[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:20

Ah nog een Mireille fan, leuk! :))

Ik ben afgelopen week 2x gaan lessen omdat Hilde ivm gebit 3 weken stil stond, en heb me vandaag geplaatst voor de Brabantse Kampioenschappen :D

Komende tijd ben ik dus regelmatig bij mireille te vinden voor een lesje!!
heb nml ook nog de laatste selectie voor het NK voor friezen binnenkort :D

én nog iets leuks 26 juli geeft Mireille een clinic in Nuenen, ik kom daar een halfuurtje rijden als demo ruiter, met knappe Hilde!! :D :D :D

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:21

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:22

Ja HK heb ik me net gemeld.
Echt leuk. :D

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:53

Ik hoop binnenkort ook een keer een les te volgen volgens de manier van AdB :D

Gisteren gaf iemand (ik weet niet eens een naam!) bij ons op stal les aan twee mensen en ik vond dat echt super interessant, vooral omdat mijn bijrijdpaard en ik ontiegelijk tegen het rechtrichten aan lopen, aangezien we allebéi scheef zijn.
Ook spreekt het respect naar elkaar in het rijden me erg aan, dit mis ik echt bij heel erg veel mensen in het paardrijden (strakke slof bijv, etc.)

Ik moest gisteren direct weg dus kon de instructrice niet spreken, maar een van de meiden die les had, zou proberen het ook voor mij te regelen. Nog even afwachten dus, maar ik hoop echt dat het lukt, ik heb er echt vertrouwen in! :)

chantal1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:04

Nee nog geen ervaring, maar ga binnenkort wel naar een clinic van hem, ben benieuwd!

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 01:00

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:58

ik heb niet komende zaterdag maar die erop mijn eerste les van Antoine :)

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:27

Goed zeg, Sin!

Ik had inderdaad het verhaal van jouw paard gelezen. Het kan goed zijn dat deze manier voor jouw paard heel geschikt is.
Hopelijk heb je er wat aan!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:27

oh ja,

en gefeliciteerd met je verjaardag trouwens! :D

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:32

hehe dankje :)

Ik hoop echt dat het ons kan helpen!

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:22

Ik heb nu al een tijdje les bij Mireille den Hoed. En het bevalt me zó goed. Ik heb zo'n ander paard terug, en het rijden is weer leuk!
Nu gaan we hopelijk snel bij Antoine lessen als hij bij Mireille op stal komt, lijkt me super leuk. :D

@Sin; Heel veel plezier hoor! Ben benieuwd wat je ervan vind!

Shelley_026

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:48

Ik krijg sinds kort ook les op de AdB manier en ik vind het super. De eerste keer dat ik les had lag mijn zadel helemaal links van mijn paard na twee lessen lag mijn zadel al weer helemaal recht.

Het fijne van deze manier lessen is dat je paard heerlijk ontspant en je ze dus bijvoorbeeld niet met allemaal foefjes in de krul hoeft te trekken maar dat ze dit gewoon vanzelf doen als ze ontspannen.

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:01

Ik heb inmiddels zo'n 4 lessen volgens AdB gehad, merkte na de eerste les al verschil !
Wel weet ik dat mijn intructrice niet verder gaat dan het rechtrichten volgens AdB, daarna stapt ze over op een andere methode.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:00

Tmara; hoe bedoel je dat?

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:35

xLaura schreef:
Tmara; hoe bedoel je dat?

Ja die zin snap ik ook niet helemaal. Krijg je ook nog les van een andere ?

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:48

De methode van AdB na het rechtrichten was ze het niet helemaal mee eens, dus daarna stappen we over op een andere methode met de zelfde instructrice.
Waarom precies weet ik ook niet precies, heb ook nog er ook nog maar 4 lessen op zitten (á half uur). Zolang het voor mijn paard maar werkt

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:31

Wat vind ze er dan niet goed aan?
& op wat voor methode gaat ze dan verder?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:23

Ik hoor dit ookwel vaker, ik denk omdat de meeste mensen niet verder komen dan hun paard rechtrichten, als je dit goed wilt doen ben je hier ookwel even mee zoet.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:30

Ik snap het ook niet helemaal, immers je paard is nooit 100% recht en je zal er altijd mee bezig moeten zijn om hem zo recht mogelijk te houden en om alle oefeningen op beide kanten even goed en soepel uit te kunnen voeren.

Ik zit iig zeker tm Z2 niveau nog prima bij Mireille hoor, ben nog lang niet klaar met dingen leren!
En Hilde is al heel behoorlijk rechtgericht, alleen de galop merk je nog dat ze íets rechtsgebogen is, stap en draf niet daar gaan beide kanten op even makkelijk.
Maar de keren dat ik Mireille's paarden heb mogen rijden voelde ik toch wel dat die héél wat verder zijn afgericht dan Hilde, dus er zit nog werk zat aan :D
En dat geeft ook niet, we zijn pas een goed halfjaar bezig en binnenkort gaan we over naar de L2 dus die Z2 is ook nog niet in zicht haha ;)

Ik ben wel benieuwd op welke methode iemand dan na het rechtrichten volgens AdB overstapt en op welk niveau het paard dan inmiddels af is gericht.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:44

Klassieke dressuur? :)
Mijn instructrice gaat ook van AdB over op klassieke dressuur :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:56

Ik heb ook een tijdje bij Antoine gelest en rijd nu deels volgens zijn manier. Ik heb bij hem gereden met een gestoord paard, hij heeft mij redelijk kunnen helpen. Alleen jammer dat hij het paard niet kon helpen.

Ik heb ongelooflijk veel van Antoine geleerd waardoor ik nu mijn jonge paard correct kan beleren. Voor ik bij hem leste zat ik scheef en had ik de neiging om mijn buitenhand los te gooien en de binnenhand er aan te trekken. Nu kan ik mijn handen correct gebruiken en zit ik zelf recht op het zadel. Al met al heb ik ontzettend veel van hem geleerd. Met mijn jonge paard ga ik ook zeker nog vaak bij hem lessen.

Ik wou alleen dat ik hem eerder ontdekt had (zeg maar een 7 jaar geleden), ik heb toen een pony gehad die kreupel liep zonder dat er op de foto's iets te zien was. Ondertussen weet ik dat het jammer genoeg aan mij lag.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:15

Ik heb een half jaar les gehad van iemand die Deurne heeft gedaan en daarna bij de Bartels Acedemy heeft gewerkt. Dit ging eerst heel lekker maar op den duur liepen we vast. Ik ben toen naar een andere instructrice op onze stal toe gegaan en heb haar om hulp gevraagd. Zij lest zelf bij Antoine en geeft dit weer door aan haar leerlingen (ze doet ook theorie dagen etc). Ik ben toen bij haar gaan lessen en heb er nu 5 lessen op zitten en bij aanvang van de 5e les, was hij recht! Ook gaat hij zelf nageven en hebben we vooral aan de teugeldruk gewerkt want die was er gewoon niet bij ons, we hadden een soort compromie gesloten. Als hij maar naar beneden ging lopen, liet ik mijn teugels los als beloning. Nu hebben we weer teugeldruk en loopt hij naar beneden, mét zijn neusje eruit. Heerlijk gevoel! Nu gaan we werken aan hem soepeler maken en zjin achterhand er mee bij laten komen (erg moeilijk, bij een livht overbouwde Arabier!).

Ik ben dus zeker wel tevreden ook al had ik dat nooit gedacht. De eerste 4 lessen leken we beide wel beginners, met 1 hand teugels vast hoog in de lucht en rijden maar, zodat hij het begrip teugeldruk zou gaan begrijpen, maar nu ziet het er al heel anders uit :D

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:22

Moet het even navragen hoe het precies zit hoor, maar weet ondertussen wel dat we 'overgaan' op de klassieke dressuur. En neem aan dat we ook dan blijven werken aan z'n 'rechtheid' ;)

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:20

Klassieke dressuur en Antoine de Bodt ligt toch heel dicht aan elkaar? Antoine gaat toch ook uit van de klassieke principes?

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:27

op de site van de Bodt staat: "Woont u in de buurt van het trainingscentrum, dan kunt u bij ons privé-les in Klassieke Rijkunst komen volgen."

Ja dus? :)