Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:09

HC; er is hier nergens gezegd dat iemand een cap op MOET. en nogmaals, de vergelijking met veilig vrijen gaat nergens over. dat is hetzelfde als een fles wijn met een knakworst vergelijken. en nja als je dat hetzelfde vind heb je volgens mij het iq van een visstick....

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:48

suuzepuus schreef:
HC; er is hier nergens gezegd dat iemand een cap op MOET. en nogmaals, de vergelijking met veilig vrijen gaat nergens over. dat is hetzelfde als een fles wijn met een knakworst vergelijken. en nja als je dat hetzelfde vind heb je volgens mij het iq van een visstick....

pagina 63:
Citaat:
Ik blijf het dragen van een cap 10000% goed keuren, het dragen van geen cap niet.

pagina 65:
Citaat:
Nou, ze zouden het moeten verplichten (veiligheid voor alles)

pagina 67:
Citaat:
Geen discussie over mogelijk lijkt me, gewoon altijd met cap rijden. En tegenwoordig is een bodyprotector ook een aanwinst, zeker als je geen ervaring hebt.

Een paar opmerkingen in de laatste paar pagina's......

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:51

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:52

Ik rijd zonder cap, ik weet wat de eventuele consequenties ervan kunnen zijn. Maar ik vind het lekkerder zonder en ik vergeet het ook. Toen ik mijn fjord net had deed ik hem wel altijd braaf op, maar in de loop van de tijd niet meer.
Wat mij het meest tegenhoud is de prijs van de tegenwoordige caps, want ik wil er wel 1 die comfortabel zit en waarvan ik niet merk dat ik hem op heb.

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:55

Met cap, veiliger!;)

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:57

Altijd met cap.. en ik heb daar zondag heel veel geluk mee gehad!
Pony raakte een balkje, en het balkje rolde voor haar uit. Hierna belande ze boven op de balk, en de balk rolde weg onder haar hoeven.. hierdoor is ze voorover gevallen: boven op mij..
Mijn cap ligt in stukken: dit had ook mijn hoofd kunnen zijn..... nu had ik 'alleen' maar een hersenschudding, en weet ik een groot deel niet meer van vorige week en zondag..
Laatst bijgewerkt door Vliendertje op 19-09-08 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:03

sieger95 schreef:
Met cap, veiliger!;)

Geen paard, veiliger! Knipoog

hc

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:03

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:26

hoe lief het paard ook kan zijn... ik doe altijd een cap op.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, en dat heb ik dus wel gemerkt zondag. Als die balk anders was gevallen, was ik er nooit afgevallen....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 21:26

SFLJ zou je even op normale toon kunnen reageren?ik vind de toon waarop jij bericht plaatst nogal ongepast
nogmaals,het is je totale eigen keus,maar als je er niet tegen kan dat mensen zich met je bemoeien,kan je beter niet reageren in een topic als deze.
ik zeg nergens dat het niet mag,maar schijnbaar irriteer je je eraan.

idd van die verzekering klopt niet helemaal ben ik met je eens,maar dan hoef je toch niet zo in de verdeding te schieten?

(ik heb helemaal geen zin in ruzie oid,ik zeg het toch ook normaal)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 21:51

Huertecilla schreef:

hc

jouw reacties snap ik echt niet, je reageert totaal niet op tegen berichten maar plaatst wel steeds dit soort rare dingen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 01:49

suuzepuus schreef:
Huertecilla schreef:

hc

jouw reacties snap ik echt niet, je reageert totaal niet op tegen berichten maar plaatst wel steeds dit soort rare dingen.

Ik vind het veel vreemder dat mensen denken dat ze met oneliners (zoals die van sieger95) een onderbouwde mening geven. Die post voegde in ieder geval niets toe, en er wordt ook niets in gezegd waarop iemand een zinnige reactie zou kunnen geven. (behalve "eens/welles" of "oneens/nietes", en dat dan het liefst eindeloos achter elkaar. Mooie discussie wordt dat Huilen )

Misschien is de "rare" reactie wel een manier om subtiel aan te geven dat zulke posts niet echt een positieve bijdrage leveren aan een topic.

@ Snoevie, voor de duidelijkheid hier nog even de openingspost:
TS schreef:
Heey!
Ik zie altijd veel mensen op foto's zonder cap rijden.
Ik zelf rijdt altijd met cap.
Toen vroeg ik mij af: Rijden jullie met of zonder cap en waarom?
Je kunt hier dus zeggen of (en wanneer) je met of zonder cap rijdt en waarom.
Iemand anders mag ook zeggen wat zijn of haar beweegredenen zijn om zélf een cap op te zetten (of juist niet).
Je kunt zélfs uitleggen waarom je mensen die onder jouw verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid/gezag vallen wel of niet verplicht om een cap te dragen.

Voor alle andere mensen geldt die verplichting dan echter nog steeds niet Pling , en zij kunnen zich (terecht) gepikeerd voelen wanneer je wel de indruk wekt hen iets te willen verplichten, terwijl je daarover niet gaat.
Dit heet bemoeizucht en daaraan heeft o.a. SFLJ (volgens mij) duidelijk geen behoefte.

Voor de duidelijkheid: Dat wil niet zeggen dat hij dan geen redenen meer mag geven waarom hij wel/geen cap wil dragen, en hij hoeft zich daarom ook niet uit dit topic terug te trekken.

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 08:46

licht er aan op waar en op welk paard, maar op mijn eigen paard zonder cap. buiten de bak met cap.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 09:12

oomens,ik zeg ook niet dat het moet en zo is het ook helemaal niet bedoeld,want iedereen is welkom.
ik wilde ook helemaal geen rottigheid aanhalen,maar zelf reageert slfj ook niet echt aardig,en ik word steeds aangesproken.

nou excuses dan iig,ik probeer tenminste normaal te reageren nogmaals het was niet de bedoeling ruzie uit te lokken...

maarja ik heb zoiets van dat als je daar niet tegen kan,is het alleen maar irritant voor jezelf
(edit: en het was echt niet persoonlijk bedoeld,sorry,maar ik vind het niet echt eerlijk dat alleen ik aangehaald word)

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 09:21

Ik vind dat als je in de bak zonder rijd en buiten met vind ik dat je een beetje dom bezig bent.

In de bak kunnen ze ook 'vluchten'.

Zelf rij ik tegenwoordig altijd met cap.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 09:22

ben ik met je eens,VIND ik ook

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 09:47

oomens schreef:
Je kunt hier dus zeggen of (en wanneer) je met of zonder cap rijdt en waarom.
Iemand anders mag ook zeggen wat zijn of haar beweegredenen zijn om zélf een cap op te zetten (of juist niet).
Je kunt zélfs uitleggen waarom je mensen die onder jouw verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid/gezag vallen wel of niet verplicht om een cap te dragen.

Voor alle andere mensen geldt die verplichting dan echter nog steeds niet Pling , en zij kunnen zich (terecht) gepikeerd voelen wanneer je wel de indruk wekt hen iets te willen verplichten, terwijl je daarover niet gaat.
Dit heet bemoeizucht en daaraan heeft o.a. SFLJ (volgens mij) duidelijk geen behoefte.

Voor de duidelijkheid: Dat wil niet zeggen dat hij dan geen redenen meer mag geven waarom hij wel/geen cap wil dragen, en hij hoeft zich daarom ook niet uit dit topic terug te trekken.

Strakke samenvatting en verduidelijking zonder waardeoordelen van een aantal begripsverwarringen OK dan!

hc

_vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:20

Ik rij altijd met cap! ik mag ook niet anders van mijn moeder maar van mezelf doe ik het ook altijd!! Hij zit mij niet in de weg!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:51

LisaxxRody schreef:
Ik vind dat als je in de bak zonder rijd en buiten met vind ik dat je een beetje dom bezig bent.

In de bak kunnen ze ook 'vluchten'.

Dat mag je gerust vinden, maar ik draag op mijn merrie op buitenrit geen cap omdat zij zou kunnen "vluchten", maar omdat er meer zaken zijn die ik niet in de hand heb dan in de bak. Het paard heb ik wel in de hand, maar de medeweggebruikers niet. Je kunt buiten soms een hele rare samenloop van omstandigheden bij elkaar hebben, waarbij het paard niet vlucht, maar er wel iets onhandigs gebeurt, dan is het voorstelbaar dat je zou kunnen vallen en dat een cap dan dus je hoofd beschermt. Daarnaast is een cap heel nuttig om je hoofd te beschermen tegen laaghangende takken, die heb je niet in de bak, dus in de bak is een cap minder nodig.... Is niet ingewikkeld, toch? Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:58

ja dat is wel een eerlijke uitleg.........heb jij ook last van je cap?hoofdpijn oid?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:05

Snoevie schreef:
ja dat is wel een eerlijke uitleg.........heb jij ook last van je cap?hoofdpijn oid?

Nope, hoogstens dat ik er iets meer onder zweet en het wat kan kriebelen/jeuken. Buitenritten kunnen rustig 2 uur of meer duren en dan heb ik die cap gewoon op, geen probleem. Maar als ik afstap om bijvoorbeeld de laatste kilometer ernaast te lopen, gaat 9 van de 10 keer de cap meteen af en hangt die aan het zadel Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:10

haha ok ja ik zou hem ook graag weghangen in de zomer,dan prikt en jeukt het(ik heb psoriasis op mn hoofd en dat is vaak stuk)maar ik durf hem toch niet af te doen,ondanks dat ik een super betrouwbare pony heb

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:58

Ik rijd met cap, omdat dat verplicht is, maar ik zou als ik een paard genoeg vertrouwde liever zonder cap willen rijden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:05

Eeuwigzonde schreef:
Ik rijd met cap, omdat dat verplicht is, ...

´Het verplicht is´???

Het wellicht bij jou op de rijschool/manege verplicht is gesteld door de beheerder/eigenaar.
Het is wettelijk NIET verplicht Pling
en je bent zonder cap gewoon verzekerd Pling

hc

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:39

Als een stalhouder/manege oid dat verplicht stelt heb je weinig te kiezen