[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 21:40

Hier uit het niets bericht gehad dat de DA bij gas is geweest.. :( ik wist dat er iets was ik wist het..! Mogen alleen rechtuit rijden en elke dag een kwartier tot 20 min koelen met koud water.. Ben toch wel blij dat er een DA bij geweest is, aan de andere kant was het toch ook wel schrikken, ineens een mededeling dat de DA geweest is, maar mijn voorgevoel klopte dus wel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:01

maar weet je nu dat ook wat ie heeft dan?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 23:10

Nee.. Volgens zijn eigenaresse (die nog in een vakantiehuisje zit) is er alleen gezegd dat we moeten koelen en alleen rechtuit mogen rijden. (Haar zus heeft de DA gebelt.) Geen figuren enz. Ik zal zondag wel wat doorvragen. Via whats app is dat niet te doen. Ze laat veel woorden weg waardoor je er weinig meer van snapt. Ben al 'blij' dat mijn gevoel blijkt te kloppen en het been toch niet goed was. Dat er een DA geweest is, en dat er ook voor dijn eigenaresse en andere bijrijder duidelijk gezegd is dat er echt heel rustig aan gedaan moet worden. Want waar de andere bijrijder al aan galop dacht dacht ik pas net aan draf. Laat het nog wel in een kort berichtje weten!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:37

Lu wat vervelend zeg dat ie blijkbaar toch last heeft maar gelukkig is er naar gekeken! Zijn zijn pezen wel droog?
Bij mijn bijrijdpaard is ruim een week geleden de fysio geweest en wij mogen ook alleen rechte lijnen stappen. Max 20 min en daarna koelen.
Haar achterbenen waren de pezen niet droog van, er zat vocht en dat duidde op overbelasting.
Kwam in haar geval door een zadel met een te krappe boom en te lange kussens waardoor de rugspieren niet konden ontwikkelen en de bilspieren niet alles goed op konden vangen.
Misschien heb je er iets aan die pezen kun je zelf ook wel voelen :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 23:41

Zal eens kijken zondag. Zag inmiddels door de bomen het bos niet meer zegmaar.. We hebben dan een fotoshoot dus dan is zijn eigenaresse er ook. Heb trouwens wel het gevoel dat hij wat is afgevallen.. Vorig jaar zat ik er zonder zadel op en leek hij wat breder. Kan aan mij liggen want hij oogt niet slanker. Maar bedankt, zal er eens naar kijken. Lijkt me eigenlijk sterk dat de DA niet heeft gezegd wat er is..

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:14

Hallo,

ben al lang niet meer aanwezig geweest, en denk dat ik in de nabije toekomst ook niet intensief zal lezen of meepraten.
Mijn prive-leven gaat voor en heeft aandacht nodig.
Enerzijds omdat we de badkamer volledig op de schop gooien :D anderzijds wegens vervelende bijwerkingen van medicijnen _-:(

Ik breek nu in vanwege de Almelose Ruiterdagen.

Vrijdag 21 juni jureer ik de M2 om 15:45, zaterdag de Z1 om 08:00.
Bij één van deze keren kan iemand schrijven.

Aanwezig: 3 kwartier voor die tijd.
Dat is het leven van een jurylid: je moet een half uur van te voren aanwezig zijn.
Ik ruim een kwartier extra in. Voor jou.
We moeten elkaar op het terrein vinden, even praten, voordat we het juryhokje ingaan. :)

S_en_Z kan helaas niet. Jammer, ik had héél graag kennis met je gemaakt! <3

Het lijkt me gewéldig om een van jullie als schrijver te hebben! Lachen, praten, diepgang over dressuur. Wat ook maar ter sprake komt! :):)
Het lijkt me geweldig, en ik zie er enorm naar uit!

Maar .. ik ga het niet organiseren. :n
Ik hoor graag wie komt - maar ik wil NIET de discussie horen in PM's.

Misschien vind je dit een arrogante mail? :oo
Misschien helpt het om te weten dat ik het was die 'blij rijden' in de thread heb geïntroduceerd. Helemaal in het begin. :+
En ik vind het SUPER dat die sfeer er nog steeds is! *\%/*

lieve groet
bertie

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:24

Jammer dat Holland zo groot is en naft niet gratis.. Anders was ik met plezier voor jou komen schrijven!

Wordt een badkamer met zo'n heerlijk groot relaxbad met bubbelbad functie? Heerlijk :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 20:44

Dames een kleine update over Gas, de DA zei dat het zijn artrose is. Houd dus in, rustig rijden in de bak. Enkel stap en draf, veel rechtuit dus zo min mogelijk wendingen, en lekker buiten rijden.
Vandaag een fotoshoot gehad en in de loop van deze dagen krijg ik de foto's binnen, waar mooie foto's van het 'rijden' (rondhobbelen) tussen staan, dus die zullen ongetwijfeld voorbij komen.

Verder mijn vriendin vandaag les gegeven op de 4 jarige Fries. Paardje was deze week verhuisd dus was nog aan het wennen. Raakte in paniek toen ze de anders paarden niet zag en ging er vandoor. Reactie van mijn vriendin was teugels vastpakken en terug in tempo trekken. Gelijk een goede oefening. Loslaten!! Ze heeft veel spanning in handen, ellebogen en schouders dus daar al veel op gelet. Toen ze eenmaal gekalmeerd was weer naar stap, schakelen en overgangen. Ze heeft de teugels vrij kort maar dit kwam later. Eerst paard maar even onder controle krijgen. Tempo wisselingen. Pasje harder pasje zachter. In haar tempo laten lopen. In de tijd van het schakelen weer een klein paniek/ stres momentje. Ze is nog jong natuurlijk dus kan ook van moeilijkheid komen. Weer die spanning inde handen en terug trekken. Op dat moment zei ik dat ze los moest laten. Geef haar maar de ruimte, vang haar op en laat haar los, been er aan houden en zo weer terug in tempo gereden. Ze begon fijn te lopen maar enorm op kropen. Neus op de borst of hoog in de krul. Dus meer teugel geven. Ontspannen in de hand en ook met een langere teugel schakelen. Neusje kwam er fijn uit en ging heel goed! Omdat het vrij benauwd weer was even terug naar stap. Ook schakelen, nog meer ruimte maar contact houden. Niet in laten kakken maar activiteit houden. Ze begon te dribbelen en wat deed mijn vriendin: teugel pakken en terug in tempo trekken. Gezegd dat ze los moest laten. De keer erna zag ik het aan komen. Dus ontspannen die hand. Met de buitenteugel opvangen en los laten. Wat ik erg fijn vond was dat ze bleef dribbelen toen ze spanning op haar handen had en ze terug naar stap ging toen ze los liet! Toen nog even op gepakt. Aan een langere teugel laten lopen, en neusje eruit. Daarna actieve overgang naar stap en lekker uitstappen. Ik vroeg mijn vriendin of ze lekker gereden had.. Heerlijk maar ze was gesloopt haha. Die twee hebben hard gewerkt maar alles op z'n tijd! Misschien dat ik volgende week zondag nog een keer mee ga zodat ze dit echt doorpakt, en dan moet ze weer even zelf verder. Niet dat ik elke week mee ga, dat is me namelijk afgeraden! :=

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:58

Leuk hoor! Kleine tip, er zijn paarden die als ze al wat heet zijn, van snel schakelen nog een stuk heter worden en dat is niet altijd wat je wilt. Schakelen is een supergoede basisoefening voor kracht, balans, controle, alles eigenlijk. Maar het werkt alleen als het paard wel rust in het hoofd heeft, mentaal bedoel ik dan.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:00

SheeNegro schreef:
Jammer dat Holland zo groot is en naft niet gratis.. Anders was ik met plezier voor jou komen schrijven!

Wordt een badkamer met zo'n heerlijk groot relaxbad met bubbelbad functie? Heerlijk :D

Jammer, SheeNegro!

<<off topic>>
Geen bad. Een stoomdouche! (en dan niet zon kant-en-klaar monster, maar een strakke inbouw) :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 21:02

Weet ik. Dit is een paard dat in paniek raakt als ze de andere paarden niet ziet. Toen die weer in beeld waren kwam er weer rust. Daarna heeft ze ook echt keurig gelopen, en er was echt wel wat resultaat. Daarbij is het een jonkie, en is ze snel afgeleid. Ze heeft hard gewerkt vandaag en soms word het dan wat moeilijk..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:19

Die van mij krijg ik ook 'heter' van schakelen maar wel fijn dat het goed ging LU! Je kan zo mooi wat ervaring opdoen. :)

Bertie ik kan waarschijnlijk beide wel. Maar is de Z erg moeilijk met schrijven? Voorkeur gaat eerder naar het M2 maar qua dag weer de Z :P Het lijkt me overigens hoe dan ook wel echt super leuk en leerzaam!! :) Ik weet niet wie nog meer mee wil / kan, moeten we gewoon even met elkaar overleggen dan. ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 21:21

Ik vind de ervaring zeker leuk! En dan kom ik er ook achter dat het me goed af gaat! En dalijk is het helemaal leuk als ze wat bereikt met mijn tips.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:34

Echt balen dat ik zaterdag echt te vroeg vind na het ruiterbal Bertie, maar ik denk dat er meer zijn die daarom nog niet aanhaken ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:40

Bertie, nieuwe badkamer top!

Helaas kan ik niet, had het erg leuk gevonden en zal vermoedelijk ook erg leerzaam zijn.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:39

*komt ook weer even binnenvallen* Echt jammer dat almelo zo ver is en de zaterdag zo vroeg. Binnekort als ik durf doe ik een filmpje posten.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 00:23

Ja idd jammer dat het ver weg is, en dat ik direct erna tentamens zijn :=
Ik heb maar amper paardenvriendinnen en al helemaal geen die over diepgang in de dressuur willen praten.. Had dus wel een mooie gelegenheid geweest om eens wat nieuwe mensen te ontmoeten :D (daarom ben ik ook zo blij met dit topic :D)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 01:29

bertie schreef:
Hallo,

ben al lang niet meer aanwezig geweest, en denk dat ik in de nabije toekomst ook niet intensief zal lezen of meepraten.
Enerzijds omdat we de badkamer volledig op de schop gooien :D anderzijds wegens vervelende bijwerkingen van medicijnen _-:(

Dat is het leven van een jurylid: je moet een half uur van te voren aanwezig zijn.
We moeten elkaar op het terrein vinden, even praten, voordat we het juryhokje ingaan. :)

Het lijkt me gewéldig om een van jullie als schrijver te hebben! Lachen, praten, diepgang over dressuur. Wat ook maar ter sprake komt! :):)

Misschien helpt het om te weten dat ik het was die 'blij rijden' in de thread heb geïntroduceerd. Helemaal in het begin. :+

lieve groet
bertie

Sh*t, dat had ik wel gewild. Moet alleen werken en ik durf er om te wedden dat me baas het niet ziet zitten om me op zo'n korte termijn te laten gaan.
We missen je wel in dit topic. Af en toe probeer ik te denken, wat zou bertie zeggen. Best moeilijk nog en volgens mij haal ik het bij lange na niet bij de echte variant.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:16

bertie schreef:
Hallo,

lieve groet
bertie

Ik twijfel.... lijkt mij echt geweldig om te schrijven...en opzich een uur in de auto is ook te doen....
alleen het is Z1 daar ben ik nog lang niet aan toe...ik snap 90 % niet... en heb pas 1 keer geschreven in mn leven...ben bang voor een mega flop :=

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 10:18

Zijn er nog mensen die naar de SGW (ook dressuur) in de Vlietlanden gaan de 29e?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 19:54

Zondag heb ik nieuwe foto's voor jullie.
Niet van mij en Gas (een reactie in ons nieuwe topic zou trouwens leuk zijn! :=) maar van mijn vriendin en de 4 jarige Fries. Ga toch nog een keer mee om dat van afgelopen zondag even door te pakken, en dan maak ik wat foto's. Oefening baart kunst, en zelfs met zo'n jong ding, waar veel spieren ontbreken, kan er snel vooruitgang zijn! ONTSPANNING, was namelijk duidelijk te zien!

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:56

Beste allemaal,

Ik ben nieuw in dit topic maar Ik ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben over mijn fotos.
Op de eerste foto had ik mijn paard net, en de 2e foto is van vanmiddag in Almelo.
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:03

Wat vind je er zelf van Wilma. Dat willen we graag eerst horen. Hoe loopt ie, wat vind je slecht. Wat verwacht je?

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:09

hoi allemaal, ik post hem nog maar een keer, misschien dat jullie hem over het hoofd zagen..??

Na lang meelezen dan toch maar een paar fototjes van mij en paardlief..
Het is niet mijn eigen paard maar verzorgpaard, ik rij hem 1x in de week.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KEASXW7A.jpg

Ook als ik op de volte rij moet ik minder streng zijn met mijn binnenhand..
En mn tenen niet naar buitendraaien, het zijn geen kapstokjes
paard loopt al veel beter, loopt al veel minder op zijn voorhand en word al actiever

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=YDHBUCAZ

schouders recht houden, heb ik heel erg veel moeite mee ik heb ze ook als ik niet aan het rijden ben altijd naar voren hangen heel vervelend.... Misschien een keertje zo'n soort harnasding die je schouders zachtjes naar achtere trekt
Paard loopt naar mijn idee een stuk beter, galop is iets waar we echt heel veel moeite mee hebben
en mn tenen.....
Ook hier loop hij naar mijn idee wel oke, ookal wil hij in galop nog wel eens naar beneden duiken! Ook vind ik hem hier wel lekker actief lopen

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LGILEWIO.jpg

Hier moet ik mijn hangen hoger houden en niet zo breed.
Achterhand mag ook wat actiever meedoen!

Barst maar los!
hou het wel vriendelijk :o

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:13

Hoi!

Toen ik haar kreeg, kon ze amper stappen en galopperen steeds in de verkeerde galop linksom en flink rechtsgebogen. Vorig jaar ben ik in April begonnen in de B en nu start ik L2.
Ze is altijd wat moeilijk in de aanleuning geweest te diep/onrustig. Daarom heb ik een lange poos met een Micklem hoofdstel gereden, dit hielp wel wat doordat ze minder druk om de kaken had.

Ze is snel gespannen en dan vooral wanneer ik anders ga zitten of zelf spanning heb. Zodra ik ontspannen ben is ze ook ontspannen. Ze is heel intelligent, na 3 maanden weet ze zon beetje wat ze moet doen per rondje in de proef.

Ze vindt het heel moeilijk om constant en ontspannen in de aanleuning te blijven, ook heeft ze naar mijn idee een vrij korte nek. Losrijden doe ik vooral lang en laag en een paar minuten voor de proef pak ik haar dan op.

Wat ik hoop dat ik door met andere mensen hierover te praten een ander inzicht krijg op hoe je met meer ontspanning je paard fijn kan rijden(in de aanleuning, over de rug etc.)

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen!

Groetjes