[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Star

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:09

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:19

PinkyPie schreef:
heb het hele topic nog niet teruggelezen ;-) zal ik bij deze doen...

Kan maar kan het je kort en krachtig beantwoorden, uit vergroting van een onderdeel van het skala en daar je op vast bijten is niet wat klassieke dressuur in houd en voor staat, daar gaat het om het totaal plaatje, das inneres Bild.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:48

eens

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:50

Moll schreef:
PinkyPie schreef:
heb het hele topic nog niet teruggelezen ;-) zal ik bij deze doen...

Kan maar kan het je kort en krachtig beantwoorden, uit vergroting van een onderdeel van het skala en daar je op vast bijten is niet wat klassieke dressuur in houd en voor staat, daar gaat het om het totaal plaatje, das inneres Bild.

Moll, ik vraag mij af waar je het vandaan haalt dat het bij AdB zo gaat. Dat is namelijk niet het geval :)
Het enige wat anders is dan de klassieke dressuur is dat de klassieke dresuur direct uitgaat van een paard wat niet heel/extreem scheef is, aangezien wanneer je een paard opleid volgens de KR je simpelweg geen schever paard krijgt.
Alleen is dit hedendaags wel het geval en zul je rechtrichten als 1 van de eerste dingen moeten doen, om zo ook aan de andere bouwstenen te kunnen werken en die te krijgen. Een scheef paard kan simpelweg niet lichamelijk ontspannen, maar dat hoef ik je geloof ik niet uit te leggen.
En eigenlijk is het dus gewoon Klassieke Dressuur aangezien je daar ook niet het lijstje afwerkt maar ook alles in verbinding met elkaar staat.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:08

Elk paard is scheef de 1 meer dan de ander, dit wil niet zeggen dat je dat gedeelte móet uit vergroten.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:23

Zodra het paard niet heel scheef is wordt dit ook niet uitvergroot?

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:27

@Moll, hoe lang of vaak heb jij zelf bij antoine gelest? en heb je je opleiding ook bij hem gevolgt?

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:32

elibeest schreef:
@Moll, hoe lang of vaak heb jij zelf bij antoine gelest? en heb je je opleiding ook bij hem gevolgt?

Ik heb niet gepest bij Antoine, wel bij iemand anders, waarvan ik eigenlijk de laatste tijd van hoor een leerling te zijn van. En heb ik een hoop geleerd zeker weten, miste ik wat, achter af ja, ebb dat heb ik later in me klassieke rijerij terug kunnen vinden bij andere instructie.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:53

oke dus je oordeelt over iets dat je niet zelf ervaren hebt.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:56

elibeest schreef:
oke dus je oordeelt over iets dat je niet zelf ervaren hebt.

Beter lezen, ik heb vroeger gelest bij iemand die achteraf dus ook de AdB methode gebruikte.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:09

dan nog heb je nooit bij antoine zelf gelest, maar oordeel je wel over hem. Dat is niet echt netjes.
Je kunt bij iemand lessen die zijn methode gebruikt, dat wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo wordt overgebracht als dat hij dat zelf zou doen.
Dus voordat ik mij een oordeel vorm, en dat ook op internet verkondig, zou ik eerst bij de bron zelf mijn info vandaan willen halen en ervaren voordat je kritiek uit over iemand.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:10

elibeest schreef:
dan nog heb je nooit bij antoine zelf gelest, maar oordeel je wel over hem. Dat is niet echt netjes.
Je kunt bij iemand lessen die zijn methode gebruikt, dat wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo wordt overgebracht als dat hij dat zelf zou doen.
Dus voordat ik mij een oordeel vorm, en dat ook op internet verkondig, zou ik eerst bij de bron zelf mijn info vandaan willen halen en ervaren voordat je kritiek uit over iemand.

Daar ben ik het mee eens. :) Ik heb zelf les van een leerling van Antoine, maar ik denk niet dat ze exact hetzelfde doet als hij.. :)

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:13

elibeest schreef:

Onzin , dit zou betekenen dat je ook geen oordeel kan geven over academishe rijkunst als je niet bij bent ben geweest, je geen oordeel kan hebben over de klassiek rijkunst volgens egon von neindorff, omdat je niet meer bij hem kan lessen de man is immers overleden, maar een leerling van hem is dus niet de bron en mag je er niet over oordelen. Onzin, en dan spreek ik geen kwaad, ik zeg dat het niet klassiek is.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:43

heb al meer opmerkingen van je gelezen ook in andere topics en zoals eerder gezegd, niet altijd even correct.
leerlingen van blijven toch altijd een slap aftreksel die stuk voor stuk een stukje eigen invulling geven. Dat hoeft niet slecht te zijn, maar in dit geval blijf ik er bij dat het niet netjes is iemand, of zijn ideeen, of werkwijze x op x af te kraken terwijl je zelf nog nooit bij de man gelest hebt.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:47

elibeest schreef:
heb al meer opmerkingen van je gelezen ook in andere topics en zoals eerder gezegd, niet altijd even correct.
leerlingen van blijven toch altijd een slap aftreksel die stuk voor stuk een stukje eigen invulling geven. Dat hoeft niet slecht te zijn, maar in dit geval blijf ik er bij dat het niet netjes is iemand, of zijn ideeen, of werkwijze x op x af te kraken terwijl je zelf nog nooit bij de man gelest hebt.

Jou mening, je goed recht, ik heb geen behoefte om bij hem zelf te rijden, heb een aantal ruiters die voorheen bij hem zelf en leerlingen van hem hebben gereden, en ook daarin heb ik genoeg gezien, en gehoord. Zo is er nog een voorbeeld dat alles over het tempo gereden word, en dat is in het klassiek ook niet van toepassing, onder geen enkel beding.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:54

Moll, ik vind het gewoon jammer dat je je een oordeel vormt, over iets waarvan je dus duidelijk niet het hoe en wat erachter weet, je oordeelt liever dan bij de bron zelf info in te winnen over het hoe en waarom.
Begrijp me niet verkeerd, dat is weer jouw goed recht, maar nu niet bepaald correct om je daar dan publiekelijk negatief over uit te laten.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:58

elibeest schreef:
Moll, ik vind het gewoon jammer dat je je een oordeel vormt, over iets waarvan je dus duidelijk niet het hoe en wat erachter weet, je oordeelt liever dan bij de bron zelf info in te winnen over het hoe en waarom.
Begrijp me niet verkeerd, dat is weer jouw goed recht, maar nu niet bepaald correct om je daar dan publiekelijk negatief over uit te laten.

Jou mening, nogmaals je goed recht, en men kan heel goed een mening vormen door dat geen wat ik hier boven heb beschreven, en als het niet correct is, dan is het aan Jou of aan andere AdB volgers om het tegendeel te bewijzen.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:05

Ik hoef mijzelf of een Antoine niet te verdedigen. Ik heb duidelijk gemaakt dat hetgeen jij meent te weten niet op eigen ervaring is gebaseert en dus meer over jou zegt dan over een Antoine. Ik laat het hierbij, maar publiekelijk iemand afkraken zonder het zelf ervaren te hebben, en of het dan jou, Antoine, Anky, Edward of wie dan ook betreft is gewoon niet netjes.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:08

elibeest schreef:
Ik hoef mijzelf of een Antoine niet te verdedigen. Ik heb duidelijk gemaakt dat hetgeen jij meent te weten niet op eigen ervaring is gebaseert en dus meer over jou zegt dan over een Antoine. Ik laat het hierbij, maar publiekelijk iemand afkraken zonder het zelf ervaren te hebben, en of het dan jou, Antoine, Anky, Edward of wie dan ook betreft is gewoon niet netjes.

Het is allemaal onderbouwd, en dat je het daar niet mee eens bent, dat is een 2e

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:28

Ik denk niet dat jou mening onderbouwing is Moll. :+
Dat jij het geen Klassiek vind is ook maar een mening. Maar er zijn zoveel richtingen en verschillende 'meesters' binnen Klassiek dat niets in 1 zin te dekken is.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:40

Oh maar dat er meer stromingen zijn in de klassieke rijerij zonder meer, duits, frans, barock, en dat er in die stromingen ook dwaal sporen zijn tuurlijk, maar mag het dan nog klassiek heten , als het zover af dwaalt van het geen waar klassiek voor staat, nee in mijn optiek niet.
Hier een lijstje met klassiekers
Kurt Albrecht
P. Astley Major Balassa
François Baucher
Dorothee Baumann-Pellny (formerly Dorothee Faltejsek)
Kenneth Beittel Paul Belasik
Captain Etienne Beudant (1861 - 1949)
Thomas Blundeville Salomón de la Broue (1530 - 1610)
Udo Bürger
Felix Bürkner
William Cavendish
Dupaty de Clam Dupaty de Clam (1744 - 1782)
Faverot de Kerbrech
Charles de Kunffy
Otto de la Croix Otto de la Croix
General Albert Decarpentry (1878 - 1956)
François Robichon de La Guérinière
Gustav von Dreyhausen
Erik F. Herbermann
Leopold von Heydebrand und der Lasa Hans von Heydebreck B.H.V.
Holleuffer Ludwig Hünersdorf Ludwig Hünersdorf (1748 - 1813)
André Jousseaume (1894 - 1961)
Adolf Kästner
Dr. Reiner Klimke
Arthur Kottas
Friedrich von Krane
General Alexis L'Hotte (1825 - 1904)
Francisco de Laiglesia y Darrac (1805)
Charles Lebrun-Renaud (1892)
Franz Mairinger
Otto von Monteton )
Egon von Neindorff
Borries von Oeynhausen (1852)
Nuno Oliveira Nuno Oliveira (1925 - 1989)
) Cdt de Padirac Paul Plinzner (1876)
Antoine de Pluvinel Antoine de Pluvinel (1628)
(more) Colonel Alois Podhajsky (1898 - 1974)
Dr. Thomas Ritter
Gaspard de Saunier
Gustav Steinbrecht (1884) Lao Tzu
Xenophon
Laatst bijgewerkt door Moll op 18-10-11 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:54

Moll, dan kan ik alleen maar de conclusie trekken dat je zeer weinig van AdB afweet.

Barokke is overigens geen Klassiek, het is niet voor niets Barokke. :+

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:55

Barock is de voorloper van het klassieke dressuur dus in die zin heb je gelijk.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:56

Wil straks op m'n gemak even lezen, als m'n lieve kleine meid niet steeds alles weg klikt :+

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:45

Moll schreef:
Oh maar dat er meer stromingen zijn in de klassieke rijerij zonder meer, duits, frans, barock, en dat er in die stromingen ook dwaal sporen zijn tuurlijk, maar mag het dan nog klassiek heten , als het zover af dwaalt van het geen waar klassiek voor staat, nee in mijn optiek niet.
Hier een lijstje met klassiekers

Atjan Hop heeft er een schema van gemaakt: http://www.horses.nl/images/upload/File ... %20Hop.pdf