DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ART_UMA

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:00

Kafue schreef:
Zelfs het wetenschappelijke bewijs wat geleverd is wordt van de tafel geveegd met een klopt niets van en dergelijke. Dat noem ik pas respectloos.

He heb ik wat gemist? is er wetenschappelijk bewijs dat LDR goed is? Het enige wat ik heb gezien is dat het bewijs TEGEN LDR niet voldoende zou zijn, dat is nog heel wat anders als bewijs dat LDR GOED zou zijn.

Kafue schreef:
En DVD's produceren met een anti campagne dat noem ik pas respectloos. En zeker niet voor kostprijs zal ook wel weer aan verdiend moeten worden.
Als zij het bijvoorbeeld zo goed weet en zo goed kan waarom ja waarom staat ze er dan niet in Aken? Waarom is ze dan geen A kader lid of bondscoach, waarom geen leerlingen van haar daar? Of gaat ze door de winst op de verkoop van deze dvd eerst geld verdienen om een goed paard te kopen en staat ze er bij de volgende kampioenschappen. Enm daarom paardentango is geen antwoord. Zoveel vragen en zo weinig zinnige antwoorden.

Dit zijn zinnige argumenten zeg, hier druipt ook het respect af, duhhh. Alsof goed rijden en wedstrijdrijden synoniem zijn.
Ja wel veel vragen , maar daar hoef je ook alleen maar een gek voor te zijn (je kent het spreekwoord wel). Vork

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:02

De gemiddelde manege of/en pensionstal, he get moet ik dat echt toelichten????, heeft pensionpaarden. Die krijgen les van de eigenaar die het allemaal weet, en op de wedstrijden zie je de resultaten.
Weet niet of jullie ogen verstopt zitten achter een zonnebril ofzo, maar de grootste ruzies zie ik op het inrij terrein.
De jury neemt de moeite niet om echt te kijken. Slof is net toegestaan, maar ldr wordt aanbeden.....

Misschien weten de wijzen her daarop een goed antwoord te geven, waarom geen slof en wel ldr of rollkur ?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:03

Art Uma............

Je moet wel van enig niveau zijn om dingen te kunnen begrijpen, je kan ook niet van een vakkenvuller bij de AH verwachten dat hij de jaarstukken van Ahold kan lezen.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:04

Och, je mag wel op les bij me komen hoor, alleen ik denk dat het boven jouw budget ligt.

Ook denk ik dat je missschien niet met onze paarden om kan gaan, ze zijn namelijk gevoelig en vriendelijk Knipoog en dat wil ik zo houden
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 07-08-06 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:05

Paardentango schreef:
De gemiddelde manege of/en pensionstal, he get moet ik dat echt toelichten????, heeft pensionpaarden. Die krijgen les van de eigenaar die het allemaal weet, en op de wedstrijden zie je de resultaten.
Weet niet of jullie ogen verstopt zitten achter een zonnebril ofzo, maar de grootste ruzies zie ik op het inrij terrein.
De jury neemt de moeite niet om echt te kijken. Slof is net toegestaan, maar ldr wordt aanbeden.....

Misschien weten de wijzen her daarop een goed antwoord te geven, waarom geen slof en wel ldr of rollkur ?

je moet ook niet op de gemiddelde manege of pensionstal kijken........ daar blijft het niveau over het algemeen TE laag Haha! kijk eens op een dressuur of springstal..........

en ik sta elke week op wedstrijd, en ik zie echt wel "erge" dingen, maar niet in het LDR verband

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:06

Paardentango schreef:
Och, je mag wel op les bij me komen hoor, alleen ik denk dat het boven jouw budget ligt.

je hebt het toch niet tegen mij he Haha! Haha! denk erom, ik kan veel betere rechtse directe uitdelen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:09

Als je naar een wedstrijd gaat met de instelling van ik ga vandaag weer allerlei verschrikkelijke dingen zien, dan zal je ze ook zien en die zullen je hele beeld bepalen. Ga je met de instelling dat je van een dag paardesport gaat genieten, dan zal je het ook zien, maar dan zie je meer goede dingen en kan je het als de incidenten herkennen die het zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:17

mooie aanvulling PT Haha! Haha!

Als je een keer in de buurt bent mag je even op mijn stugge trapzak

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:32

mooie aanvulling PT Haha! Haha!

Als je een keer in de buurt bent mag je even op mijn stugge trapzak

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:35

Citaat:

Ook denk ik dat je missschien niet met onze paarden om kan gaan, ze zijn namelijk gevoelig en vriendelijk Knipoog en dat wil ik zo houden

Bij sommige posts druipt de arrogantie er van af... bah... moet dat nou?
Verbeter de wereld en begin bij jezelf...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:41

Als je nu LDR koppelt aan manegelessen, dan strooi je wel op elke slak zout.

Van elke methode zijn er goede en slechte voorbeelden. Bij de slechte voorbeelden, waar jij dan voornamelijk doelt op manegeruiters, gaat het heel vaak om onwetendheid, niet om bewuste dierenkwelling.

Ik vind dat je een beetje doordraaft. Als je het zo goed weet, waarom ga jij dan niet gratis lesgeven op zo'n manege? Mensen staan te springen om een beetje goede instructie. En zeker als jij zo'n hoog prijskaartje hebt, getuigt dat helemaal van goodwill. Ja Neem je je paard mee, kunnen de mensen eens voelen hoe het is om op een echt gefine tuned paard te rijden! Ja
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 07-08-06 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille1970

Paardentango schreef:

Mijn vraag nav deze post: ben je overtuigd van het feit dat je de enige bent met vriendelijke en gevoelige paarden??

En als reactie over slof niet/ldr wel: je denkt toch niet serieus dat ieder paard dat te diep getrokken wordt op een wedstrijd echt serieus wat te maken heeft met ldr? Want dan hebben we het over iets heel anders... Daarbij komt dat met een slof niet mag (bij dressuur) omdat dat een HULPmiddel is, en LDR wel omdat het een rijtechnisch stuk is.

Mireille1970

Tyrza schreef:
Als je nu LDR koppelt aan manegelessen, dan strooi je wel op elke slak zout.

Van elke methode zijn er goede en slechte voorbeelden. Bij de slechte voorbeelden, waar jij dan voornamelijk doelt op manegeruiters, gaat het heel vaak om onwetendheid, niet om bewuste dierenkwelling.

Ik vind dat je een beetje doordraaft. Als je het zo goed weet, waarom ga jij dan niet gratis lesgeven op zo'n manege? Mensen staan te springen om een beetje goede instructie. En zeker als jij zo'n hoog prijskaartje hebt, getuigt dat helemaal van goodwill. Ja

Ja strak plan.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:59

Mireille1970 schreef:
Mijn vraag nav deze post: ben je overtuigd van het feit dat je de enige bent met vriendelijke en gevoelige paarden??

En dan nog een vraag; denk jij dat jij de enige bent die (denkt dat zij) goed met paarden kan omgaan en goed/correct/paardvriendelijk kan rijden???

Dat is namelijk wel een beetje penny om te denken; De hele wereld is slecht voor paarden en kan niet rijden behalve ik...

Karl66 schreef:
Als je naar een wedstrijd gaat met de instelling van ik ga vandaag weer allerlei verschrikkelijke dingen zien, dan zal je ze ook zien en die zullen je hele beeld bepalen. Ga je met de instelling dat je van een dag paardesport gaat genieten, dan zal je het ook zien, maar dan zie je meer goede dingen en kan je het als de incidenten herkennen die het zijn.

Helemaal waar!

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:01

Ik heb 1 vraag,
waarom maak jij je lessen zo duur ,als jou eerste insteek is , de paarden te helpen?????

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:14

jasmijn78 schreef:
Mireille1970 schreef:

En dan nog een vraag; denk jij dat jij de enige bent die (denkt dat zij) goed met paarden kan omgaan en goed/correct/paardvriendelijk kan rijden???

Dat is namelijk wel een beetje penny om te denken; De hele wereld is slecht voor paarden en kan niet rijden behalve ik...

Nee dat denk ik absoluut niet. Nooit gedacht ook. En ik weet ook dat dat absoluut niet zo is. Ik ga dan ook nog steeds uit van de goeien en niet van de slechte voorbeelden, die laatste zijn er ook nog steeds en zullen er in alle aspecten en systemen ook blijven, maar ik focus op het feit dat de goede paardenmensen nog steeds de overhand hebben.

Echter, met name in de LDR topics op bokt kom ik veelvuldig tegen dat je per definitie slecht voor je paarden bent als je ze dieper instelt en ldr rijdt... en dat bestrijdt ik keihard omdat dat helemaal niet zo is.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:17

Mireille1970 schreef:
Nee dat denk ik absoluut niet. Nooit gedacht ook.

Mijn vraag was ook bedoeld voor Paardentango... Niet voor jou dus Haha! Sorry, misschien had ik het even duidelijker aan moeten geven!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:18

Kafue schreef:
Als zij het bijvoorbeeld zo goed weet en zo goed kan waarom ja waarom staat ze er dan niet in Aken? Waarom is ze dan geen A kader lid of bondscoach, waarom geen leerlingen van haar daar? Of gaat ze door de winst op de verkoop van deze dvd eerst geld verdienen om een goed paard te kopen en staat ze er bij de volgende kampioenschappen.
ALARM!! Sjef heeft toegang tot de login-naam van Kafue Bloos! !
Als jij zo blind bent opeens, dat alleen mensen in de wedstrijdtop iets over paardrijden zouden weten, dan heeft discussie weinig zin. Er zijn genoeg mensen met paardenverstand die, om zeer uiteenlopende redenen (en vaak uit vrije keuze) niet in de wedstrijdsport actief zijn. Tevens zijn er op redelijk hoog niveau startende mensen, die véél te weinig van paarden weten (maar geld genoeg hebben om dat gebrek te "compenseren"). En dan zijn er nog veel mensen die op hoog niveau rijden en "daarom" ook jureren - en dat zijn niet altijd de mensen met het meeste paardenverstand.

Mijn advies: staar je niet blind op wat anderen zeggen, maar neem de info op en vorm er je eigen mening van. Jij hebt dat nu gedaan, dat is je goed recht, maar dat je "om" bent gegaan houdt nog niet in dat je gelijk hebt (of geen gelijk hebt).

Als jij verder denkt, dat een goed paard te kopen is van de winst van Ulrike's DVD's, dan wil ik graag weten:
1 - Hoeveel DVD's heb jij wel niet bij haar besteld?
2 - Waar vind ik die goedkope superknollen?
KiWiKo schreef:
ondanks dat je zo godvergeten eigenwijs bent, vind ik je toch een heel leuk mens Haha! Haha! Haha!
Bloos
KiWiKo schreef:
Dat mensen het naar aanleiding van een bepaalde website veroordelen kan ik me ook wel voorstellen, ik kan heel goed begrijpen dat als je niet thuis bent in de materie dat je je de klere schrikt van deze foto's en als je dan ook nog het commentaar van de mevrouw erbij leest, tja dan is het makkelijk overtuigd te zijn van de slechtheid. Maar als je nou IRL hele andere dingen ziet, voelt, en uitgelegd krijgt....... dan weet je dat dit geschreeuw echt nergens over gaat
Wellicht kan je je ook voorstellen dat er mensen zijn die al lang vóór die website (van Theresa) LDR helemaal niks vonden? Dat de info in die website nou eindelijk eens goed verwoord, wat ze al jaren er van vonden? Dat er veel naar wordt verwezen, omdat het heldere, goed toegankelijke info is?

Waarom proberen de voorstanders van LDR iemand met zo'n website juridisch de mond te snoeren (wat overigens uiteindelijk niet is gelukt!), in plaats van bijv. zelf te zorgen dat er een informatieve site komt, waar men de eigen kant van het verhaal uitlegt Pling .
ART_UMA schreef:
Kafue schreef:
Zelfs het wetenschappelijke bewijs wat geleverd is wordt van de tafel geveegd met een klopt niets van en dergelijke. Dat noem ik pas respectloos.

He heb ik wat gemist? is er wetenschappelijk bewijs dat LDR goed is? Het enige wat ik heb gezien is dat het bewijs TEGEN LDR niet voldoende zou zijn, dat is nog heel wat anders als bewijs dat LDR GOED zou zijn.
Dat vroeg ik mij ook af. Bij mijn weten is er geen enkel in wetenschappelijke tijdschriften gepubliceerd onderzoek dat aan zou tonen dat LDR goed is.
Tyrza schreef:
gaat het heel vaak om onwetendheid, niet om bewuste dierenkwelling.
Niemand zal z'n eigen paard(en) bewust kwellen, dus meestal zal het onwetendheid zijn - op elk niveau.
Mireille1970 schreef:
Daarbij komt dat met een slof niet mag (bij dressuur) omdat dat een HULPmiddel is, en LDR wel omdat het een rijtechnisch stuk is.
Maar LDR mag dan eigenlijk niet vóór het zesde levensjaar (van het paard)...en is daarmee het enige "rijtechnische stuk" dat die beperking opgelegd krijgt...

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:36

Beste mensen,

Iemand wees me op de toonzetting van mij berichten, ik schop mensen tegen de schenen. Het is niet zo bedoeld, maar inderdaad als ik terugkijk zie ik zelf ook zeker in dat mijn toonzetting in de laatste berichten gedreven is door irritatie
en zelfs woede van mijn kant. Dat is niet handig en is ook zeker niet aardig van mij. Bloos

De oorzaak gaf ik al eerder aan, ik voel me met de rug tegen de muur maar verwoord dat erg ongelukkig. Verward
Graag wil ik hier daarvoor mijn excuus maken, het is niet zo bedoeld maar inderdaad het staat er allemaal wel. Vriendjes zijn?

Het spijt me erg, ik zal proberen beter op mijn woorden te letten en daarom is het misschien zelfs wijzer om me in deze topic geheel terug te trekken voordat ik geleerd heb om wel netjes dingen te verwoorden.

Mijn excuus voor diegenen die ik heb gekwetst,

PT

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:02

jasmijn78 schreef:
Mireille1970 schreef:
Nee dat denk ik absoluut niet. Nooit gedacht ook.

Mijn vraag was ook bedoeld voor Paardentango... Niet voor jou dus Haha! Sorry, misschien had ik het even duidelijker aan moeten geven!

Sorry, het stond bij mijn quote Bloos

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:08

QQQQ schreef:
Mireille1970 schreef:
Daarbij komt dat met een slof niet mag (bij dressuur) omdat dat een HULPmiddel is, en LDR wel omdat het een rijtechnisch stuk is.
Maar LDR mag dan eigenlijk niet vóór het zesde levensjaar (van het paard)...en is daarmee het enige "rijtechnische stuk" dat die beperking opgelegd krijgt...

En dat is waarom?? Juist, omdat het een verlengstuk is van het klassieke... dus de puntjes op de i en het losser en vrijer doen bewegen van je paard, en losser maken van je paard, van neus tot staartwortel. Het is niet compleet anders. Het begint allemaal hetzelfde. Het zadelmak maken, vertrouwd maken met het rijden, de hulpen, los maken, en ja iemand die LDR neemt als aanvulling zal voor het 6e levensjaar vast beginnen met het klassiek ronder instellen, steeds iets meer tot het paard de kracht en spierrek heeft die wenselijk is, al gelang het niveau dat op dat moment behaald is in de training.

Voor je de middelbare school gaat doen moet je de lagere afmaken, ook al kan je nog zo goed rekenen en taal leren. Knipoog

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:19

Mireille1970 schreef:
En dat is waarom?? Juist, omdat het een verlengstuk is van het klassieke...
Nee. Dat is omdat men er niet zeker van is dat het geheel onschadelijk is. Schoolsprongen, dat is het verlengde van wat men op bijv. GP niveau vraagt, maar daar stelt de FEI geen leeftijdsgrens voor.
Ook leuk dat je snel met je eigen interpretatie komt:
Mireille1970 schreef:
ja iemand die LDR neemt als aanvulling zal voor het 6e levensjaar vast beginnen
t/m 6e levensjaar werk je aan de basis, als het goed is, dus het is niet de bedoeling om dan daarvóór al richting LDR te gaan werken. Waarom? Omdat die paarden nog in ontwikkeling zijn en men zich zorgen maakt over het effect van hyperflexie van de nek. En ja, ook in het beginstadium is dit al hyperflexie, want je begint dan al met oprekken. Het heeft echter nog niet het "eindstadium" bereikt.
Men bedoelt dus niet dat je niet voor de 6e met kin-op-de-borst-LDR mag beginnen, maar dat men er helemaal van weg behoort te blijven.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:23

QQQQ schreef:
Tyrza schreef:
gaat het heel vaak om onwetendheid, niet om bewuste dierenkwelling.
Niemand zal z'n eigen paard(en) bewust kwellen, dus meestal zal het onwetendheid zijn - op elk niveau.
Jah, dat begrijp ik, maar daar werd net wel de beschuldigende vinger naar gewezen. Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:24

QQQQ schreef:
Mireille1970 schreef:
Nee. Dat is omdat men er niet zeker van is dat het geheel onschadelijk is. Schoolsprongen, dat is het verlengde van wat men op bijv. GP niveau vraagt, maar daar stelt de FEI geen leeftijdsgrens voor.
Mireille1970 schreef:
t/m 6e levensjaar werk je aan de basis, als het goed is, dus het is niet de bedoeling om dan daarvóór al richting LDR te gaan werken. Waarom? Omdat die paarden nog in ontwikkeling zijn en men zich zorgen maakt over het effect van hyperflexie van de nek. En ja, ook in het beginstadium is dit al hyperflexie, want je begint dan al met oprekken. Het heeft echter nog niet het "eindstadium" bereikt.
Men bedoelt dus niet dat je niet voor de 6e met kin-op-de-borst-LDR mag beginnen, maar dat men er helemaal van weg behoort te blijven.

De basis van LDR is dezelfde basis als die jij en ieder ander hanteert, dat we ze wat ronder instellen heeft NIETS te maken met iets anders...

Die laatste zin is werkelijk onzin!! Het is namelijk zo dat men in de basis ook wel eens vraagt om ronder te komen of los te laten aan rechts door iets meer door rechts te komen etc etc...

Je kan inderdaad ook doodstil blijven zitten vanaf zadelmak maken en nergens meer aanzitten... ieder zijn eigen plezier. Of je paard daar blijer van wordt? Denk het niet, in no time heb je een strakke plank gekweekt.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:25

QQQQ schreef:
Mireille1970 schreef:
Mireille1970 schreef:

Fysio's, sportartsen, ruiters en trainers te over die absoluut voor zijn... Een accupuncturist merkt duidelijk verschil. Maar volgens QQQQ is er NIEMAND die constateerd (dus niet verzint) dat paarden er ook beter van worden... Ach gut