Ik laat daarom mijn filmpjes ook niet meer zien.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
R_ali_R schreef:Ik denk dat ik me paard stukje bij beetje meer begin te snappen en ik geef mijzelf nu de schuld inplaats van paardje.
Er zijn nog wel miscominicaties maar die komen door mij![]()
Het is wel vermoeiend hoor paardrijden en denken hoe je 'correct' moet rijden tegelijk
freeride schreef:Met al de nieuwe foto's erbij nog eens proberen: vindt je paard erg kort in de hals op de foto's, door de spanning en doordat je hen gewoon erg kort houdt, die lage neusriem is voor mij niet vriendelijker hoor, sluit de mond even goed,en drukt dichter bij de neusgaten, dus belemmerd net zo goed de ademhaling. en het bit kan alleen stil liggen door stille handen, als ie er echt zo bang van is, probeer eens een ongebroken trensje, misschien dat ie een klein bekkie heeft en dus snel last heeft van het notenkrakerseffect, kan ook met dubbelgebroken bitten gebeuren, hangt af van type verbinding en ruimte in de mond).
Nu weer naar de foto's: hij loopt op deze foto's achter de LL, niet los in zijn rug en wat drammerig, maar tis ook een crossles he
De foto van de galop is al best een goede, als je nu nog met je binnenhand niet terugwerkt,maar juist wat lucht geeft, zodat de neus meer eruit kan, zal hij nog mooier doorspringen.De draffoto in de bak laat een mooie valse buiging zien, en je binnenhand die terugwerkt, maar, dat zijn de foto's waarvan we wat kunnen leren, als ik me niet vergis rijdt je daar een volte, maar hij buigt enkel aan de voorkant.
Voor aan de teugel vind ik dit allemaal te diep en te rond, maar hij gaat wel aardig gelijk over de voro en achterbenen,achter is ie iets trager en wat stuwend, maar ik zie nog geen gehakketak achter en stekende voorbeentjes, dus dat is poisitief
bertie schreef:R_ali_R schreef:Ik denk dat ik me paard stukje bij beetje meer begin te snappen en ik geef mijzelf nu de schuld inplaats van paardje.
Het is wel vermoeiend hoor paardrijden en denken hoe je 'correct' moet rijden tegelijk
GRRR!
Waarom snappen mensen dat nou niet!
Er IS geen schuld!
Hou toch op met dat woord 'schuld' alsjeblieft.
Er IS geen schuld.
Er is alleen maar "proberen een manier te zoeken". SAMEN met je paard.
Schuld komt daarbij helemaal niet in het woordenboekk voor.
Als ik denk aan 'schuld' dan denk ik aan willens en wetens iets te doen, of iets na te laten.
Hm .. ik had een keer een geitje, die had ik aan een stik staan naast de bak.
Op een gegeven moment stond ik buiten, en er was een geluid. "Ah", dacht ik,: "er vliegen ganzen over".
Het was tussen de middag, en ik ging naar binnen. Had daar ook nog wel wat te doen.
's Middags kwam ik nog een keer naar buiten, en er was opnieuw een geluid.
Ik ging kijken, en vond het geitje, met haar pootje gedraaid in het schrikdraad vast. Ik bracht haar naar binnen, sprenkelde water in haar bekje en belde de dierenarts.
Ze was natuurlijk al lang in coma, en heeft het ook niet overleefd. Maar oh, wat voelde ik me schuldig. Waaromhad ik 's ochtends niet direct gekeken.
De dierenarts had een hele goede opmerking: "dit is een ongeluk", zei hij. Oh, wat heb ik dagen gehuild. Maar het idee "dit is een ongeluk" heeft me wel aan het denken gezet over wat 'schuld' is.
Geef jezelf vooral niet de 'schuld' voor iets dat deel uit maakt van een zoektocht.
Schuld is pas schuld als je beter zou kunnen, en het bewust niet doet. Pas dán is het verwijtbaar.
liefs
bertie schreef:R_ali_R schreef:Ik denk dat ik me paard stukje bij beetje meer begin te snappen en ik geef mijzelf nu de schuld inplaats van paardje.
GRRR!
Waarom snappen mensen dat nou niet!
Er IS geen schuld!
Hou toch op met dat woord 'schuld' alsjeblieft.
Er IS geen schuld.
Er is alleen maar "proberen een manier te zoeken". SAMEN met je paard.
Schuld komt daarbij helemaal niet in het woordenboekk voor.
Als ik denk aan 'schuld' dan denk ik aan willens en wetens iets te doen, of iets na te laten.
Hm .. ik had een keer een geitje, die had ik aan een stik staan naast de bak.
Op een gegeven moment stond ik buiten, en er was een geluid. "Ah", dacht ik,: "er vliegen ganzen over".
Het was tussen de middag, en ik ging naar binnen. Had daar ook nog wel wat te doen.
's Middags kwam ik nog een keer naar buiten, en er was opnieuw een geluid.
Ik ging kijken, en vond het geitje, met haar pootje gedraaid in het schrikdraad vast. Ik bracht haar naar binnen, sprenkelde water in haar bekje en belde de dierenarts.
Ze was natuurlijk al lang in coma, en heeft het ook niet overleefd. Maar oh, wat voelde ik me schuldig. Waaromhad ik 's ochtends niet direct gekeken.
De dierenarts had een hele goede opmerking: "dit is een ongeluk", zei hij. Oh, wat heb ik dagen gehuild. Maar het idee "dit is een ongeluk" heeft me wel aan het denken gezet over wat 'schuld' is.
Geef jezelf vooral niet de 'schuld' voor iets dat deel uit maakt van een zoektocht.
Schuld is pas schuld als je beter zou kunnen, en het bewust niet doet. Pas dán is het verwijtbaar.
liefs
Lizzii schreef:ik ben ook al een weekje stil aan het meelezen. Mijn paardje is zondagmorgen verongelukt en ohh wat voel ik me schuldig. Omdat ik toch niet meer kon slapen dus hier terecht gekomen...en wat heb ik al een hele hoop dingen geleerd! Zelden zo'n positieve topic gezien, bedankt hiervoor jullie allemaal!
KarinvdM schreef:bertie schreef:Uitnodigend rijden, noem ik het. Uitnodigend in de zin van "ja ik weet dat je het moeilijk vindt, maar kunnen we proberen om ..?"
Ja, maar dat vind ik echt een heel lastig stukje... Zeker met een paard dat al flegmatiek is.
bertie schreef:Lizzii schreef:ik ben ook al een weekje stil aan het meelezen. Mijn paardje is zondagmorgen verongelukt en ohh wat voel ik me schuldig. Omdat ik toch niet meer kon slapen dus hier terecht gekomen...en wat heb ik al een hele hoop dingen geleerd! Zelden zo'n positieve topic gezien, bedankt hiervoor jullie allemaal!
Ach, wat erg!![]()
Kun je vertellen wat er is gebeurd?
Als je wilt, hoor. Forceer het niet.