Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:23

Embe schreef:
Extreem??? Dat is voor de één dressuur op zich en de ander hoopt dat hij nog hoger van de grond gaat lopen... het is subjectief en maar net wat je extreem vindt.

Precies.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:34

Wat een vervelende wending heeft dit topic genomen.

Niemand die zichzelf afvraagt waarom Parzival (die met Adelinde toch ook echt wereldkampioen is geworden) niet zulk soort topic krijgt?
Zo moeilijk te begrijpen voor sommigen dat er mensen zijn het extreme gewoon niet mooi vinden zonder daarmee kritiek te leveren op EG of op het paard zelf?

Het zijn de mensen die hier het topic binnen zijn komen vallen en het als kritiek opgevat hebben die dit topic zo'n nare wending hebben gegeven.
Dezelfde mensen die zeggen dat je niet mag beweren dat je de nummers van Frans Bauer niet mooi mag vinden als je zelf niet minimaal een nummer 1 hit kan scoren.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:42

Sommige bokkers "bokken" al als er een "eigen" mening gegeven wordt :')

Of dit nu over een persoonlijke mening is over de "extremiteit" van Totilas of over de weg er naar toe, is ;(

En nee, ik, persoonlijk, vind Frans Bauer niet zo geweldig :+ dan hoor ik toch liever Tiësto *D

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:45

Ik vind Totilas een prachtig paard met extreme gangen.

Marjolein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:22

zipje71 schreef:
ik heb het topic over Annemarie blijkbaar gemist.

Het kan nooit kwaad om kritisch te blijven. Vooral over mensen die wonderen beloven.

Totilas wordt nu overgewaardeerd. Hij is nog jong en hij moet nog verbeteren, maar de jury's laten hem weinig ruimte. Wat moet hij straks gaan scoren, 120%?

justgushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:24

het is uit de kunst dat je een paard zo kan laten presteren.
Maar ik denk dat het meer de kunst is om hem heel te houden en zo te laten blijven.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:27

pharagirlke schreef:
En waarop baseert ze zich dat mensen niet zouden weten waarover ze praten? Dat ze het er niet mee eens is? :)

Misschien kun je het eens aan "ze" zelf vragen??

Je moet niet proberen voor andere mensen te denken en het antwoord zelf al te geven, als je ze totaal niet kent geeft dat dit effect:
Totaal verkeerde aannames, belachelijke opmerkingen die kant noch wal slaan en duidelijk blijk geven iemand niet te kennen.

Hetzelfde geldt voor veel opmerkingen die hier over Edward Gal worden gedaan: die opmerkingen laten wederom één ding heel duidelijk zien: die mensen hebben Edward nog nooit life aan het werk gezien, hebben geen idee wat zijn training en manier van omgaan met paarden is maar staan wel te trappelen om een totaal ongefundeerde mening te geven over de persoon, zijn training en zijn paard.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:34

horseyfries schreef:
Hetzelfde geldt voor veel opmerkingen die hier over Edward Gal worden gedaan: die opmerkingen laten wederom één ding heel duidelijk zien: die mensen hebben Edward nog nooit life aan het werk gezien, hebben geen idee wat zijn training en manier van omgaan met paarden is maar staan wel te trappelen om een totaal ongefundeerde mening te geven over de persoon, zijn training en zijn paard.

Jammergenoeg bestaat heel bokt zowat bij deze gratie, in elk geval het rijtechnische deel er van.
Maar hé, een youtube filmpje geeft je toch veel meer informatie?? :D :+

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:44

_Bitje_ schreef:
Saskia505 schreef:
Leuk voor de mensen die zeggen dat Totilas zo ontspannen is. Hoe wil je dan verklaren dat hij telkens zich probeert op te drukken? Edward heeft dan ook vaak z'n handen heel laag om Totilas ook laag te houden.

gelukkig kan jij zo goed en beter rijden !

Is het niet eventjes tijd om je leesbril op te zetten? B-)

Moet hier stiekem wel een beetje over lachen.. vind iemand Totilas niet mooi bewegen (en dan hebben diegene geen eens commentaar op Edward z'n rijden) komen er direct reacties van 'gelukkig kan jij beter rijden'. Hoe sneu. :D

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:50

Ja, en iedere keer weer en iedere keer van een ander en je kan iedere keer weer dat (non-)argument blijven weerleggen...

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:43

Toch is het wel enigszins apart dat juist al Edward zijn paarden met de voorbenen lopen te zwaaien. De een uiteraard meer dan de ander, maar toch. :P

http://www.dressuurgids.nl/images/stori ... erejev.jpg
Nourejev (v. Cocktail)

http://www.digishots.nl/gallery/main.ph ... alNumber=2
Sisther de Jeu (v. Gribaldi)

http://www.dressuurstal.be/kort_nieuws/ ... _0350b.jpg
Lingh (v. Flemmingh)

http://www.anky.nl/assets_2/ca1_5781.jpg
Totilas (v. Gribaldi)

http://www.dressuurstal.be/images/CDI_W ... ibaldi.jpg
Gribaldi (v. Kostolany)

http://www.imadia.nl/020207kwpn/IMA_2397.jpg
San Remo (v. Wolkentanz)

http://www.digishots.nl/gallery/main.ph ... alNumber=2
Interfloor Next One (v. Jazz)

http://www.digishots.nl/gallery/main.ph ... alNumber=3
Santano (v. Sandro Hit)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MAD8ACPX.jpg
Risky Business (v. Iglesias)

Ilzas

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:10

San Remo en Interfloor Next One vallen nog wel mee. En Sisther vind ik zelfs een fijn beeld geven. Met Sisther vind ik zijn rijden stukken prettiger overkomen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:50

Ilzas schreef:
San Remo en Interfloor Next One vallen nog wel mee. En Sisther vind ik zelfs een fijn beeld geven. Met Sisther vind ik zijn rijden stukken prettiger overkomen.

Hij reed Totilas een tijd geleden ook met zon paradepasvoorbeen, maar gelukkig heeft hij dat omgebouwd.

Maar goed je kan van iedere topruiter, Duits of Nederlands, zulke foto's vinden.
Met name blader eens een paar hengstenfolders, vooral Duitse door :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:32

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal opmerkingen verwijderd uit dit topic. Vooral de laatste pagina's ging het weinig meer over Totilas.
Lijkt mij dat dit vooral een discussie is over Totilas en niet over bokkers. Dat op de man spelen en filmpjes van elkaar zoeken er al helemaal niet bij horen.
Gelukkig hebben de laatste posts weer inhoud, dus ik hoop dat dit topic niet op slot zal hoeven, maar weer gewoon over paarden en rijden zal gaan.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:49

horseyfries schreef:
pharagirlke schreef:
En waarop baseert ze zich dat mensen niet zouden weten waarover ze praten? Dat ze het er niet mee eens is? :)

Misschien kun je het eens aan "ze" zelf vragen??

Je moet niet proberen voor andere mensen te denken en het antwoord zelf al te geven, als je ze totaal niet kent geeft dat dit effect:
Totaal verkeerde aannames, belachelijke opmerkingen die kant noch wal slaan en duidelijk blijk geven iemand niet te kennen.

+:)+

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:42

Gelukkig, dat ik EG al eens irl heb zien rijden ;)
Ook nog eens met verschillende hengsten.

En zelfs mogen aanschouwen de omgang met paarden :')
Dus snap eigenlijk niet zo goed, wat zo'n opmerking voor nut heeft, die hier boven gequot is.

Maar als er mensen zijn, die Totilas "normaal" vinden bewegen, so be it.

Ik, persoonlijk, vind Totilas nog steeds "extreem" bewegen.
Ben benieuwd hoe Totilas gaat bewegen, zodra alles nog wat meer bevestigd is, Totilas nog wat sterker geworden is (dus beter zijn achterhand onder de massa gaat plaatsen) en als alles niet meer "zo spannend" is voor Totilas.

Hij moet dan inderdaad toch zeker boven de 100% uit kunnen gaan komen *D

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:39

modie schreef:
Hij moet dan inderdaad toch zeker boven de 100% uit kunnen gaan komen *D

Ik kan je verzelkeren dat het "wiskundig" gezien geen enkel verschil zou uitmaken. Het geven van cijfers aan prestaties is geen exacte wetenschap. Is iemand die op school een 10 krijgt voor Frans precies tweemaal zo goed in Frans als iemand die een 5 krijgt?
Was iemand die 100 jaar geleden op zijn eindexamen een 10 kreeg voor Engels even goed als iemand die nu een 10 krijgt?

Cijfers bij jurysporten geven gewoon een rangorde weer. Mensen die 15 jaar geleden een 10 kregen voor een oefening bij turnen zouden nu ongeveer een 7 krijgen voor dezelfde oefening. Ze hadden ook kunnen zeggen de turners van nu zijn beter dus we geven ze voortaan een 12 of een 13. Het maakt helemaal niets uit, het gaat om de onderlinge rangorde van de mensen die op dit moment meedoen.

Stel Anky kreeg vorig jaar en krijgt dit jaar nog steeds een 8 voor een bepaalde oefening, nu komt er iemand die de oefening nog beter doet. Die krijgt een 9. Dan komt iemand anders die de oefening volgens de jury nog beter doet. Die krijgt dus een 10. Stel dat er nou nog iemand zou komen die nog beter is, dan zal die de 10 krijgen en krijgt de rest voortaan minder. Dus dan krijgt Anky voortaan een 7 voor precies dezelfde oefening waarvoor ze eerst een 8 kreeg.

Ik ga dus nu inhoudelijk in op iets wat hier gezegd wordt (en eerlijk gezegd heeft Horseyfries dat ook al vele malen gedaan onder andere over precies dit aspect van het jureren).

Daarmee wil ik dus helemaal niemand het recht ontnemen om iets lelijk of te extreem te vinden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:00

Nu is bergopwaarts ook wel een hele vage term... hoe wil je ooit bergop gaan, zonder een berg :+

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:10

Net als dat je playbacked zonder te zingen. Dus net doen alsof.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:47

Saskia505 schreef:
Moet hier stiekem wel een beetje over lachen.. vind iemand Totilas niet mooi bewegen (en dan hebben diegene geen eens commentaar op Edward z'n rijden) komen er direct reacties van 'gelukkig kan jij beter rijden'. Hoe sneu. :D

ik ben sneu, wen daar maar aan.
Tuurlijk kan hij heel wat verbeteren, maareh..Dat kan iedereen :)
Hij zit in de top van de sport en is wereldkampioen en een aantal bokkers
worden jaloers en gaan een topic starten van wat er allemaal wel niet verkeerd is :Z
zo blijf je bezig en ik vind dat gewoon : TRIEST :')
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 07-11-09 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:48

_San87_ schreef:
Nu is bergopwaarts ook wel een hele vage term... hoe wil je ooit bergop gaan, zonder een berg :+

Is jaren geleden overgenomen uit het Duits. Jury leden die daar meegejureerd hadden kwamen met die term hier.
Het is dus eigenlijk een Germanisme en als zodanig ook een nietszeggende term.
Maar dat zie je vaak binnen de paardensport en keuringen, uitspraken waar niemand iets mee kan.
Ze bedoelen ermee dat de achterhand zakt en de voorhand rijst, vat dat maar eens samen in goed Nederlands :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:49

En de fotografen hebben zich aangepast, ze kantelen de foto's :')

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:35

_Bitje_ schreef:
ik ben sneu, wen daar maar aan.
Tuurlijk kan hij heel wat verbeteren, maareh..Dat kan iedereen :)
Hij zit in de top van de sport en is wereldkampioen en een aantal bokkers
worden jaloers en gaan een topic starten van wat er allemaal wel niet verkeerd is :Z
zo blijf je bezig en ik vind dat gewoon : TRIEST :')

Natuurlijk, dus als ik Frans Bauer niet mooi vind zingen dan ben ik jaloers dat ik niet zo "mooi" kan zingen?
Hij heeft namelijk wel nummer 1 hits gescoord.

Adelinde zit ook in de top en is ook wereldkampioen geworden op het zelfde wereldkampioenschap, heb jij enig idee waarom over Parzival niet zo'n topic is geopend?

Door dit soort reacties wordt dit topic dus verpest. Het gaat helemaal niet over EG en zelfs Totilas wordt niet afgekraakt.
Sommige mensen vinden de extreme bewegingen die getoond worden gewoon niet mooi.
Wat echt triest is dat er mensen zijn die stug blijven proberen om er een ander verhaal van te maken waardoor dit topic elke keer wordt verpest.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:38

ik heb ook een mening, en dit is een discussie:
een discussie is dus een gesprek met verschillende meningen.
Mag ik dan niet mijn mening vertellen?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:42

_Bitje_ schreef:
ik heb ook een mening, en dit is een discussie:
een discussie is dus een gesprek met verschillende meningen.
Mag ik dan niet mijn mening vertellen?

Je mag je mening vertellen, maar je mening gaat helemaal niet over het onderwerp.
Vertel dan gewoon dat jij Totilas niet extreem vindt dat is meer dan voldoende.
Om mensen met een andere mening jaloers te noemen vertelt een stuk meer over jezelf dan over die andere mensen en voegt helemaal niets toe aan dit topic.