[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 12:43

Ik weet niet hoe Gas zijn eigenaar en andere bijrijder hem doen. Ik doe zelf heel rustig aan, maar merk dat hij bij mij heel stijfjes loopt en hoor steeds verhalen hoe fijn hij bij hun liep.. Dan vraag ik me af, ligt het dan aan mij?

Jolien, Gaspard werkt graag, en gaat het liefst als een gek met een hard tempo door de bak. Dat bedoel ik met hij wil te graag. Zoals Babootje al zegt, soms moet je je paard zijn eigen grens aangeven. Hem tegenhouden omdat hij er zelf overheen loopt. Dat bedoel ik er mee. Ik doe zelf echt heel rustig aan.
Hij loopt zo graag voor je, maar de ruiter moet er rekening mee houden dat hij het niet allemaal meer kan.
Ik zal eens vragen wat hun allemaal met hem doen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:33

Ik volg nog altidj stilletjes, vind het wel interessante discussie betreft het bij elkaar rijden van een groter paard. Mijne is ook aardig aan de maat en merk ook dat dat een erg lastig stukje is :j

Zou nu ook wel eens willen weten wat jullie van het beeld van mijn paard vinden :)

LoveUggs, stel eens voor samen te gaan. Kun je zien wat zij doen. Misschien zijn ze met andere dingen tevreden. Overigens denk ik dat het tempo wat een paard aan geeft bij lange na geen maat is voor de mate van werken, maar dat bedoel je misschien anders :)

En toch ben ik even benieuwd wat jullie van dit beeld vinden:Afbeelding

Zelf zou ik hem graag meer 'dragend' willen zien. Alleen weet niet zo goed hoe dat te realiseren. Beels is mooi ontspannen, ruiter mag nog rechterop, benen lang en handen rechtop. En paard neusje er iets meer uit maar wat hogerop (heeft wellicht ook nog te maken met meer activiteit?)

Ik ben benieuwd :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 13:46

Mooi paard! En bedankt voor de tip. Dat laatste snap ik niet helemaal.. Over het tempo en de maat..?

Je paard maakt mooie ruime passen zeg, maar er ontbreekt idd activiteit. Je paard loopt nog op de voorhand, en dat komt mede door jou. Je kijkt je paard de grond in. Netjes voor je uit kijken, teugels wat korter en handen wat meer voor je uit dragen. Hoe jr. Dat dragende, en dus meer activiteit krijgt doe je door veel overgangen en heel veel schakelen. Actief maken voor je been. Been betekent, pasje harder, niet 3 passen en dan weer terug in tempo, nee pasje harder tot jij zegt, kom maar weer terug. Zelfde geld voor pasje langzamer. Ho is ho, en niet 3 passen langzamer en dan weer voorwaards nee, langzamer tot jij zegt, ga maar weer voorwaards.

Heb trouwens wat afgesproken met de andere bijrijder dat ze me een keertje komt helpen. Veel afleiden en van voor opvangen is volgens haar de oplossing. Alleen als ik hem voor opvang, en aanvul met been ben ik hem kwijt...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:58

Jij ook bedankt! En vooruit kijken idd, ook nog een belangrijke! :j

En handig keertje met de ander gaan, komt vast wel weer wat nieuws uit waar jij ook weer wat aan hebt :j Wat ik bedoelde is dat het tempo dat het paard aanneemt geen maat is voor zijn werkwillendheid. Hoe harder hoe werklustiger gaat volgens mij niet op, maar ik denk dat je dat ook op meer dan alleen tempo baseerd :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 14:03

Oh zo, klopt. Je merkt het aan alles aan hoe hij zijn best doet, als ik zijn bit voor zijn mond hou gaat hij automatisch open, oortjes zijn bijna continu naar voren/ geconsenteerd.. En ja zijn werkwilligheid.. Gas heeft wel artrose trouwens dus miss dat ik soms wat te lief ben, maar gelukkig doet zijn eigenaresse ook nog rustig aan, en de ander die er nog op rijd ook wel. Denk dat wat dat betreft ik het liefste voor hem ben. Bang om voor de 2e keer onterecht weg gestuurd te worden. Ondanks dat heeft zijn eigenaresse me verzekerd dat dat niet zou gebeuren. Vandaar dat ik nu tegen wat probleempjes met hem aan loop omdat hij een week of 2 geleden een dik been had.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:10

Bienotje schreef:
Ik volg nog altidj stilletjes, vind het wel interessante discussie betreft het bij elkaar rijden van een groter paard. Mijne is ook aardig aan de maat en merk ook dat dat een erg lastig stukje is :j

Zou nu ook wel eens willen weten wat jullie van het beeld van mijn paard vinden :)

LoveUggs, stel eens voor samen te gaan. Kun je zien wat zij doen. Misschien zijn ze met andere dingen tevreden. Overigens denk ik dat het tempo wat een paard aan geeft bij lange na geen maat is voor de mate van werken, maar dat bedoel je misschien anders :)

En toch ben ik even benieuwd wat jullie van dit beeld vinden:[ Afbeelding ]

Zelf zou ik hem graag meer 'dragend' willen zien. Alleen weet niet zo goed hoe dat te realiseren. Beels is mooi ontspannen, ruiter mag nog rechterop, benen lang en handen rechtop. En paard neusje er iets meer uit maar wat hogerop (heeft wellicht ook nog te maken met meer activiteit?)

Mooi paard Bienotje. Mooi ontspannen beeld. Hij lijkt me best voorwaarts genoeg (voor de B is dit prima) moet idd dus nu wat meer gaan dragen. Probeer je paard voor je gevoel voor je uit te rijden. Dit is een mooie ontspannen draf maar er zitten nog meer versnellingen op. Probeer te schakelen, niet alleen vooruit en terug, maar vooruit, vooruit, vooruit en dan weer terug. Teugels korter en een weerstand biedende (niet terugwerkende hand). Op de volte openen en sluiten, waarbij je ook schakelt op op op en dan weer terug. Denk altijd aan "achterbeen eronder". Als je onvoorwaardelijk de voorwaartse drang hebt (aan het been), kun je terugrijden en hem zo "klein" en rond mogelijk proberen te maken. En rechtop en voor je uit kijken.

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:49

Haha wow, had zo'n reacties eigenlijk niet verwacht :P Maar 't is moeilijker te oordelen als je er niet mee gereden hebt en dit blijven momentopnames eigenlijk.
De reden waarom ik dit paard gekozen heb is
1) Zijn karakter
2) Ik rijd eigenlijk wel graag op grote paarden :P (Verzorgpaard was 1m80)
3) Mijn vriend is 1m95 en wil dat hij er ook mee kan rijden

Hij is idd springpaard geweest. Maar op foto 1 was het gevoel als je erop zat: hij bleef zo lopen, teugels korter of langer, dat was gwn geen verschil. Je kon hem NIET ontspannen naar beneden rijden (ook de eigenaar deed dat niet). Hij bleef hoog lopen en als het eventjes niet lukte zette hij zijn onderhals erop. Ook als hij dan al naar beneden kwam, liep hij achter de teugel, kropte zich helemaal op. Op de foto neemt mijn vriend denk k hem wat 'meer' vast, want hij liep nogal hard op dat moment (had geen 'regelmatige' draf). Waarom ik hem dan gekocht heb?
Ik heb liever zo'n paard, waar nog uitdaging aan was voor mij, maar die lief is voor mensen die wat minder ervaring hebben (mijn zus moet op het gemak een rondje kunnen doen).

Het gevoel nu: Hij geeft na: als ik hem teugel geef, neemt hij die aan om wat lengte te nemen. Als ik nu vraag om halt te houden vanuit draf, doet hij dat meteen en vierkant en niet zoals voorheen: onderhals erop, hoofd in de lucht en rug wegtrekken en 10m verder pas stoppen. Ondanks dat had ik wel niet het gevoel op het moment dat ik hem kocht dat ik hem 'niet onder controle' had. Hij had precies gwn zijn lijf nog niet onder controle. Hij reageert ook véél beter op mijn benen en buigt er ook beter rond. Bij het instappen loopt hij nu niet meer met zijn hoofd id lucht, maar komt hij zelf meer naar beneden, zelfde als bij het longeren: hij loopt nu vaak met zijn neus lekker naar beneden.

Zo liep hij (ook in draf) in het begin :
Afbeelding

Toen mijn lesgeefster er voor de eerste keer opkroop vond ze ook dat hij gwn helemaal 'vastzat': alles bewoog in 1 blok en niet 'afzonderlijk'. Ik zeg zeker niet dat we er al zijn (hij mag idd nog meer op zijn achterhand), maar het is al zo'n ander paard dan in het begin :) Ze denkt dat hij nogal rap moet opgeleerd zijn en nogal 'aan de teugel' is getrokken.
Ik ben zeker ook niet de hele tijd bezig met het zogezegde 'aan de teugel' rijden, maar ik wil wel dat als ik een hulp geef, hij erop reageert en daar zijn we momenteel druk aan bezig! Als ik mijn teugels opneem is het vb niet de bedoeling dat hij zijn hoofd omhoog smijt en juist tegentrekt. (Nu doet hij dat dus niet meer ;) ) Voorwaarts is hij zeker genoeg (zeker vgl met het begin, toen was het rap-traag-tussen de 2- rap-traag :P ).
Op de laatste foto draagt hij geen neusriem omdat hij een wondje had onderaan zijn neus en het dus anders wat ging trekken :) En zelfs zonder neusriem nu, heb ik het gevoel hem echt 'onder controle' te kunnen houden, wat ik belangrijk vind bij zo'n paard.

Hopelijk kan ik eens een filmpje maken, gaat hopelijk voor velen van jullie een ander beeld geven :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:00

Mag je hier zomaar foto's plaatsen?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 16:02

vonneke schreef:
Mag je hier zomaar foto's plaatsen?

Ja, als je zelf je foto maar even onderbouwd. Wat zie je, wat vind je, wat kan er beter, enz enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:06

Bienotje schreef:

En toch ben ik even benieuwd wat jullie van dit beeld vinden:[ Afbeelding ]

Ik zou hem wat ronder willen zien en in dat ronde wat actiever rijden zodat hij wat meer afdruk gaat krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:08

Een zesjarige, bovenste foto 5 maanden onder het zadel, daaronder 4 maanden

Mooi over de benen en in de aanleuning, zou iets neusje eruit mogen maar mist daarvoor nog wat kracht.
Ik zelf vind het niet storend.
Ik mag wat meer mee zitten, maar dat valt niet mee bij zulke bewegingen ;)
Afbeelding

Arbeidsdraf, hier net wat achter loodlijn maar ook hier vind ik het beeld prima voor zo kort onder het zadel.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:11

Ik heb jouw vos wel eens eerder gezien en ik vind hem zeer correct bewegen, mooi van achteruit. Niks op aan te merken :D

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:37

LoveUggs schreef:
Helemaal goed! Friezen zijn ZO fijn, vind ik zelf.

Zeker! Ben helemaal fan van hem.. Heb als 9 jarig meisje ook op hem gereden <3

Ympi schreef:
Normaal lees ik in stilte mee, maar hier wou ik toch even op inpikken, ik herken totaal niet wat jij denkt te zien LU! Ik ben zeker geen expert en kan het lang allemaal zelf niet, maar denk hier dus wel iets anders te zien...
Ik zie een paard dat zich net niet opkropt, voor een fries te zijn al zeker niet. Ik zie een paard dat met zijn neus voor de loodlijn loopt, met veel spanning en vasthoudt in de kaak, loopt ook wel op de voorhand, maar ik vind het er op de goede weg uitzien, zeker als je zegt (Fry) dat hij zich makkelijk opkropt, dan vind ik dat je dat er al redelijk mooi hebt uit gekregen.
Ik vind trouwens ook dat je beugels wat langer mogen zodat je meer in je zadel gaat zitten en natuurlijk je handen :Y)
Ik denk dat hij ook wat "traag en sloom" aanvoelde, kan dat? Zo ziet het er wel uit.

Het is niet persee 'opkroppen' hij zet zich gewoon helemaal vast. Hoofd gaat in de lucht en druk zijn rug weg. Vooral als je hem meer tempo vraagt of je je teugels aanneemt, het lijkt wel of hij 'pijn' wilt voorkomen.
Aan m'n zit ga ik nog werken :)
Hij was zeker traag en sloom omdat ik er PLOP op ging zitten met alleen een zweepje (die ik amper had gebruikt) terwijl hij daarvoor altijd met wieltjessporen is gereden, daardoor is het voor mij super moeilijk er tempo in te krijgen omdat ik niet even mijn wieltje er lekker in kan drukken.
Maar ik ga nu hij zich niet meteen vast zet, langzaam aan meer tempo erin 'bouwen' het is alleen wel moeilijk omdat er heel veel mensen op hem rijden.... En die mijn 'werk' weer verpesten door juist dingen fout te vragen.....
Het is een enorme goedzak alleen hij is gewoon al die tijd fout gereden....

Babootje schreef:
Dat fluitende geluid zal wel cornage zijn. Op zich hoeven ze daar geen last van te hebben (ligt er een beetje aan in welke mate ze het hebben), het is alleen een vervelend geluid.
Het oogt best netjes Fry. Hij loopt niet met de kin op de borst zoals Friezen vaak zo kunnen doen, maar netjes voor de LL. Wel zou ik hem wat lager willen zien (hoofd hals meer laten zakken) zodat de rug (die nu strak is) ontspant. Houd daarom ook je handen laag (zodat hij de hand kan volgen naar beneden).

Ja dat is het (was de naam even kwijt :P) hij heeft het wel in een erge vorm maar kan nog wel leuk lopen :)
Soms krijgt hij een hoest 'aanval' en moet ik even stoppen waarmee ik bezig was en hem even de ruimte geven.
Bedankt voor je tips :D

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:07

@Babootje,

Ik post niet zo graag foto's van mezelf, want dat ziet er 1x zo uit:
Afbeelding

en 99x zo...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WSGLSKRC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MCGOCP7M.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3SEV8FJS.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F4NV3UBX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IJNA3MEU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4AHZ4VKU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LV6AVL48.jpg

En ik weet dat dat niet goed is. Daarom was ik benieuwd naar wat jullie vonden van mijn pony als ze wel goed lijkt te lopen :)

Ik ga zeker de artikels eens doornemen...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:48

jolienvdb schreef:
Haha wow, had zo'n reacties eigenlijk niet verwacht :P Maar 't is moeilijker te oordelen als je er niet mee gereden hebt en dit blijven momentopnames eigenlijk.
De reden waarom ik dit paard gekozen heb is
1) Zijn karakter
2) Ik rijd eigenlijk wel graag op grote paarden :P (Verzorgpaard was 1m80)
3) Mijn vriend is 1m95 en wil dat hij er ook mee kan rijden

Hij is idd springpaard geweest. Maar op foto 1 was het gevoel als je erop zat: hij bleef zo lopen, teugels korter of langer, dat was gwn geen verschil. Je kon hem NIET ontspannen naar beneden rijden (ook de eigenaar deed dat niet). Hij bleef hoog lopen en als het eventjes niet lukte zette hij zijn onderhals erop. Ook als hij dan al naar beneden kwam, liep hij achter de teugel, kropte zich helemaal op. Op de foto neemt mijn vriend denk k hem wat 'meer' vast, want hij liep nogal hard op dat moment (had geen 'regelmatige' draf). Waarom ik hem dan gekocht heb?
Ik heb liever zo'n paard, waar nog uitdaging aan was voor mij, maar die lief is voor mensen die wat minder ervaring hebben (mijn zus moet op het gemak een rondje kunnen doen).

Het gevoel nu: Hij geeft na: als ik hem teugel geef, neemt hij die aan om wat lengte te nemen. Als ik nu vraag om halt te houden vanuit draf, doet hij dat meteen en vierkant en niet zoals voorheen: onderhals erop, hoofd in de lucht en rug wegtrekken en 10m verder pas stoppen. Ondanks dat had ik wel niet het gevoel op het moment dat ik hem kocht dat ik hem 'niet onder controle' had. Hij had precies gwn zijn lijf nog niet onder controle. Hij reageert ook véél beter op mijn benen en buigt er ook beter rond. Bij het instappen loopt hij nu niet meer met zijn hoofd id lucht, maar komt hij zelf meer naar beneden, zelfde als bij het longeren: hij loopt nu vaak met zijn neus lekker naar beneden.

Zo liep hij (ook in draf) in het begin :
[ Afbeelding ]

Toen mijn lesgeefster er voor de eerste keer opkroop vond ze ook dat hij gwn helemaal 'vastzat': alles bewoog in 1 blok en niet 'afzonderlijk'. Ik zeg zeker niet dat we er al zijn (hij mag idd nog meer op zijn achterhand), maar het is al zo'n ander paard dan in het begin :) Ze denkt dat hij nogal rap moet opgeleerd zijn en nogal 'aan de teugel' is getrokken.
Ik ben zeker ook niet de hele tijd bezig met het zogezegde 'aan de teugel' rijden, maar ik wil wel dat als ik een hulp geef, hij erop reageert en daar zijn we momenteel druk aan bezig! Als ik mijn teugels opneem is het vb niet de bedoeling dat hij zijn hoofd omhoog smijt en juist tegentrekt. (Nu doet hij dat dus niet meer ;) ) Voorwaarts is hij zeker genoeg (zeker vgl met het begin, toen was het rap-traag-tussen de 2- rap-traag :P ).
Op de laatste foto draagt hij geen neusriem omdat hij een wondje had onderaan zijn neus en het dus anders wat ging trekken :) En zelfs zonder neusriem nu, heb ik het gevoel hem echt 'onder controle' te kunnen houden, wat ik belangrijk vind bij zo'n paard.

Hopelijk kan ik eens een filmpje maken, gaat hopelijk voor velen van jullie een ander beeld geven :j

Zo zie je maar dat je van 1 foto weinig kan zeggen. De eerste foto uit je eerdere post (blijkbaar met jouw vriend erop :D ) vond ik het fijnst ogen. Misschien wel doordat hij meer voorwaarts was. De andere foto's laten een op de voorhand duikend paard zien. Ik kan aan een foto niet zien wat jullie allemaal doen of hebben gedaan en hoe hij eerst liep. Begrijp je mijn opmerkingen bij de foto's?
En idd, filmpjes vind ik ook altijd fijner om te beoordelen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:57

Wendy_Chewie schreef:
@Babootje,

Ik post niet zo graag foto's van mezelf, want dat ziet er 1x zo uit:
[ Afbeelding ]

en 99x zo...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WSGLSKRC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MCGOCP7M.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3SEV8FJS.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F4NV3UBX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IJNA3MEU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4AHZ4VKU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LV6AVL48.jpg

En ik weet dat dat niet goed is. Daarom was ik benieuwd naar wat jullie vonden van mijn pony als ze wel goed lijkt te lopen :)

Ik ga zeker de artikels eens doornemen...

Ik zie (laatste foto) dat je inderdaad nog wat moeite hebt om je balans te vinden. Advies is dus om zitles te nemen. Zodra je onafhankelijk kunt zitten (je niet meer vast hoeft te houden aan de teugels) kun je je concentreren om te leren voelen wat er onder je gebeurt. Op zich vind ik je er nog zo slecht niet op zitten en zie ik je paardje liever zo lopen dan in elkaar getrokken op de voorhand. Veel oefenen dus, maar ook veel lezen is mijn advies. Als je meer weet over de anatomie van een paard, de bewegingen bij de verschillende gangen, hoe je je paard moet rechtrichten etc heb je ook meer profijt van de lessen die je krijgt. Je kunt heel veel vinden op internet hierover (bijvoorbeeld op www.klassiekedressuur.com). Een ander advies: beknibbel niet op geld als het gaat om goede instructie. Het is moeilijk om verkeerd geleerde dingen weer af te leren. Als je 1 x goed leert paardrijden heb je daar de rest van je leven profijt van.

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:06

Babootje schreef:
Zo zie je maar dat je van 1 foto weinig kan zeggen. De eerste foto uit je eerdere post (blijkbaar met jouw vriend erop :D ) vond ik het fijnst ogen. Misschien wel doordat hij meer voorwaarts was. De andere foto's laten een op de voorhand duikend paard zien. Ik kan aan een foto niet zien wat jullie allemaal doen of hebben gedaan en hoe hij eerst liep. Begrijp je mijn opmerkingen bij de foto's?
En idd, filmpjes vind ik ook altijd fijner om te beoordelen.

Begrijp ze zeer zeker hoor! :j

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:50

Na lang meelezen dan toch maar een paar fototjes van mij en paardlief..
Het is niet mijn eigen paard maar verzorgpaard, ik rij hem 1x in de week.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KEASXW7A.jpg

Ook als ik op de volte rij moet ik minder streng zijn met mijn binnenhand..
En mn tenen niet naar buitendraaien, het zijn geen kapstokjes :+
paard loopt al veel beter, loopt al veel minder op zijn voorhand en word al actiever

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=YDHBUCAZ

schouders recht houden, heb ik heel erg veel moeite mee ik heb ze ook als ik niet aan het rijden ben altijd naar voren hangen heel vervelend.... Misschien een keertje zo'n soort harnasding die je schouders zachtjes naar achtere trekt
Paard loopt naar mijn idee een stuk beter, galop is iets waar we echt heel veel moeite mee hebben
en mn tenen.....
Ook hier loop hij naar mijn idee wel oke, ookal wil hij in galop nog wel eens naar beneden duiken! Ook vind ik hem hier wel lekker actief lopen

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LGILEWIO.jpg

Hier moet ik mijn hangen hoger houden en niet zo breed.
Achterhand mag ook wat actiever meedoen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:56

vonneke schreef:
Een zesjarige, bovenste foto 5 maanden onder het zadel, daaronder 4 maanden

Mooi over de benen en in de aanleuning, zou iets neusje eruit mogen maar mist daarvoor nog wat kracht.
Ik zelf vind het niet storend.
Ik mag wat meer mee zitten, maar dat valt niet mee bij zulke bewegingen ;)
[ Afbeelding ]

Arbeidsdraf, hier net wat achter loodlijn maar ook hier vind ik het beeld prima voor zo kort onder het zadel.
[ Afbeelding ]

Net als Joolien, niks op aan te merken. Paard lijkt te lopen als een zonnetje. Heb je ook een filmpje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:54

Babootje, die heb ik wel, maar geen waar hij echt fijn loopt. Zal ze eens opzoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:54

Nou met een beetje pech kan k weer op zoek naar een nieuw sportpaard...

Iemand nog? Ga dit keer echt op zoek naar een paard die wedstrijdklaar is.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 12:56

Wat is er gebeurd Jolien?!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:12

Joolien schreef:

-O- ??

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:53

Joolien schreef:

What's up?

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:47

Joolien schreef:

????
ik ben ook opzoek naar een paardje :)