[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 07:16

Als je de laatste pagina's doorleest zul je wel meer zien ;)
Laatst bijgewerkt door Apple op 27-03-12 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: overbodige fotoquoot verwijderd.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:34

Hier zie je denk ik niet zoveel aan, maar niemand had dus tijd om foto's te trekken
of deftig te filmen dus had ik mijn camera op een staander gezet :')
Maar oke, ik heb hem dus meer vooruit gedreven tijdens het rijden, ik had
wel een vlotter gevoel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb wel gemerkt dat ik me meer mag recht zetten :=

abbycootje

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:34

IK vind het er een stuk relaxter uit zien!
Wat je inderdaad zelf al zegt, je mag wel wat rechter op zitten en wat meer naar voren kijken ipv.naar beneden, maar wel een heel verschil! :)

quincy1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:54

Heey

Geweldig topic ;)
Ik heb niet echt een foto want mijn pony is niet zo''n dreseuur paard alleen naar lang en zwaar rijden begint ze het zelf een beetje tedoen ander moet ik echt gana trekken en vechten en daar ben ik heel erg op tegen

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:01

Ik vraag me af waar Bertie is gebleven?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:12

abbycootje schreef:
IK vind het er een stuk relaxter uit zien!
Wat je inderdaad zelf al zegt, je mag wel wat rechter op zitten en wat meer naar voren kijken ipv.naar beneden, maar wel een heel verschil! :)

Ja, ik kijk veel te vaak naar beneden, maar dat komt gewoon omdat ik me aan het concentreren ben :o
Ik zal er morgen op letten, ik hoop dat m'n ma tijd maakt voor mij om foto's te trekken, of te filmen :=
Toch vind ik zelf dat hij nog iets meer op de achterhand mag lopen, ik heb hem vandaag wel veel
ophoudingen laten doen en dan weer vooruit laten drijven maar hij loopt nog iets te zwaar

quincy1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:14

Heeey

Ik doe dit ook heel erg xd
Komt omdat ik wil kijken hoe ze met haaar hoofd loopt en omdat ik i inderdaad ook geconcentreed ben :P

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:22

Ja, wil ik ook altijd weten :)

quincy1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:24

Hhahaha herkenbaar

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:48

Laat ik er dan nog maar eens een foto tegen aan gooien :)

Afbeelding

Eigen commentaar:
Lijkt fijn door de kaak, mond is mooi gesloten en de oortjes ontspannen/oplettend. Blik lijkt tevredenheid uit te stralen. Hals is licht naar binnen gesteld om hem wat meer op het rechtervoorbeen te krijgen zodat hij meer in balans gaat. Hij lijkt de juiste halsspier te gebruiken. Knikt misschien nog wat teveel rond de 3e wervel.

Schouder lijkt voldoende naar voren te kunnen bewegen, als gevolg grijpt het voorbeen mooi naar voren zonder stekerig te worden :) Halslijn lijkt mooi door te lopen. Zonder deukje voor het zadel, maar dat is niet helemaal goed te beoordelen. Buikspieren zijn mooi aangespannen. Pony draagt nog niet, en stuwt nog te veel. Pony heeft een genoeg krachtig achterbeen. Broekspier is mooi ontwikkeld. Bovenop de bilpartij zouden de spieren mooier mogen. Dit moet nog ontwikkeld worden en zal gebeuren zodra de pony er aan toe is meer te gaan dragen.

Pony gaat mooi gelijkmatig over de benen. Heeft een goede bewegingafloop, al zou het achterbeen nét een tikkeltje laten afgewikkeld mogen worden. Dit zal beter worden zodra hij meer gaat buigen in het spronggewricht en het achterbeen meer zal gaan buigen.

Het enige wat ik zo ongeveer goed doe is dat ik mijn binnenbeen op de singel heb zodat hij erom kan buigen :') verder zit ik als een krant. Zwaartepunt ligt teveel achter in het zadel waardoor ik ga compenseren en naar voren ga zitten. Heb inmiddels mijn eigen zadeltje er weer op en zit gelijk weer beter. Binnenhand werkt iets terug. Verder moet ik voor me kijken... Ik had hier net gespot dat er zomaar iemand foto's van mij aan het maken was :P

En? wat kunnen jullie ervan maken? klopt het zo een beetje?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:14

S_en_Z schreef:

Was deze voor mij bedoeld? Had niet zoveel tijd en daarom alleen daarop gereageerd.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 22:31

Danique_G schreef:
S_en_Z schreef:

Was deze voor mij bedoeld? Had niet zoveel tijd en daarom alleen daarop gereageerd.

nee jouw post was keurig! doelde op de poster met foto''s boven mij.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 22:34

themuisje ik ga later je bericht even goed doorlezen en treageren, super dat je zo uitgebreid commentaar geeft!

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:37

themusje:
Volgens mij mag hij nog wel iets lager komen, ik vind het er een beetje ''opgekropt'' uitzien dus misschien door iets meer toe te staan. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:38

Gipsylover schreef:
Ik vraag me af waar Bertie is gebleven?

Druk aan het werk?!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:39

abbycootje schreef:
themusje:
Volgens mij mag hij nog wel iets lager komen, ik vind het er een beetje ''opgekropt'' uitzien dus misschien door iets meer toe te staan. :)

kun je ook uitleggen waarom het er opgekropt uitziet? wat zie je precies, en wat zou je willen zien? :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:49

Nee, ik vind dat ook niet opgekropt. :n
Ik vind het wel een fijn beeld, mag misschien meer op het AB, maar daar is het nivo ook nog niet naar.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:59

Ik probeer het zal eerlijk toegeven dat iki hier ook niet veel van weet maar probeer me er in te verdiepen :o
Ik denk dat het zo lijkt door de ''knik'' laat maar zegget het hoogste stuk van de hals waarna het weer naar beneden loop (sorry als ik dit verkeerd beschrijf) maar het zou ook kunnen dat dat komt omdat je hem iets naar binnen hebt zoals je al zei.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:19

themuisje, ik vind niet zo zeer dat hij opgekropt loopt. Hij kan de oprichting achter nog niet zo goed verwerken. In de hals vind ik het best oke, maar de achterkant (zoals je zelf aangeeft) moet nog even door krijgen dat ze ook tijdens oprichting moeten werken. Het is opzich geen slecht beeld. Hij heeft de verzameling van voren, maar nog niet van achter. En dat zal gedeeltelijk ook het opgekropte beeld veroorzaken. Maargoed, gewoon doorgaan. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Je houding zou je nog wel aan moeten werken, als jij actiever gaat zitten, kan je hem ook beter begeleiden in het actiever zijn. Een paard past zich namelijk altijd aan aan jouw houding.

xTitanic, vind het het al een hele verbetering! Als je de komende tijd (maand ongeveer) echt aan dat actieve werkt (zoals aan de hulpen) en aan jouw houding zal het plaatje er al heel goed uitzien. Door de overgangen leert hij ook zijn buikspieren aan te spannen en word actiever aan de hulpen. Daardoor zal jij ook een stuk meer ontspannen zitten. Want aan jouw houding te zien heb je er wel moeite voor moeten doen. En doordat jij je handen vastzet en wat naar voren duikt valt hij ook sneller op de voorhand. Je rijd volgensmij niet met zweep? Als hij niet op kleine kuitdruk reageert gewoon met de zweep erover. Laufen sollen Sie!!! }:)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:24

Maar als oprichting vanuit achter komt, dan kan het paard op deze foto zijn rug toch nooit correct ontspannen?
Er is hier dan valse oprichting te zien. Daardoor verkeerde knik en achter de loodlijn. En een gekanteld hoofd. De onderhals staat er op ipv dat die er los uitziet. (Grappig, doet mij denken aan het beeld van mijn verzorgpaard een paar jaar terug, onderhals eropzetten heb ik het dan over.)

Denk overigens dat deze pony nog veel ruimer kan lopen als ie daar van voor de ruimte voor krijgt. :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:31

In die zin komt de ''oprichting'' (zo wil ik het nog niet noemen) wel van achter :) hij is namelijk in horizontaal balans en dus in staat van achter naar voren te gaan :) dit houd hij nog niet zo lang vol. Dus ik rijd hem ongeveer elke 10 minuten in een andere halspositie en stap een stukje. Moeilijk punt voor hem. Hij is van achter heel lang erg slap geweest. Heeft daarbij ook nog eens een redelijk recht achterbeen. Roy kan zeker ruimer draven :j echter was het deze les vooral ons doel hem weer rechter te maken. Vandaar ook het inbuigen. Volgens mij kantelt hij niet? vind ik lastig om te zien.

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:38

Hai,
ik kom hier ook nog even binnenvallen om wat tips :) Mijn houding wordt stilaan beter, maar schouders kunnen nog beter naar achter, bij het draf doorzitten, niet téveel naar achter leunen..
(Toch eventjes vermelden dat het paard 1m80 is ;) )

Het grote probleem:
Afbeelding

Wanneer ik bochten rijd, zwaaien zijn benen soms uit.. Moet ik dan vooral hem terugrijden, bij me houden, of welke oefeningen kunnen hiertegen helpen?

Anders, bij het inrijden ben ik blij dat hij tegenwoordig meer zijn neus eruit duwt dan vroeger :)
Afbeelding

Hier wat meer oppakken, vanachter is hij er nog niet heel erg goed bij, je ziet dat staart niet afhangt+ benen er niet goed onderkomen (mijn houding zal daar wsl wel een grote oorzaak van zijn). Maar vanvoor ben ik redelijk tevreden: geen sterke spanning in zn kaak, zoals vroeger vaak het geval was als ik meer vroeg!
Afbeelding

En hier denk k wel een aangenaam plaatje:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door jolienvdb op 27-03-12 23:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:42

Ik vind het beeld ook niet volledig correct. Het is een goed punt om vanuit verder te werken, je hebt nooit in 1 keer een goede oprichting omdat er meer van de achterhand word gevraagd en soms is die kracht er nog niet helemaal. Paard is ook biet volledig door het lichaam maar oprichting vergt veel, je wilt ontspanning/ lenigheiden kracht tegelijk. Dat gaat 9 van de 10 keer de eerste keer niet goed. dus als ts halspositie blijft wisselen en vanuit achter blijft rijden zal de oprichting/verzameling vanzelf goed komen. Beeld zal er dan over een half jaar goed uitzien. Van voren iets wat vastgehouden, maar datkomt ook door hand houding van de amazone.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:03

ik heb er trouwens nog 2 waar ik wel benieuwd naar ben.
dit was mijn eerste keer rijden op dit paard, hij liep volgens mij te veel op de voorhand, dus had hem er iets meer van achter bij moeten rijden...
Afbeelding

Dit was een 3jarige merrie, paar maanden onder het zadel..
Afbeelding

Ik vind dat ik bij allebei de foto's meer had moeten toestaan, ziet er nogal streng uit..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 09:55

jolienvdb schreef:
Afbeelding

Wanneer ik bochten rijd, zwaaien zijn benen soms uit.. Moet ik dan vooral hem terugrijden, bij me houden, of welke oefeningen kunnen hiertegen helpen?

Probeer iets rechterop te blijven zitten met je bovenlichaam. Je binnenbeen lang maken zodat je iets gewicht brengt op je binnenzitbeen zodat hij om je binnenbeen kan sluiten is prima. Maar als je zelf teveel naar binnen gaat zitten druk je hem al snel onbewust naar buiten toe. En dan zwiepen die benen uit. Rechterop met je bovenlichaam. Binnenbeen lang en zachtjes aan voor de buiging en je buitenhand aan de hals gesloten houden. Dan heb je kans dat de "draai" wat makkelijker wordt. Probeer dat eerst maar eens :j

Als ik zo kijk naar de foto en ik zie jou rijden en hem wegstappen dan zou ik roepen "Laat je rechterschouder een tikje zakken!" (probeer je in te voelen wat voor gevolg die ene opmerking heeft voor de rest van je bovenlichaam)

Anders, bij het inrijden ben ik blij dat hij tegenwoordig meer zijn neus eruit duwt dan vroeger :)
Afbeelding

Als je naar de benen die naar achter zijn kijkt zie je dat hij zijn achterhand wat hoger optilt dan zijn voorbeen. Hij loopt hier wel fijn naar je hand toe, zelfs wat "er tegen aan" maar hij gaat nog wat op de voorhand. Probeer kleine stukjes wat meer te schakelen. Als je hem ipv sneller iets OMHOOG voelt komen (is minimaal je moet er echt op voelen) belonen. Dan zoekt hij naar de horizontale balans namelijk.

Hier wat meer oppakken, vanachter is hij er nog niet heel erg goed bij, je ziet dat staart niet afhangt+ benen er niet goed onderkomen (mijn houding zal daar wsl wel een grote oorzaak van zijn). Maar vanvoor ben ik redelijk tevreden: geen sterke spanning in zn kaak, zoals vroeger vaak het geval was als ik meer vroeg!
Afbeelding

Ik zie wel een wat te strak paard. Hij wordt er stijver van in zijn beweging. Een plankje, zoals we dat mooi noemen := Hij drukt zich echt naar voren. Zijn achterbeen treed te weinig onder. Doordat jij hier toch wat "terug" gaat zitten zit jij ook niet in balans.. vaak gaan ze hier van "lopen" op de voorhand. (weinig ruim en vooral sneller) Kleine stukjes opvragen kan geen kwaad, probeer wel weer na eventjes terug te gaan naar die ontspanning.

En hier denk k wel een aangenaam plaatje:
Afbeelding

Rottig moment en lastige positie. Oogt als een rustig drafje als je het mij vraagt. Jammer dat je weer iets terug gaat zitten. Wat mij betreft mochten hier je teugels iets korter en je handen meer voor het zadel. Zodat van Bit naar Elleboog 1 rechte lijn is. (wbt je armen mag je daar toch wel vaker op letten, zie op alle foto's dat je net te lange teugels hebt) Je moet niet "vast" houden, maar mee kunnen veren met zijn mond. Dan is de verbinding ook wat makkelijker te behouden. Als hij nu 1x iets doorknikt hangt er een waslijntje in. :j

Toch.. vind ik deze foto's beter dan je vorige foto's. Je bent op de goede weg. Gewoon rustig uitbouwen en lekker verder blijven werken zoals je nu doet. Niet ineens teveel verwachten. Sterker worden heeft tijd nodig. En grote paarden zijn nu eenmaal lange slungels, daar moet je mee leren rijden voor ze echt vooruit gaan :j :=

Bedankt voor je input!