Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:01

KiWiKo schreef:
zouden jullie er anders over denken als Zipje een topic geopend had met "Arabesk, is het niet te extreem" en dan dit filmpje erbij?

Mag dat dan wel volgens jullie of is dat ook not done........ en als je vind dat het not done is, waarom vind je het dan wel goed als er zo een topic over EG geopend word?

Just curious

_/-\o_

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:03

Angelita schreef:
KiWiKo: Ik vind dat er wel een duidelijk verschil is tussen het bespreken van een grote wedstrijdruiter en een ''gewone man'' die ook op dit forum zit.

Laat ik het zo zeggen: Edward Gal is een hele bekende, internationale ruiter. En zoals we allemaal weten vangen hoge bomen veel wind, hij dus ook. Hij weet zelf ook dat dat gewoon het geval is als je bekend bent (of het ook terecht is daargelaten) en neemt dat blijkbaar voor lief, iemand die hier lekker in het rond post vraagt er niet om om in die positie te komen.

Vind het lastig uitleggen wat ik nou precies bedoel. :=

Dus als je een "hoge boom" bent geeft dat anderen het recht je compleet af te zeiken? ook Edward of wie dan ook is gewoon een mens van vlees en bloed en kan zich hier niet verweren (neem aan dat ie wel iets beter te doen heeft trouwens)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:25

KiWiKo schreef:
zouden jullie er anders over denken als Zipje een topic geopend had met "Arabesk, is het niet te extreem" en dan dit filmpje erbij?

Mag dat dan wel volgens jullie of is dat ook not done........ en als je vind dat het not done is, waarom vind je het dan wel goed als er zo een topic over EG geopend word?

Just curious

Ja, ik vind dus dat dat kan. Zij werpt zich op als een belangbehartiger van een bepaalde "stroming", profileert overal haar visie en mening en plaatst filmpjes op YouTube, als je er zelf voor kiest je zo te profileren, stel je je ook bloot aan wat anderen daarvan vinden. Dan moet je op je eigen vierkante meter blijven en zelf je ding doen, dan vind ik het niet terecht.

Als ik op stal sta te join-uppen (zuiver prive dus) en tegen niemand van leer trek wat ik doe, waarom ik het doe en wat anderen fout doen, dan vind ik niet dat men zomaar een topic op Bokt mag openen over mij. Ik laat iedereen met rust (in zo'n geval), dus mag ik verwachten zelf ook met rust gelaten te worden.

In geval van Edward is het ook zijn brood, hij verdient geld aan zijn optredens, treedt duidelijk in de publiciteit en daar mag het (zijn!) publiek dan ook wel iets van vinden. Hetzes zoals ik net las uiteraard daargelaten.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:28

zipje71 schreef:
Dus als je een "hoge boom" bent geeft dat anderen het recht je compleet af te zeiken? ook Edward of wie dan ook is gewoon een mens van vlees en bloed en kan zich hier niet verweren (neem aan dat ie wel iets beter te doen heeft trouwens)

Ja. Het is zijn werk. We mogen ook klappen en juichen met zijn allen en hem medailles omhangen, en als we iets dus minder waarderen kan dat ook uitgesproken worden. Net zoals met president Balkenende: als ie het goed doet, kan ie het horen, en als ie het niet doet ook. Had ie maar een ander vak moeten kiezen. Ieder vak heeft zijn voor- en nadelen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:32

KiWiKo schreef:

Just curious

Me dunkt dat dergelijke topics al vaak geopend worden :') Dus waarom je daar nu ineens pas vragen over stelt? :D

Waar zaten deze moraalridders, en waar was jij met een dergelijk bericht, toen Annemarie van der Toorn besproken werd?

comtesse no offence, maar als HF wil dat er inhoudelijk en goed onderbouwd geregeerd wordt op haar zou het helpen als ze daar zelf mee zou beginnen. :) Het is wel heel makkelijk om te zeggen "iedereen is fout behalve de ene persoon die kennelijk problemen heeft". :+ Geen idee of je het zo bedoelt maar zo komt het wel over. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-11-09 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:36

nou PG omdat dit nu eigenlijk in dit topic pas aan de orde komt ;) er is nog niet een ander afzeiktopic van Nederlandse topruiters geweest waar ineens de aandacht uitging naar een andere bokker :)

dus vandaar dat ik nu eneens zo iets heb van...... waarom is het wel ok als mensen EG of Anky afzeiken, maar is het waarschijnlijk minder wenselijk als er zo een topic over een bokker gestart zou worden........ kan jou, mij, freubeltje of arabesk zijn :)

en ik heb Annemarie nooit afgezeken..........
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 06-11-09 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:37

De pot verwijt de ketel KiWiKo. ;)
Over Arabesk worden zat topics gestart. Als jij bekender was over jou ook, meer mensen "kennen" deze combinatie. :) Kijk jij kan bv wel een topic gaan starten over mij, maar er is geen kat die me kent, dus je gaat daar niet veel reacties op krijgen. :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-11-09 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:38

huh die snap ik niet PG :D

die snap ik echt niet...........

worden er wel eens dat soort afzeiktopics over bokkers geopend dan?

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:39

ik heb het topic over Annemarie blijkbaar gemist.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:39

Heb nog effe aangepast maar was te laat :D Dat van de pot verwijt de ketel gaat niet over afzeiktopics over bokkers maar over "waarom doen jullie zo naar tegen EG"

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:40

zipje71 schreef:
ik heb het topic over Annemarie blijkbaar gemist.

Ik ook. Watskeburt? Ken die hele Annemarie trouwens ook niet... :=

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:41

pharagirlke schreef:
De pot verwijt de ketel KiWiKo. ;)
Over Arabesk worden zat topics gestart. Als jij bekender was over jou ook, meer mensen "kennen" deze combinatie. :) Kijk jij kan bv wel een topic gaan starten over mij, maar er is geen kat die me kent, dus je gaat daar niet veel reacties op krijgen. :D

Echt waar???? i allways miss all the fun :D :D :D

geintje :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:42

:') *snapt het bericht nu pas*

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:42

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:43

Nee, er zijn nog meer topics over geweest. Dat was al de reactie op een vorig topic dat ging over het feit dat ze Javi naar HE mee pakte.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:46

daar heb ik nooit annemarie in twijfel getrokken, ook daar heb ik altijd gezegd dat zij een heel kundig persoon is........

ik vind nog steeds dat de situatie in mijn ogen niet goed was voor dat paard op dat moment :D

maar ik zal nooit annemarie haar kennis en kunde op wat voor een manier dan ook in twijfel trekken........

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:48

KiWiKo schreef:
daar heb ik nooit annemarie in twijfel getrokken, ook daar heb ik altijd gezegd dat zij een heel kundig persoon is........

ik vind nog steeds dat de situatie in mijn ogen niet goed was voor dat paard op dat moment :D

maar ik zal nooit annemarie haar kennis en kunde op wat voor een manier dan ook in twijfel trekken........

Dat doe ik ook niet. Maar ik kan het peerd zijn manier van lopen niet mooi vinden en ik vind het al evenmin een ontspannen beeld. EG kennende komt dat nog wel maar NU vind ik het paard overschat. Dat HF daar van maakt dat ik vind dat EG een clown is die per toeval ontdekt heeft waar de voorkant van die hengt is. Daar kan ik niets aan doen en al evenmin de mensen die het ook zo stellen waar ze de woorden op zo'n manier van verdraait. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:51

nou ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben met dat het paard NU overschat word.......... het paard is NU een belofte voor de toekomst...... een verwachtingsvolle droom, en mensen inclusief ik gaan daar nat voor :D

waardoor je misschien inderdaad dingetjes door iets rozige brillenglazen ziet :)

Ik ben gewoon ernstig benieuwd hoe dit dier over 3 a 4 jaar is :D wetende dat hij dit al nu kan :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:53

Ik ook. Maar dat betekent niet dat ik nu al zeg dat het een wereldpaard is want dat is hij nog niet (al scheelt het niet veel, voordat ik weer alle pro's op mijn kop heb dat ik dit durf te zeggen :') )... Dat zal hij hoogstwaarschijnlijk wel worden maar nú is het een getalenteerd, jong dier dat nog een hoop moet leren. En dat is logisch. :) Ze moeten het allemaal leren.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-11-09 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:53

Phoe hé, volgens mij is dit de titel van het topic: Totilas, is het niet te extreem? Met een vraagteken! Ik persoonlijk vind de vraag best suggestief en lokt waarschijnlijk veel verschillende reacties uit, maar dat is prima... mits GOED ONDERBOUWD!!

Denk dat HF dat bedoeld en de dat mensen die zomaar iets zeggen en niet weten waar ze over praten wat haar betreft dus ook niet serieus genomen worden...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:54

En waarop baseert ze zich dat mensen niet zouden weten waarover ze praten? Dat ze het er niet mee eens is? :)

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:00

Nou ja, opmerkingen over botox e.d. daar word je toch ook niet goed van. Dat is dan een van de ergste, verder heb je ze in alle gradaties. Maar goed, daar gaat het niet om... de vraag draait om Totilas en daar kan een ieder fijn zijn mening over geven. Persoonlijk vind ik het een interessante ontwikkeling en ja, ik hoop ook dat ie heel blijf. Verder kan je wel of niet gecharmeerd zijn van de manier van rijden maar dat doet niets af aan het paard. Extreem??? Dat is voor de één dressuur op zich en de ander hoopt dat hij nog hoger van de grond gaat lopen... het is subjectief en maar net wat je extreem vindt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:02

Oef, kunnen we al niet meer tegen een grapje? Anky moet zelfs regelmatig verdragen dat ze haar "paardenbek" noemen. Niemand zegt dat het wat af doet aan het paard. Dat is wat men graag wil lezen zodat men lekker kan bijten.

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:09

Saskia505 schreef:
Leuk voor de mensen die zeggen dat Totilas zo ontspannen is. Hoe wil je dan verklaren dat hij telkens zich probeert op te drukken? Edward heeft dan ook vaak z'n handen heel laag om Totilas ook laag te houden.

Ik zeg zeker niet dat het niet zo is maar als Totilas omhoog zou komen en Edward doet zijn handen naar beneden komt die juist meer omhoog ik zou eerder denken dat hij zijn handen dan hoog zou houden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:10

Als je je handen hoog houd geef je hem net alle ruimte om nog hoger te komen.. :) Net door je handen laag te zetten heb je meer "controle". :)