naast de fiets en is niets anders gewend... Als een paard ergens van schrikt dan ben je te voet ook nergens... En we hebben er al kei vaak opgezeten en tijdens het longeren ... ook hebben we al een paar keer buitenritjes gemaakt met iemand erlangs ... en dan wel in de natuur en niet in drukke omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:55

Zot....
Ik vind het onbegrijpelijk dat je zulke risico's neemt
Paard naast de fiets??

Echt he, lees die topics eens door, en DENK NA!!! Dait kan zo niet!!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:56

Ach, zolang het paard niet OP de fiets zit... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:00

Paard naast de fiets is niet eens het grootste probleem, probleem is dat het paard overal van kan schrikken, vluchten, met wéér een nare ervaring....
Je moet zorgen dat het paard je zo vertrouwt dat het niet vlucht, dat jij de veilige haven bent. Maar dat is hier niet het geval....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:59

den_shir schreef:
De begeleider fietste er naast met halstertouw erbij... en nog iemand erbij op een paard.. Het paard rijd altijd naast de fiets en is niets anders gewend... Als een paard ergens van schrikt dan ben je te voet ook nergens... En we hebben er al kei vaak opgezeten en tijdens het longeren ... ook hebben we al een paar keer buitenritjes gemaakt met iemand erlangs ... en dan wel in de natuur en niet in drukke omgeving.

Er is nu al tig keer gezegd dat je moet zorgen dat je paard geen negatieve ervaringen krijgt en dus situatie's waarin het mis kan gaan moet vermijden.
Wat doe jij, je gaat ermee de weg op. Van alle plekken waar je het paard vertrouwd en teugelwijs kunt maken doe jij dat op een achteraf weggetje.
Ik ben tot nu toe vriendelijk gebleven maar denk niet dat ik dat nog lang volhoud. Of je zit ons voor de gek te houden of je bent knettergek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:08

Ik geloof het niet eens meer. Eerst gaat het om een onbeleerd paard, en dan "rijdt het paard altijd naast de fiets en is niets anders gewend".

Den-shir, we hebben geprobeerd je goede raad te geven, je hebt niks aangepakt van ons en denkt dat jij het ei hebt uitgevonden hoe een paard te beleren, lijkt het.
Sjezus ik begin echt echt echt aan mezelf te twijfelen....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:10

Hoeft niet hoor sul, Ts heeft of een doodbraaf paard, of ze houd ons voor de gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:17

Nee, je hebt gelijk, Annelies.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:20

Volgens mij is TS zelf een beetje maf.... paard lijkt me doodbraaf Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:23

Yamcha schreef:
Volgens mij is TS zelf een beetje maf.... paard lijkt me doodbraaf Lachen

Waarom denk ik toch steeds dat het paard allang was beleerd, voor de TS in het dier zijn leven kwam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:29

zou best eens kunnen... wel erg jong dan imo Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:26

Tja.....
Trouwens, wel eens een geschrokken paard tegen een fiets aan zien springen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:29

Auw auw auw, voor fiets, paard en fietser.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:48

den_shir schreef:
De begeleider fietste er naast met halstertouw erbij...

Handig als het paard ervandoor gaat. Dan hoeft de begeleider niet meer te trappen Haha! Hij wordt vanzelf vooruit getrokken. Of onderuit getrokken..... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:14

Wie weet staan we aan de vooravond van een premiere van een totaal andere aanpak van het beleren van paarden en hebben we het al generaties lang verkeerd gedaan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:31

Ik doe het liever verkeerd dan Clown

Vind de nieuwe manier maar niks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:33

Laat mij het dan ook maar verkeerd doen Haha!