Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mirgino schreef:Snoevie schreef:ik snap niet waarom er nog telkens over 'overgewicht' alleen word gesproken.
ook zonder overgewicht kan je te zwaar wegen(voorbeeld wat ik al noemde,lange meid op kleine shet)
zeker niet alles gelezen![]()
Snoevie schreef:@Lindsey: dat is waar,maar wie heeft er nu gelijk?
er zijn paarden/pony's bij wie hun maximale draagkracht op 60 kg ligt,bij de ander is het 75 kg en bij wéér een ander is het 90 kg.
superwoman schreef:Ik zou het toch zegen hoor.
Jammer dat het kwetsend is, maar dat paardje is nu de l*l.
Wanneer iemand onterecht z'n hond hard schopt, zeg je daar toch ook wat van?
Verder denk ik dat lengte ook belangrijk is. Sterk of niet, door je lengte haal je je paard/pony uit balans, dat is natuurlijk nooit goed voor de spieren en gewrichten. Door onbalans, worden de spieren en gewrichten niet gelijk belast. (rechtuit zal het niet erg zijn, maar elke bocht is de kans op onbalans érg groot (hefboomeffect))
Maar dat is mijn simpele idee.
mirgino schreef:
nouhier heb ik nog nooit van gehoort!!
dus al die ijslanders waar volwassenen op rijden [die zijn in verhouding lang -kleine pony] worden contstand uit balans gebracht?
hoe kom je aan deze redenering???
Yamcha schreef:Ik geloof ook dat dat laaste beter klopt. Overgewicht is niet het grootste probleem voor het paard, te zwaar is wel een groot probleem.
runningkawa schreef:Een vrouw van 90 kg is op bokt een dierenbeul.
Een vent van 195 lang, zal toch ook niet ver van dat gewicht af zitten.
Zullen we alle mannen maar voortaan van het paard weren?
Gelukkig ben ik zelf geen 90 kg en ook nog ver daar vandaan, maar ben voor mijn lengte ook net iets te zwaar en het valt niet altijd mee om er wat af te krijgen, dat geld voor iemand met een maatje meer ook.
En als ik dan slanke pennys zie trekken met sloffen, scherpe bitten omdat ze niet kunnen rijden.
Wat is dan het slechte?
Snoevie schreef:en waar ik echt gek van word is dat sommigen alleen over overgewicht blijven doordrammen