magda_90 schreef:Dat is het probleem met jullie plaat voor het hoofd, ik geef weerstand en meteen kruipen jullie in de slachtofferrol. Ik heb nergens gezegd dat die manier fout is, het is alleen niet de enige manier en dat schijnt vaak te worden vergeten. Er zijn vele wegen naar Rome, jullie kiezen voor A en de rest van de ruiters kiezen voor B-Z. Maar zeg dan niet dat B-Z fout is en dat A perfect is.
Wacht even.
We leven anno nu in de 21ste eeuw.
Met een stand van wetenschap over hoe mensen/dieren leren en de bijbehorende bio-ethiek.
Dat houdt in dat een groot aantal wegen zoals die in de voorgaande eeuwen met minder kennis en met een andere ethiek, niet meer toegankelijk zijn.
Níet alle ´wegen´ zijn anno nu acceptabel

De meeste historische bewandelde horen anno nu afgesloten te zijn.
Waar de schoen mbt de ruiterij wringt is dat deze over de breedte niet over kennis over de anatomie van het paardrijden noch over leren beschikt én met een 19de eeuwse bio-ethiek met het paard aan de slag gaat.
Het bit verschilt mbt de werking (in het leren P+) niet van een prikband bij honden:

Voor alle hondenliéfhebbers is helder dat dit niet kan. De dierenbescherming maakt jacht op de laatste gebruikers.
De ruiterij loopt meer dan een eeuw achter. Die heeft níet door dat het anno nu ethtisch gewoon niet acceptabel is om een P+ middel met pijnmogelijkheid te gebruiken.
Wat ik laat ZIEN is dat het ook nergens voor nodig is. Gebruik gewoon je hersens inplaats van een hulpmiddel met pijnmogelijkheid. Het allermooiste is dat die hersens nu net hét punt zijn waarop wij mensen superieur zijn aan het paard.
Nogmaals; mijn site is gratis ter leringh ende vermeack. Maak er gebruik van