[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel III

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:25

lieve mensen van de afgelopen pagina's
dit is geen topic om maar een foto te droppen en daar reacties op te willen
lees aub even het hele topic door plus de OP

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:32

Stilstaande paarden, paarden niet volledig op de foto.
Daar kunnen we niets mee...

Graag ook zelf eerst beschrijven wat je op de foto ziet.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:38

ik ga even opzoek naar een betere foto dan :) dit was het enige wat ik zo 1 2 3 had

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:38

Die tuiger....Oeii

Daar krijg je moeite mee als je eenmaal loslaat en zelf gaat laten nageven. Want deze moet eerst helemaal weer vertrouwen krijgen in de hand.
Ook die onderhals en bocht in bovenhals. Alle symptomen van spanning.

Oplossing?

Loslaten, handen geven, en ze volgt vanzelf wanneer ze vertrouwen heeft in je handen.

Sturen? Laat dat maar over aan de benen en je zit. Heupen zijn je handen. Je bips en binnenbovenbeen/lies zijn je remmen.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:41

met de tuiger heb ik moeite ja, ze is jaren van een manege geweest en gaat automatisch in deze houding, voor de rest is ze wel braaf...

ik zou haar graag wat lager en ronder willen zien , want dit ziet er niet uit :S soms doet ze dat wel. maar dit houd ze helaas niet vol ze gaat gelijk weer terug in die nare opgekropte houding

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:47

Denk het beste is:

Geven...dan maar minder contact in de mond, je hoort immers te rijden op je zit en je teugel is een ondersteuning (wat veel ruiters vergeten) wanneer je een buiging tegemoed gaat.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:51

Ik doe nog vrij veel op me zit, alleen met lange teugels ( op zijn langst gaat ze uit deze houding) gaat ze over de binnenhoefslag en soms nog gewoon erger alle kanten waar ze maar op wil .. Dan moet ik haar bijna de hoefslag op schoppen bij wijze van, mijn andere paard daar integen heb ik geeneens teugels bij nodig zo goed als hij op zit een been reageert

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:07

S_en_Z schreef:
Babootje schreef:
@S en Z: ik zeg ook niet dat jij haar met een strakke hand rijdt (dat kan ik zo wel zien) maar je weet niet hoe ze is aangereden. Een paard dat afkauwt en daarbij terug in tempo komt (en vooral dat laatste) lijkt op de hand in de krul gereden. Het feit dat ze pijn in haar mond had door haar gebit en dus ging rennen kan daar natuurlijk "naast" staan als probleem.
Ik heb (ook) een paard met een weke rug. En erg veel baat met het over de rug losrijden. Daardoor is de rug veel en veel sterker geworden. Ook veel gedoe gehad met het vinden van een goed passend zadel overigens.
Als je paard last heeft bij de lendenen (plekje achter het zadel) en onderzoek naar de rug wijst verder niets uit, zou je ook kunnen laten kijken of ze geen last heeft van haar eierstokken. Lijkt misschien raar maar een vriendinnetje van mij had ook een merrie die daar niet los wilde laten. Met regumate was dat over.

Het zou kunnen. Heb vandaag wel lekker gereden. We hebben voltes geopend en gesloten, had er een zweepje bij en als ik weg wou rijden achter geactiveerd door haar net achter de bil een tikje te geven zodat ze aan moest trekken in het wegspringen waarbij ze niet langer mocht worden. En paar passen naar voor en op zit terug. Doorzetten terug en voor ze "in 2en ging" weer naar voor vanuit achter een paar passen.

Het aanwijsstokje werkte erg goed, na een tijdje liet ze haar hals mooi vallen en kon ik heel fijn zitten zonder moeite te doen. Ze bleef ook lekker lopen, de draf daarna was heerlijk. Kon makkelijk rechtop blijven en ze was superfijn in de aanleuning.

Regumate.. Heb ik ergens eerder gehoord, voeren ze dat niet ook aan merries die veel hengstig zijn?

Ja, heeft te maken met hengstigheid. Je zou t kunenen proberen met n merrrie. Soms is t niet zo duidelijk maar is t t wel.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:10

Ik hou het in m'n achterhoofd, thnx

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:11

joleinn schreef:
benieuwd naar reacties:
[ Afbeelding ]

Ik zie 2 paarden in exact dezelfde houding gepriegeld staan met gespannen staarten.

Zochten ze kwartjes? :+

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:13

Zo lopen ze altijd als ze ontspannen zijn. (Arabisch bloed)

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:17

Nou, ik rijd vaak op Arabieren, die ontspannen zijn, maar die lopen toch écht niet zo diep ;)

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:18

Sorry, ik bedoelde dat ze hun staarten zo hielden. ;)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:21

Hoe lopen ze dan met hun staart als ze gespannen zijn?

Is het echt rastypisch? In bijna alle paardenrassen zit Arabisch volbloed gemengd. Een goede tweede waar veel mee gemengd is is Engels volbloed.. En volgens mij zit daar ook weer Arabisch bloed in?

Is het wel echt zo? Of is het de wereld in gebracht als smoesje? "ja mijne doet dat ook das een tuiger die doen dat allemaal") wat ook niet helemaal opgaat voor alle tuigers overigens)

Het zal best dat bouw er iets mee te maken heeft. Maar deze twee zien er niet echt uit als volbloed Arabieren...
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 30-12-12 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:22

Ik vind ze te diep lopen, neusje iets meer naar buiten. Ik ben trouwens al helemaal geen fan van aan de teugel lopen bij een buitenrit, maar das mijn mening.
Let ook op jullie eigen houding, handen vd rechter ruiter zitten wel erg dicht bij het zadel, en er zit bij beide veel spanning op de teugels

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:25

@S en Z: ik les bij Dennes Mieras http://www.h4h.nu/dennes.html Volgens mij ook wel wat voor jou; ik vind hem geweldig instructeur; los los los en souplesse paard

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:29

Ze lopen nieteens, ze staan stil :')
Daar kun je echt niets van zeggen (qua 'aan de teugel').

Beetje dressuren op buitenrit is prima hoor. Fijn de lange stukken.
Doe ik ook wel eens op het strand, leuke uitgestrekte draf krijg je dan (en na een tijdje controleverlies :+ ).

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:46

Babootje schreef:
@S en Z: ik les bij Dennes Mieras http://www.h4h.nu/dennes.html Volgens mij ook wel wat voor jou; ik vind hem geweldig instructeur; los los los en souplesse paard

Ik heb al eens op zijn site gekeken, heb eens Zijn protocol vol mogen kalken :D (schrijver op wedstrijd). Hij is voor mij te ver reizen (ben afhankelijk)

kayleegevers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:49

dankjewel ik zal het eens proberen

kayleegevers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:02

Afbeelding

ik wilde weten wat jullie van deze foto vinden.

het is heelaas niet zo duidelijke foto maar je kan duidelijk zien dat ik een zeigang aan het rijden ben.

ik weet niet of de foto gelukt is :P

kayleegevers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:04

Afbeelding

dit is mn oude 8 jarige spring paard Pasific X naturel
ik wil weten wat jullie van mij spring houding vinden.

(is een sprong van 1.35)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:49

Je eerste foto is onduidelijk.
2e hoort in een ander topic.

En nogmaals;
Zelf ook vermelden wat je ziet op de foto.

kayleegevers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:55

is dit een dresuur topic dan las net dat soorten rij stijlen+ longeren etc in deze topic mocht.

wat ik zie is dat is denk ik te ver plat ga liggen maar het is een hoge jump dus ga je dat uit je eigen doen of niet??

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:56

kayleegevers schreef:
is dit een dresuur topic dan las net dat soorten rij stijlen+ longeren etc in deze topic mocht.

wat ik zie is dat is denk ik te ver plat ga liggen maar het is een hoge jump dus ga je dat uit je eigen doen of niet??

Het topic gaat over aanleuning, aan de teugel en over fijn rijden. Dat kan je toepassen op alle rijstijlen gelukkig, maar is uiteraard niet te beoordelen boven een hindernis!

kayleegevers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:05

whoeps,, sorry dan heb ik het verkeerd begrepen.