Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:44

Anoukie schreef:
Astridhorse schreef:
Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat je met een BMI van meer dan 30 lekker kunt trainen met je paard .
Niet dat je dan helemaal niet kan paardrijden, maar serieus aan de slag gaan lijkt me erg lastig.
(toen ik een stukje dikker was ging t ook minder soepel. maar heb geen bmi van >30 gehad)

Nee dat is ook niet lekker :n, aangezien je dan erg moeilijk conditie kunt opbouwen en al erg snel uitgeput bent. Ik denk ook zeker dat je voor de paarden"sport" zelf ook sportief moet zijn. Dat betekent voor mij niet dat je een afgetraind lichaam moet hebben, maar wel dat je goed in balans bent en een gezond gewicht hebt.

Dus als ik voor mezelf spreek: daar werk ik dan ook (weer) aan :).

ik kan Anoukie voor 100% gelijk geven.
als je echt voor 100% de sport wil ingaan en echt alle dagen traint ( zeg maar iets) zal je er wel sneller last van hebben dan een recreant zeg maar.
Ik weeg nu ook eigenlijk 20 kilo teveel, en ik moet wel eerlijk zeggen, als ik magerder was en ik trainde alle dagen zat ik mezelf veel minder in de weg, het is gewoon zo.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:29

Ja, maar als een ander er nou geen last van heeft, moet jij die dan gaan vertellen dat die maar af moet vallen omdat jij je wel beter voelt als je mager bent?
Ik denk trouwens ook niet dat mensen opzettelijk dikker worden. En niks zo erg dan als je in een strijd bent met je gewicht dat andere mensen even gaan zeggen dat je te zwaar bent en af moet vallen en al helemaal erg als ze dan beweren dat je slecht voor je paard bent.
Ik denk dat de meesten wel beseffen dat ze moeten proberen slanker te worden, maar dat gaat niet in 1 dag, hè. Mogen ze dan al die tijd niet op hun eigen paard in het openbaar verschijnen omdat er mensen zijn die er aanstoot aan nemen?
Ik ben 5-15 kilo te zwaar, dit schommelt heel erg en ben enorm in strijd met mijn lichaam wegens allerlei gezondheidsproblemen. Het laatste waar ik op zit te wachten is commentaar op kilootjes te veel, terwijl ik wel gewoon mijn zeer kreupele paard helemaal goed heb gekregen via dressuur en dus niet naar de filestijnen heb gereden omdat ik zogenaamd te zwaar ben.

Er zijn geen onderzoeken die werkelijk bewijsbaar gewicht van de ruiter kunnen koppelen aan schade aan het paard.
Wat er is gebeurd is kijken naar problemen in de paarden en conclusies daar uit trekken en een zooi berekeningen losgelaten op ruitersport.
Om een werkelijk betrouwbaar onderzoek te doen, had men 100 paarden paren van gelijkwaardig DNA, dus volle zussen, broers, broer-zus gelijktijdig op de zelfde manier in laten rijden, en levenslang gelijkwaardig werk moeten geven, waarvan 1 met een lichte en een met een zware ruiter en dan na hun dood de balans opmaken wat de schade is en die vergelijken.

Bij problemen die nu naar voren komen waar ze de conclusie trekken dat het door gewicht komt, kunnen wel honderd en een dingen aan de hand zijn geweest die meetellen. Het is niet zo dat te zware ruiter automatisch gelijk staat aan slijtage of blessures bij het paard.(En dat bij een lichte ruiter een paard nooit een probleem zou krijgen).
Bijna geen enkel paard is van wieg tot graf van een ruiter, bijna geen enkel paard is laat ingereden en ontzien tot zijn zesde jaar. Als dat zou gebeuren, kun je beter bekijken wat gewicht voor een rol speelt.
nu heb je gewoon te maken met inferieure paarden door te jong teveel belasten en fokken met slecht materiaal (merrie kreupel, fok er dan maar een veulen uit...).

Nogmaals, ik heb het al genoemd, ik vind wel dat je als ruiter zo fit mogelijk moet zijn en ik vind ook dat je als mens op je gezondheid moet letten en veel te dik worden brengt je gezondheid in gevaar, maar ik vind een grens van 80-90 kilo op elk paard te idioot voor woorden.

Overigens zorgt overgewicht van het paard zelf vaak wel voor kwalen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 16-07-11 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoewieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:59

[quote="Rivaldo"]
Nee, dit is ten eerste totaal geen aanval op dikke mensen of discriminatie.
Wat hier staat is trouwens vooral niet voor toepassing voor mensen met dikmakende medicijnen, zeker niet!

Ik zie het op concours steeds meer, te dikke mensen te paard.
Ik erger me er ook steeds meer aan.

- Je zit het paard, hoe je het wend of keert gewoon in de weg.
Paardrijden is al moeilijk genoeg, door die extra kilo's kan je niet makkelijk meezitten o.i.d.

- Daarnaast vind ik het ook gewoon niet eerlijk voor het paard, omdat jij als eigenaar ook minder kan eten zodat je paard het makkelijker heeft.

- Is het wel gezond? Is er geen grens? Je kan mij nooit wijsmaken, dat als er 100 kilo op je rug drukt dat je daar veel gezonder van wordt :+

Ben ik hier nou zo extreem in?

Edit; 1 reden weggehaald die nergens op sloeg.

Ik heb ooit een BN'R in de paarden wereld horen zeggen en ik noem zeker geen naam: Dikke mensen horen niet op het paard.

Nee, je bent niet extreem, dit is je mening en die mag geuit worden vind ik.

Er is alleen 1 klein detail die je misschien vergeten bent; Er is natuurlijk een verschil met het type paard dat bereden word door mensen met overgewicht.
Sommige mensen houden rekening met hun gewicht en passen het paard daar op aan maar je hebt natuurlijk ook mensen die dat niet doen en dan heb je een combinatie waarbij je denkt: Oh mijn... zakt hij zo niet door zijn benen?

Dan zie ik op de eerste pagina iemand zeggen dat paardrijden ook een sport is dus dat dikkere mensen dan toch ook sporten.

NIET MEE EENS, dit is geen cardio sport en het paard is hier het ATLEET, je doet misschien een beetje krachttraining door je buikspieren en je billen ( oh ja en de mensen die lekker hangen in de teugels natuurlijk, die trainen mooi hun biceps ) maar dit is bij de meeste mensen niet eens het geval.

Zoewieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:08

Lusitana schreef:
Ja, maar als een ander er nou geen last van heeft, moet jij die dan gaan vertellen dat die maar af moet vallen omdat jij je wel beter voelt als je mager bent?
Ik denk trouwens ook niet dat mensen opzettelijk dikker worden. En niks zo erg dan als je in een strijd bent met je gewicht dat andere mensen even gaan zeggen dat je te zwaar bent en af moet vallen en al helemaal erg als ze dan beweren dat je slecht voor je paard bent.
Ik denk dat de meesten wel beseffen dat ze moeten proberen slanker te worden, maar dat gaat niet in 1 dag, hè. Mogen ze dan al die tijd niet op hun eigen paard in het openbaar verschijnen omdat er mensen zijn die er aanstoot aan nemen?
Ik ben 5-15 kilo te zwaar, dit schommelt heel erg en ben enorm in strijd met mijn lichaam wegens allerlei gezondheidsproblemen. Het laatste waar ik op zit te wachten is commentaar op kilootjes te veel, terwijl ik wel gewoon mijn zeer kreupele paard helemaal goed heb gekregen via dressuur en dus niet naar de filestijnen heb gereden omdat ik zogenaamd te zwaar ben.

Er zijn geen onderzoeken die werkelijk bewijsbaar gewicht van de ruiter kunnen koppelen aan schade aan het paard.
Wat er is gebeurd is kijken naar problemen in de paarden en conclusies daar uit trekken en een zooi berekeningen losgelaten op ruitersport.
Om een werkelijk betrouwbaar onderzoek te doen, had men 100 paarden paren van gelijkwaardig DNA, dus volle zussen, broers, broer-zus gelijktijdig op de zelfde manier in laten rijden, en levenslang gelijkwaardig werk moeten geven, waarvan 1 met een lichte en een met een zware ruiter en dan na hun dood de balans opmaken wat de schade is en die vergelijken.

Bij problemen die nu naar voren komen waar ze de conclusie trekken dat het door gewicht komt, kunnen wel honderd en een dingen aan de hand zijn geweest die meetellen. Het is niet zo dat te zware ruiter automatisch gelijk staat aan slijtage of blessures bij het paard.(En dat bij een lichte ruiter een paard nooit een probleem zou krijgen).
Bijna geen enkel paard is van wieg tot graf van een ruiter, bijna geen enkel paard is laat ingereden en ontzien tot zijn zesde jaar. Als dat zou gebeuren, kun je beter bekijken wat gewicht voor een rol speelt.
nu heb je gewoon te maken met inferieure paarden door te jong teveel belasten en fokken met slecht materiaal (merrie kreupel, fok er dan maar een veulen uit...).

Nogmaals, ik heb het al genoemd, ik vind wel dat je als ruiter zo fit mogelijk moet zijn en ik vind ook dat je als mens op je gezondheid moet letten en veel te dik worden brengt je gezondheid in gevaar, maar ik vind een grens van 80-90 kilo op elk paard te idioot voor woorden.

Sorry hoor, maar mensen die niet opzettelijk dikker worden?

Waarom zie je die groep dan dikke grote menu's bestellen bij de Mc'donalds?

Omdat ze zeker denken dat ze van de sla die tussen de big mac gepropt zit afvallen onder het mom van; Ik eet toch groen?

Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in en schiet in het verkeerde keelgat. Ik zie HEEL VEEL mensen die overgewicht hebben en oh zo graag willen afvallen maar ondertussen wel genoeg grammetjes snoep en andere troep in grote hoeveelheden naar binnen werken; " gewoon voor de smaak "

Ook voor mensen die nu gaan zeggen, maar ik ken iemand of ik heb zelf overgewicht en ik eet heel weinig... Ook dit is NIET JUIST het gaat erom wat je eet, want hoe minder je eet hoe meer je lichaam alles wat binnenkomt vast wilt houden.
Veel mensen eten WEINIG maar dan wel vetten en suikers, vooral de suikers.

Ik heb geen afkeer tegen dikkere mensen maar ik heb zeker geen respect voor ze als ze maar lopen te zeuren over van alles in en rondom hun lijf en er geen reet aan willen doen. Ja, paardrijden, om het paard letterlijk op te zadelen met hun probleem.

Lusitana

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:17

Ze betellen grote menus omdat hun maag gerekt is en ze meer opkunnen voordat hun honger gestild is.
Ze gaan niet eten om dikker te worden.
Ze eten verkeerd en teveel en worden daarom dikker.
Dat is een groot verschil.

Verkeerd en teveel eten komt door onvoldoende voorlichting, door laksheid, tijdgebrek, eenzaamheid, honderd en een redenen. Verkeerd en teveel eten is zeker fout en dom.
Maar niemand gaat eten met het idee:"Zo nu ga ik er even 10 kilo aan eten".

Kun jij aan iemand op een paard zien of ze er al of niet iets aan willen of kunnen doen?
Je veroordeeld bij voorbaat een dik mens op een paard zonder enig idee te hebben of ze aan het afvallen is, wellicht al 50 kilo afgevallen, of dat ze prednison moeten nemen en daardoor aankomen of wat dan ook.

Zoewieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:29

Lusitana schreef:
Ze betellen grote menus omdat hun maag gerekt is en ze meer opkunnen voordat hun honger gestild is.
Ze gaan niet eten om dikker te worden.
Ze eten verkeerd en teveel en worden daarom dikker.
Dat is een groot verschil.

Verkeerd en teveel eten komt door onvoldoende voorlichting, door laksheid, tijdgebrek, eenzaamheid, honderd en een redenen. Verkeerd en teveel eten is zeker fout en dom.
Maar niemand gaat eten met het idee:"Zo nu ga ik er even 10 kilo aan eten".

Kun jij aan iemand op een paard zien of ze er al of niet iets aan willen of kunnen doen?
Je veroordeeld bij voorbaat een dik mens op een paard zonder enig idee te hebben of ze aan het afvallen is, wellicht al 50 kilo afgevallen, of dat ze prednison moeten nemen en daardoor aankomen of wat dan ook.

Ze horen al niet eens langs de Mc Donalds te gaan met zo'n gewicht of wel? Je bent niet dik geboren en je hebt door de jaren heen echt wel gemerkt van: He, mijn broek gaat wat moeilijker dicht, 2, hee ik moet nieuwe kleding gaan halen in een grotere maat... HALLO, dan weet ieder mens toch dat hij/zij aan het aankomen is?!

Ja, ik kan vooral aan de mensen op wedstrijd heel goed zien dat ze er niks aan willen doen, omdat ze allemaal met een lekker vet patatje mayo gaan wachten op de uitreiking.

Mensen met medicatie veroordeel ik ook niet, ik veroordeel de mensen die gewoon door blijven eten en daarnaast maar lopen te zeuren en te hijgen hoe zwaar ze het wel niet hebben.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:41

Mensen met medicatie en overgwicht zitten theoretisch net zoveel hun paard in de weg als die zonder medicatie en overgewicht. Paard voelt het verschil echt niet.

Dit topic is zuiver in verband met paardrijden en er is geen enkele reden om te praten over hoe en of een ander af zou moeten vallen.

Je weet niet of ze de hele dag niet gegeten hebben om zich te kunnen trakteren. Je weet niet of ze zich bewust zijn dat ze slecht eten. Vaak is het onwetendheid en daar moet zeker wat aan gedaan.
Ja, ze voelen ook wel dat jun kleding te strak wordt en dat ze aankomen, maar als je niet weet wat gezonde voeding is en waar vet en suikers in zitten, schiet het niet op. Je moet wel dingen WETEN wil je bewust veranderen.
Ouders spelen hier een grote rol en helaas zijn er ouders die hun kinderen van alles toestoppen ipv gezond leren eten. Je ziet ook dat het vaak hele families zijn die te dik zijn.

Ik at na een wedstrijd ook een patatje omdat ik dan verging van de honger omdat ik de dag ervoor al niks meer door mijn keel kon krijgen en de dag zelf ook niet. Op een wedstrijdterrein is verder weinig gezonds te krijgen...
Ben ik nu een slechte tante die zich vet zit te vreten? Dacht het niet. Ik leef verder op groenten.

Zoewieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:55

Lusitana schreef:
Mensen met medicatie en overgwicht zitten theoretisch net zoveel hun paard in de weg als die zonder medicatie en overgewicht. Paard voelt het verschil echt niet.

Dit topic is zuiver in verband met paardrijden en er is geen enkele reden om te praten over hoe en of een ander af zou moeten vallen.

Je weet niet of ze de hele dag niet gegeten hebben om zich te kunnen trakteren. Je weet niet of ze zich bewust zijn dat ze slecht eten. Vaak is het onwetendheid en daar moet zeker wat aan gedaan.
Ja, ze voelen ook wel dat jun kleding te strak wordt en dat ze aankomen, maar als je niet weet wat gezonde voeding is en waar vet en suikers in zitten, schiet het niet op. Je moet wel dingen WETEN wil je bewust veranderen.
Ouders spelen hier een grote rol en helaas zijn er ouders die hun kinderen van alles toestoppen ipv gezond leren eten. Je ziet ook dat het vaak hele families zijn die te dik zijn.

Ik at na een wedstrijd ook een patatje omdat ik dan verging van de honger omdat ik de dag ervoor al niks meer door mijn keel kon krijgen en de dag zelf ook niet. Op een wedstrijdterrein is verder weinig gezonds te krijgen...
Ben ik nu een slechte tante die zich vet zit te vreten? Dacht het niet. Ik leef verder op groenten.

Op de tv word je gebombardeerd met gezond eten dit en afvallen dat. Pff, je kan mij niet wijs maken dat ze hier niks van mee krijgen. Ze hebben hoogstwaarschijnlijk al tig keren een dieet geprobeerd maar omdat ze geen suikers binnen krijgen en dingen moeten eten die ze niet lusten, kappen zij het weer af. Dus geen doorzettingsvermogen. Jammer hoor.

Ik heb een vriendin die zware overgewicht heeft door medicatie en die zelf een paard heeft, maar niet meer rijd omdat ze het zielig vind. Dacht iedereen maar zo.

Tevens kan je altijd wat gezonds meenemen als je op wedstrijd gaat.

Edit: Het is ook vaak ontkenning, ergens weten ze het donders goed!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:11

Je trekt echt ik weet niet hoeveel conclusies die nergens op gebaseerd zijn en nogmaals, overgewicht is overgewicht en de reden ervoor staat los van of het een paard al of niet in de weg zit.

Er is een verschil in 10 kilo overgewicht en "moddervet" zijn en is verschil in "te dik zijn" en morbit obese.

Ik blijf zeggen dat je, als je sport, en paardrijden is ook een sport, je uiteraard zo fit mogelijk moet zijn.
Ik vind dus ook heus dat je "er wat aan moet doen". Maar ik weet ook dat er beperkingen zijn, en dat het niet in een dag gedaan is. In de tussentijd zijn ze dus te dik.

Verder ga ik niet meer in op je agressieve benadering. Je kunt best een mening geven, maar die moet onderbouwd zijn en fatsoenlijk gebracht.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 16-07-11 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:12

Je kan het omdraaien hé, waarom zou er tegen extreem dunne mensen niet gezegt ogen worden dat ze meer moeten eten?
Is toch juist hetzelfde, Zoals je bij dunne mensen niet weet hoe de vork aan de steel zit, kan je dit bij dikkere mensen ook niet weten en moet je er ook geen oordeel over vellen als je het hele verhaal niet weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:13

Het verhaal over niet 'weten', sorry maar dat gaat er bij mij ook niet in. Je wordt gebombardeerd met do's & don'ts over gezond eten, en exacte wetenschap is het niet hoor.

Hoe zwaar iemand is in het dagelijks leven, hoe zo zwaar geworden zijn, of ze nu dieten of niet, het zal me worst zijn. Maar ga niet lukraak op een paard zitten. Het hele persoonlijke verhaal erachter doet er helemaal niet toe.

Ik ben zelf heel veel kilo's afgevallen en ik kan je vertellen waar een wil is, is een weg. Maar de meesten hebben de wil en het doorzettingsvermogen niet. Is en blijft eten te verleidelijk en is men niet in staat er weerstand aan te bieden. Ik zei ook altijd tegen iedereen dat ik niets at (alleen groenten, jaja), maar oei, als niemand het zag, ging de koelkast leeg. Maar ik wist heel goed waarom ik zo zwaar was en wat ik er aan moest doen. Een schop onder mijn kont moest ik hebben. Je kan je niet verschuilen achter onwetendheid, das de grootste smoes die ik ooit heb gehoord. En men eet grote menu's omdat hun maag gerekt is, dat geloof ik prima, maar hoe komt die maag zo gerekt?? Juist, veel te veel eten.

Er zijn paarden die door heel veel oorzaken worden vergald, te vroeg inrijden, oncapabele ruiters en noem het maar, maar structureel met een te zware ruiter op je rug (en dan maar hopen dat het geen beginner is) lijkt me niet gezond voor een paardenrug en ik denk dat ook daar heel veel rugproblemen door ontstaan.

Wie zegt er dan eigenlijk dat je met medicatie en overgewicht wel een vrijbrief krijgt om op een paard te gaan zitten? Overgewicht is overgewicht en dan moet je in sommige gevallen niet op een paard gaan zitten, ongeacht hoe je zo zwaar geworden bent.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:17

Dat DENK je, dat rugproblemen van zware ruiters komen, maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat het zo is. Er is geen enkel onderzoek dat het kan ondersteunen, het is een aanname.

En wat is te zwaar? Daar zit het hem juist in. De een vind dit de ander dat en vervolgens gaat het ook nog eens over dik en overgewicht.

Denk je werkelijk dat alleen kinderen en lichte dametjes zouden mogen rijden?

Ik vind trouwens niet dat er onderscheid gemaakt moet worden naar redenen waarom iemand te dik is, want voor het paard maakt het niet uit. Maar ik vind wel dat een ander niks te maken heeft met je reden om dik te zijn.
En ik vind ook niet snel iemand te zwaar voor een paard.

En eh zadeltassen met spullen kunnen dan ook niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:25

Lusitana schreef:
Dat DENK je, maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat het zo is. Er is geen enkel onderzoek dat het kan ondersteunen, het is een aanname.

En wat is te zwaar? Daar zit het hem juist in. De een vind dit de ander dat en vervolgens gaat het ook nog eens over dik en overgewicht.

Denk je werkelijk dat alleen kinderen en lichte dametjes zouden mogen rijden?

Denk eens logisch na, als jij structureel met een veel te zware rugzak op moet lopen of zware lasten moet dragen met je rug, dat daar dan geen eerdere slijtage optreedt? Tuurlijk de spieren worden daar sterker, maar het is gauwer af. Mijn opa droeg vroeger altijd zware zakken meel op zijn rug. Nou hij had kabels op zijn rug hoor, maar raakte wel vroegtijdig zijn baan kwijt, wegens te veel slijtage aan de rug.
De rug is al helemaal niet gebouwd om lasten te dragen ook geen lichte, maar das beter mee te torsen.

Heb je voor gewone logica ook al wetenschappelijk en bewezen onderzoeken nodig? Zolang dat er niet is, kwakt iedereen maar wat?

Ik heb geen probeleem met iets te zware ruiters. Mits er goed naar het paard en zijn welzijn gekeken wordt en het een ervaren ruiter is (dus geen stuiterbal) en verder passend harnachement. Bij de paarden die hier genoemd worden zoals tinkers bijvoorbeeld, deze hebben een vrij korte rug, dus een groot zadel gaat niet altijd passen.
Maar hoe vaak zie je billen in een zadel dat ze op de lepel zitten, sorry, daar begint het toch mee.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:25

:oo Zoewieso, wat ga JIJ kort door de bocht zeg! Ik ga daar verder niet eens uitleg over geven, omdat ik niet weet waar ik moet beginnen tegen die stortvloed aan onzin. Ik hoop alleen maar dat jij geen arts of dietist bent, want dan zou ik als patient geloof ik niet gelukkig van jou worden (en dan ben ik niet eens echt te dik) :=

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:27

Mindim: ervaren ruiter zijn toch ooit ook beginners geweest, want anders worden ze geen ervaren ruiters, dus als beginner zullen ze ook gestuiterd hebben. Maar dan mag je volgen jouw niet op een paard rijden. Hoe word je dan een ervaren ruiter?

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:28

Weer zo'n topic waar je als iets zwaardere ruiter al onzeker van word..
Er zijn best paarden waar je als wat zwaardere ruiter op kan rijden.

@mindim, ik vraag me hetzelfde af als chanel..
dus kinderen die overgewicht hebben moeten eerst afvallen om te mogen paardrijden? je kunt een klein onervaren kind niet op een te groot paard zetten..
Laatst bijgewerkt door Yvettee_4 op 16-07-11 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:30

Het aparte is dat anorexia algemeen door de mensen wel als geestelijke stoornis wordt gezien en als je overgewicht hebt (wat ook door een geestelijke stoornis kan komen) is niet geaccepteerd en moet men maar gewoon doorzettingsvermogen hebben.

Dit staat los van of ze wel of niet moeten gaan paardrijden.
Maar meer dat het vaak gezien wordt als "even een schop onder de kont" en hup afvallen.

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:33

oja en trouwens als zwaardere mensen niet zouden mogen paardrijden, waarom bestaat er dan wel maatje 54 van paardrijbroek??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:33

chanel1985 schreef:
Mindim: ervaren ruiter zijn toch ooit ook beginners geweest, want anders worden ze geen ervaren ruiters, dus als beginner zullen ze ook gestuiterd hebben. Maar dan mag je volgen jouw niet op een paard rijden. Hoe word je dan een ervaren ruiter?

Wanneer je erg zwaar bent, zou ik idd niet aan het rijden beginnen. Mensen beginnen er hier al over hoe erg het is als je magere beginnende ruiters hebt en hoe die stuiteren en hoe erg dat is voor het paard, ik neem aan dat het dan zeker niet wenselijk is als een veel te zware ruiter dit zou doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:34

Yvettee_4 schreef:
oja en trouwens als zwaardere mensen niet zouden mogen paardrijden, waarom bestaat er dan wel maatje 54 van paardrijbroek??

Er bestaan ook paardrijbroekjes in babymaten....

Het gaat niet alleen over het overgewicht, maar of je een passend paard hebt bij jouw postuur/gewicht.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:35

Mindim: Dus eigenlijk vind je wel dat alleen kinderen en dunne mensen paard mogen rijden?

Yvettee_4

ik gok dat er nu mensen thuis achter hun computertje zitten te denken, van oo god, ik mag niet meer paardrijden, ik moet eerst afvallen want volgens half bokt ben ik te zwaar om nog langer op een paard te rijden?
Laatst bijgewerkt door Yvettee_4 op 16-07-11 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Yvettee_4 schreef:
Weer zo'n topic waar je als iets zwaardere ruiter al onzeker van word..
Er zijn best paarden waar je als wat zwaardere ruiter op kan rijden.

@mindim, ik vraag me hetzelfde af als chanel..
dus kinderen die overgewicht hebben moeten eerst afvallen om te mogen paardrijden? je kunt een klein onervaren kind niet op een te groot paard zetten..

Jonge kinderen hebben vaak nog niet het zware overgewicht als volwassen personen, maar goed, daar zijn dan de ouders weer om verantwoording te nemen. Jij neemt opeens het woord kinderen in de mond, daar heb ik het helemaal niet over gehad hoor. Ik heb het over volwassenen, kleine kinderen kunnen hier niet mee praten, dus die betrek ik ook niet in een discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:38

Brainless schreef:
Het aparte is dat anorexia algemeen door de mensen wel als geestelijke stoornis wordt gezien en als je overgewicht hebt (wat ook door een geestelijke stoornis kan komen) is niet geaccepteerd en moet men maar gewoon doorzettingsvermogen hebben.

Dit staat los van of ze wel of niet moeten gaan paardrijden.
Maar meer dat het vaak gezien wordt als "even een schop onder de kont" en hup afvallen.

Ik zei dat IK een schop onder de kont nodig had en er zullen zeker zwaardere mensen zijn die dat ook kunnen gebruiken, daar was ik vast de enige niet in. Je moet het alleen echt willen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:42

Lusitana schreef:

Mooi stukje Lusitana :j

Ikzelf heb ook zeker overgewicht, ik zit volgens mij (helaas) op een bmi van 30/31. Ik heb dan ook een pony op mijn 'maat' uitgezocht en ondervind tijdens het rijden niet erg veel problemen van mn 'kwabjes'. Op mn achterwerk na dan :+ daar zit helaas het meeste (leuk cadeautje geerfd van de familie := ). Hierdoor is het wat lastiger om goed recht op te blijven zitten. Door tijdgebrek rijd ik nu tijdelijk wat minder, maar hiervoor lesten we wekelijks en reed ik 3/4 x in de week, qua conditie kon ik een 30 a 45 min ook goed volhouden :)

Ik las ergens dat de grens misschien getrokken moest worden bij een bmi van 30. Maar ik denk dat zoiets echt per situatie en combinatie bekeken moet worden. Elk persoon en elk dier is anders.
Hier een recent plaatje van ons:
http://img40.imageshack.us/img40/5642/00000011b.jpg
http://img269.imageshack.us/img269/1776/img1061aj.jpg

Uiteraard ben ik ook hard bezig met afvallen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik let natuurlijk wel op dat ik niet nog meer aan kom :)

Ik hoop iig binnenkort weer actief te gaan rijden, mooie ervan is namelijk dat ik ook afval als ik regelmatig actief rijd :D
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 16-07-11 21:45, in het totaal 3 keer bewerkt