Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
abbycootje schreef:IK vind het er een stuk relaxter uit zien!
Wat je inderdaad zelf al zegt, je mag wel wat rechter op zitten en wat meer naar voren kijken ipv.naar beneden, maar wel een heel verschil!
jolienvdb schreef:
Wanneer ik bochten rijd, zwaaien zijn benen soms uit.. Moet ik dan vooral hem terugrijden, bij me houden, of welke oefeningen kunnen hiertegen helpen?
Probeer iets rechterop te blijven zitten met je bovenlichaam. Je binnenbeen lang maken zodat je iets gewicht brengt op je binnenzitbeen zodat hij om je binnenbeen kan sluiten is prima. Maar als je zelf teveel naar binnen gaat zitten druk je hem al snel onbewust naar buiten toe. En dan zwiepen die benen uit. Rechterop met je bovenlichaam. Binnenbeen lang en zachtjes aan voor de buiging en je buitenhand aan de hals gesloten houden. Dan heb je kans dat de "draai" wat makkelijker wordt. Probeer dat eerst maar eens
Als ik zo kijk naar de foto en ik zie jou rijden en hem wegstappen dan zou ik roepen "Laat je rechterschouder een tikje zakken!" (probeer je in te voelen wat voor gevolg die ene opmerking heeft voor de rest van je bovenlichaam)
Anders, bij het inrijden ben ik blij dat hij tegenwoordig meer zijn neus eruit duwt dan vroeger
Als je naar de benen die naar achter zijn kijkt zie je dat hij zijn achterhand wat hoger optilt dan zijn voorbeen. Hij loopt hier wel fijn naar je hand toe, zelfs wat "er tegen aan" maar hij gaat nog wat op de voorhand. Probeer kleine stukjes wat meer te schakelen. Als je hem ipv sneller iets OMHOOG voelt komen (is minimaal je moet er echt op voelen) belonen. Dan zoekt hij naar de horizontale balans namelijk.
Hier wat meer oppakken, vanachter is hij er nog niet heel erg goed bij, je ziet dat staart niet afhangt+ benen er niet goed onderkomen (mijn houding zal daar wsl wel een grote oorzaak van zijn). Maar vanvoor ben ik redelijk tevreden: geen sterke spanning in zn kaak, zoals vroeger vaak het geval was als ik meer vroeg!
Ik zie wel een wat te strak paard. Hij wordt er stijver van in zijn beweging. Een plankje, zoals we dat mooi noemenHij drukt zich echt naar voren. Zijn achterbeen treed te weinig onder. Doordat jij hier toch wat "terug" gaat zitten zit jij ook niet in balans.. vaak gaan ze hier van "lopen" op de voorhand. (weinig ruim en vooral sneller) Kleine stukjes opvragen kan geen kwaad, probeer wel weer na eventjes terug te gaan naar die ontspanning.
En hier denk k wel een aangenaam plaatje: