bertie schreef:JoycexLynn12 schreef:Was van de week proef aan het oefenen en instructrice was toevallig op stal en zat mee te gluren en zei vandaag voordat we begonnen tijdens de les : jeetje, die schouderbinnenwaarts linksom was enorm goed, mooi over 3 sporen heen.
Zondag mijn M1 debuut, nu al zenuwachtig maar heb er enorm zin in!
Wat fantastisch!![]()
En over je debuut: geen WP verwachtingen he?
Ga vooral lekker rijden - dat het GOED voelt.
En veel plezier beleven, hoe dan ook, je bent toch maar al zover geraakt he

Ik moet tips en dingen die hier voorbij komen kunnen begrijpen, daarom heb ik alles wat voor mij of nieuw of zeer de moeite waard was in een document gekopieerd om tig keer te kunnen terug lezen en te visualiseren. Ik heb overigens helemaal (nog) geen rijfoto's, voornamelijk omdat ik meestal alleen op stal ben en 's avonds in een onverlichte bak rijd. Ik heb een IJslander die niet of nauwelijks draaft in de bak (wel buiten op het harde). Na een aantal flinke vallen en ontzettende onzekerheid dientengevolge ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe instructrice. Heel toevallig iemand gevonden waarmee het heel erg klikt. Ontspanning staat voorop, daarom doen we eerst oefeningen voor mijn ontspanning omdat paarden echt alles voelen en ook alles spiegelen (hartslag, spierspanning en ademhaling). Inmiddels ben ik zover dat ik echt weer met plezier rijd en steeds meer durf te ondernemen en... hoe meer plezier (en ontspanning) er bij mij is, des te braver is mijn paard, dus het wordt alleen nog maar fijner. Afijn, nog geen foto's van ons (hopelijk over een tijdje wel) maar ik ben inmiddels wel een enorme fan en wil iedereen heel erg bedanken voor de fijne bijdragen hier.