Kafue schreef:Als zij het bijvoorbeeld zo goed weet en zo goed kan waarom ja waarom staat ze er dan niet in Aken? Waarom is ze dan geen A kader lid of bondscoach, waarom geen leerlingen van haar daar? Of gaat ze door de winst op de verkoop van deze dvd eerst geld verdienen om een goed paard te kopen en staat ze er bij de volgende kampioenschappen.
ALARM!! Sjef heeft toegang tot de login-naam van Kafue
!
Als jij zo blind bent opeens, dat alleen mensen in de wedstrijdtop iets over paardrijden zouden weten, dan heeft discussie weinig zin. Er zijn genoeg mensen met paardenverstand die, om zeer uiteenlopende redenen (en vaak uit vrije keuze) niet in de wedstrijdsport actief zijn. Tevens zijn er op redelijk hoog niveau startende mensen, die véél te weinig van paarden weten (maar geld genoeg hebben om dat gebrek te "compenseren"). En dan zijn er nog veel mensen die op hoog niveau rijden en "daarom" ook jureren - en dat zijn niet altijd de mensen met het meeste paardenverstand.
Mijn advies: staar je niet blind op wat anderen zeggen, maar neem de info op en vorm er je eigen mening van. Jij hebt dat nu gedaan, dat is je goed recht, maar dat je "om" bent gegaan houdt nog niet in dat je gelijk hebt (of geen gelijk hebt).
Als jij verder denkt, dat een goed paard te kopen is van de winst van Ulrike's DVD's, dan wil ik graag weten:
1 - Hoeveel DVD's heb jij wel niet bij haar besteld?
2 - Waar vind ik die goedkope superknollen?
KiWiKo schreef:
KiWiKo schreef:Dat mensen het naar aanleiding van een bepaalde website veroordelen kan ik me ook wel voorstellen, ik kan heel goed begrijpen dat als je niet thuis bent in de materie dat je je de klere schrikt van deze foto's en als je dan ook nog het commentaar van de mevrouw erbij leest, tja dan is het makkelijk overtuigd te zijn van de slechtheid. Maar als je nou IRL hele andere dingen ziet, voelt, en uitgelegd krijgt....... dan weet je dat dit geschreeuw echt nergens over gaat
Wellicht kan je je ook voorstellen dat er mensen zijn die al lang vóór die website (van Theresa) LDR helemaal niks vonden? Dat de info in die website nou eindelijk eens goed verwoord, wat ze al jaren er van vonden? Dat er veel naar wordt verwezen, omdat het heldere, goed toegankelijke info is?
Waarom proberen de voorstanders van LDR iemand met zo'n website juridisch de mond te snoeren (wat overigens uiteindelijk niet is gelukt!), in plaats van bijv. zelf te zorgen dat er een informatieve site komt, waar men de eigen kant van het verhaal uitlegt
.
ART_UMA schreef:Kafue schreef:Zelfs het wetenschappelijke bewijs wat geleverd is wordt van de tafel geveegd met een klopt niets van en dergelijke. Dat noem ik pas respectloos.
He heb ik wat gemist? is er wetenschappelijk bewijs dat LDR goed is? Het enige wat ik heb gezien is dat het bewijs TEGEN LDR niet voldoende zou zijn, dat is nog heel wat anders als bewijs dat LDR GOED zou zijn.
Dat vroeg ik mij ook af. Bij mijn weten is er geen enkel in wetenschappelijke tijdschriften gepubliceerd onderzoek dat aan zou tonen dat LDR goed is.
Tyrza schreef: gaat het heel vaak om onwetendheid, niet om bewuste dierenkwelling.
Niemand zal z'n eigen paard(en) bewust kwellen, dus meestal zal het onwetendheid zijn - op elk niveau.
Mireille1970 schreef:Daarbij komt dat met een slof niet mag (bij dressuur) omdat dat een HULPmiddel is, en LDR wel omdat het een rijtechnisch stuk is.
Maar LDR mag dan eigenlijk niet vóór het zesde levensjaar (van het paard)...en is daarmee het enige "rijtechnische stuk" dat die beperking opgelegd krijgt...