Wou hier nog even reageren (ben trouwe volgster), heb dus sinds februari mijn eigen paardje. Met zijn 1m75 en nogal stevige voorkomen vond ik het in het begin niet makkelijk om hem 'goed' aan het werk te krijgen. Hij trok nogal makkelijk zijn rug weg en zette zijn onderhals erop. Sinds eind maart zijn we dan ook lessen beginnen volgen waar we weer begonnen met de basics. Er is wel een tussenpauze geweest ivm een hoefzweer.
Toen een vriendin vandaag reageerde dat hij er precies al veel beter uitzag, wou ik het toch even vergelijken

Aan mijn houding is nog veel werk, (hielen (naar beneden) en dij in 1 lijn, schouders, hand geef ik al meer mee (maar hef ik op waardoor t mss wat raar ziet) ...), maar wou vooral het eens over zijn bouw hebben

Nu vind ik vooral de lijn achter het zadel naar zijn staart fascinerend en merk ik toch wel dat hij daar serieus gespierder is geraakt! Ook zijn kaak laat hij véél meer los dan in het begin (begint eindelijk mijn hand wat te volgen). Wou jullie mening hier wel eens weten