Nadya schreef:Tja, mijn dochter heeft ook 2x op Sam's groene rug gezeten, hoor. Gewoon in het land met mij ernaast en ik hield haar heeeeeeeeeel goed vast. Tja, mijn paard is te vertrouwen, hij graasde lekker door. Zo zat ze ook een keertje op onze Shetlander, die ook nog niet ingereden was (zie profiel). Dat mensen zich daar druk over kunnen maken, ga lekker je gang.
Ik ken mijn paarden het allerbest en ik ken mijn dochter. En ik weet dat ik haar nooit in gevaar zou brengen, daar is ze me veels te lief voor!!!
Ik denk dat iemand echt wel weet of haar paard te vertrouwen is, hoor. Mensen kunnen hier gaan roepen over vluchtdieren, maar een ervaren paard kan ook schrikken. Je kent je paard toch goed en ik ben zelf moeder en neem van mij maar aan, dat je echt geen onnodige risico's neemt met je kinderen.
En deze reactie vind ik dan dus echt vreemd. Het spijt me.
Lees nou zelf eens wat je zegt... Je vertrouwt je paard bij voorbaat in situaties waarin je het dier nooit hebt leren kennen, omdat het voor het dier ook een onbekende situatie is. Je zegt dat je verantwoord met je eigen kind omgaat, maar ondertussen zet je haar wel op een, mijn inziens, zeer onprofessionele manier op een groen paard. En dat is dan niet gevaarlijk en ook geen onnodig risico?
Komt maar een keertje langs bij mijn ouders. Die gruwen bij dit soort verhalen. Ze werken beide in het ziekenhuis, en wat ze al niet binnen hebben zien komen... Als je dat ziet of hoort, dan bedenk je je wel drie keer of je je eigen kind uberhaupt op een pony moet zetten. Ook al is het dier in de omgang zo vreselijk braaf.
Het is naief te denken dat jouw paard niks zal doen. Je moet juist altijd in je achterhoofd houden dat een paard een levensgevaarlijk wezen kan zijn.
Tenminste, zo zie ik het.