Mireille1970 schreef:Maar mag iemand die zijn theorie heeft oordelen? Of is praktijkervaring (en in dit geval daarmee oordelen of het wel of niet veel beter voor je paard is) wel degelijk van belang, dat bedoel ik!
Ik twijfel namelijk nooit aan jouw kundigheid, maar omdat ik mijn paarden dieper ben gaan instellen twijfel jij wel aan die van mij, en mijn vermogen me in te leven in de gevoelsweze van mijn paarden...
Iemand die alleen theorie heeft, misschien niet. Maar iemand met een autorijbewijs + praktijkervaring kan best beoordelen of iemand in een vrachtwagen dingen doet die niet door de beugel kunnen.
Ik denk dat jij LDR bekijkt vanuit een ander uitgangspunt dan ik dat doe. Dit leidt tot verschillende conclusies. Deze discussies kunnen inzicht geven tot de rede van deze verschillen in uitgangspunt. Dat kan ook al zonder dat de een de ander volledig weet te overtuigen.
Via deze weg kunnen wij elkaar en de meelezers laten weten hoe wij over LDR denken. Ieder mag voor zich de waarde aan de verschillende meningen hechten. Het is denk ik belangrijker dat mensen over deze materie echt gaan nadenken, dan dat ze een bepaalde mening maar klakkeloos over gaan nemen.
Mireille1970 schreef:Weet je ik ben begonnen in enkele vorige LDR topics om uitleg te geven. Rustig alles uit te leggen.
Men blijft komen met tegenargumenten die of nergens op gebaseerd zijn, of op een stel foto's, of op een boek uit 1625, maar nooit op jarenlange training in alle aspecten van de paardensport.
En als ik dan mijn ervaringen vertel dan zijn ervaringen weer niets waard.
Hoe kunnen we nu discussieren als we niet genoeg voor elkaar openstaan.
Ja, zo werkt het nou eenmaal... als jij uitleg geeft en ik er op door blijf vragen, dan raak jij geïrriteerd en beweer je dat zaken die ik (of een ander) aanhaal "nergens op gebaseerd" zijn, bijvoorbeeld.
Men blijft komen met tegenargumenten, van beide kanten. Je kan gerust van je ervaringen vertellen, maar vind je het gek dat de waarde daarvan beperkt is? Als jij de meningen van ook zeer ervaren paardenmensen ook zonder probleem naast je neer kan leggen? Dan kan een ander dat net zo goed.
Als je deze discussies in gaat met het idee om iedereen wel even van jouw kant van het verhaal te overtuigen, dan kom je bedrogen uit.
Geef gewoon veel mensen de kans om jouw kant/visie van het verhaal te lezen, de rest zullen ze zelf moeten doen

.
Mireille1970 schreef:Ben je benieuwd naar wat het voor het paard aan goeds meebrengt? Of ben je hier enkel om het te vergruisen?
Jij loopt lang genoeg mee in deze discussies om het antwoord hierop te moeten weten. Ik neem dus maar aan dat dit een retorische vraag was.