Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yamcha schreef:Als iemand onbewust een kwetsende opmerking maakt, is dan die opmerking minder kwetsend?
Als iemand gevaarlijk rijdt op de weg, en de persoon is zich dat niet bewust, is het dan minder gevaarlijk?
Is het dan niet wijs om iemand van zijn/haar gedrag bewust te maken?
Twiggy2008 schreef:En dan nog even uit de Wikipedia:
* Egoïsme in morele zin
Dit is egoïsme waarbij een persoon meer aan zijn eigen bevrediging denkt dan aan de bevrediging van anderen.
*Egoïsme in technische zin
Dit is het zorgen voor het eigen welzijn. Dit soort egoïsme heeft geen negatieve betekenis, omdat het een vanzelfsprekende zaak is dat organismen op hun eigen welzijn letten.
Citaat:* Egoïsme in morele zin
Dit is egoïsme waarbij een persoon meer aan zijn eigen bevrediging denkt dan aan de bevrediging van anderen.
*Egoïsme in technische zin
Dit is het zorgen voor het eigen welzijn. Dit soort egoïsme heeft geen negatieve betekenis, omdat het een vanzelfsprekende zaak is dat organismen op hun eigen welzijn letten.
Lielle schreef:Uiteindelijk doe je iets omdat je het zelf leuk vindt, en dat kun je gerust egoistisch noemen. De vraag is of dat erg is. Het wordt pas erg als je dat plezier ten koste laat gaan van andermans (of anderpaards) belangen.
Huertecilla schreef:Ach Lielle, dit hele punt is al helemaal correct eerder bereikt in dit topic.
Straks komt er weer 'en ik vind dat je best bitloos kan dressuren en stom dat dit niet mag want het is vriendelijker dan met bit' en gaat het weer over waar het niet over gaat![]()
Komt Arabesk weer met dat een bit slecht is en iedereen die het gebruikt van niets weet en Nevzorov optomingsloos 'dressuurt'![]()
Hersenloos bitloos = spoorloos Jiehááá![]()
hc
Arabesk schreef:
Yamcha schreef:Alle hoofdstellen met hefboomwerking in de lagere klassen uitsluiten, en rijden met een dressuurzadel, geen boomloos (daar wordt de zit iets anders van).
jasmijn78 schreef:Arabesk schreef:
Over 'voorbeenzwaaien' gesproken![]()
Kinke schreef:Yamcha schreef:Alle hoofdstellen met hefboomwerking in de lagere klassen uitsluiten, en rijden met een dressuurzadel, geen boomloos (daar wordt de zit iets anders van).
Yamcha, ik zat nog even op deze uitspraak te broeden![]()
Dan zou je nu ook al een duidelijke eenheid in de 'normale' dressuurzadels moeten hebben. Al die belachelijke diepe zit zadels eruit, een maximum 'zitdiepte' voorschrijven etc. Er zijn ook genoeg verschillen te vinden in de huidige dressuurzadels met boom waardoor de zit bij elk model ander zal zijn??
Eigenlijk zou iedereen gewoon wedstrijden moeten doen zonder zadel, pas dan zien we of je echt kan zitten.![]()
Arabesk schreef:Citaat:als ik jou wat laat lezen wat aantoont dat bit niet schadelijk is....blijf jij ook bij je huidige standpunt...Citaat:k geloof zomaar dat een bit schadelijk is in verkeerde handen, net zoals ik geloof dat een kind en lucifers ook geen goede combi is Lachen
maar dat neemt niet weg dat een lucifer an sich niet schadelijk is Lachen
misschien kunnen jullie hem mailen of bellen, z'n gegevens staan hier http://www.bitlessbridle.com/cat/About+Dr.html
Ik denk dat je hem vast wel kunt overtuigen van de onschadelijkheid van het bit 'zolang het maar in goede handen is'.
Tenslotte is hij 'maar' een veearts die gepromoveerd is én professor is geworden én al vele onderzoeken heeft gedaan naar de effecten van het bit, tientallen artikelen heeft gepubliceerd over dit onderwerp.
Veel succes!