maralyn schreef:ravvie schreef:even een updatevandaag heb ik lekker veel tempo wisselingen gemaakt. het ging gelijk een stuk beter en ze kwam regelmatig uit haar opgekropte houding.
wat ik nog zie is mijn houding en mijn vervloekte piano handjes ><
daarbij voordat er opmerkingen komen over haar kont : we kochten haar ondervoed , we hebben haar nog niet zo lang , er word aangewerkt. tips over goede correcte spieren op haar kontje krijgen is wel handig natuurlijk ! op het moment kom ik niet verder als longeren met dubbele longe
![]()
![]()
![]()
![]()
Daar word ik vrolijk van!
Wat nou pianovingers. Je hebt al 1 ding, dat is dat ze je volgt.
Spieren er correct opkrijgen?
Langzaam maar dan ook langzaam opbouwen.
Zou zelfs, heel eerlijk gezegd, nog even niet rijden maar longeren.
Longeer haar los.
Eerst 15 minuten.
Na een paar weel 25 minuten. En dan kijken over ze ook laag kan dmv pessoa of dubbele longe (waar ik graag mee werk)
Wanneer ze bespiering er op heeft, dan afwisselen met licht rijden. Daarnaast goed longeren.
Tot het bespiering er aardig op zit. Dan kun je gewoon gaan rijden en af en toe longeren afwisselen.
Ik ken het, ondervoed paard. Mijn eigen was ook zo mager als een latje.
Nu longeren we nog maar 2 weken, en gaat steeds beter. Ook meer met neusje over de grond en ontspanning.
Daar moet je het van hebben.
Dan gebruiken ze hun spieren goed en komen ze er ook correct op.
bedankt voor de tip gaan we zeker wat mee doen ! rijden doen we 1 a 2 keer per week 20 minuutjes

ik heb eerder een ondervoed ponytje gahd ( heb ik nog steeds) die woog 250 kilo toen ik hem kocht