Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
flugeltje schreef:iedereen weet toch dat als je hoog in de dressuur wil gaan rijden je geen fjord moet kopen en als je wil springen geen tuiger en als je wil mennen geen dressuurpaard !!! Je koopt je paard met een bepaalde doelstelling en daar moet je tevreden mee zijn, alles wat er dan meer uitkomt is mooi meegenomen..

stoffel schreef:De kans dat die niet presteert is kleiner dan een koudbloed in de GP
RoosG schreef:stoffel schreef:De kans dat die niet presteert is kleiner dan een koudbloed in de GP
Persoonlijk blijf ik denken dat je met de goede "tactiek" en genoeg doorzettings vermogen met elk paard ver kan komen.
Dat een pony van 1.20 geen pacour van 1.20 zou springen lijkt mij logisch.
Als ik zou willen, met de beste instructie en met genoeg tijd zou ik met mijn tinker ver kunnen komen, maar op dit moment heb ik dat alle 3 niet.
Als het zou kunnen wil ik het, maar nu niet.
Claire_xLY schreef:flugeltje schreef:iedereen weet toch dat als je hoog in de dressuur wil gaan rijden je geen fjord moet kopen en als je wil springen geen tuiger en als je wil mennen geen dressuurpaard !!! Je koopt je paard met een bepaalde doelstelling en daar moet je tevreden mee zijn, alles wat er dan meer uitkomt is mooi meegenomen..
Maar dat betekent niet dat ze het niet kunnen.
Ik ken zat vriezen fjorden haflingers die in het ZZ lopen.
Je moet er alleen wel hard voor werken en het zal misschien wat moeilijker gaan als met een op en top dressuur paard waar bij het in het bloed zit.
Maar zeker niet onmogelijk.
Al zie ik een fjort of Haf geen Z paccour springen.
En bedoel het niet aanvallend hoor.
RoosG schreef:nee daar heb je ook gelijk in, maar dan heb ik het over paarden die gezond zijn, goed beleerd, met een goede ruiter en die zelf toch ook enig doorzettingsvermogen hebben.