Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
S_en_Z schreef:Babootje schreef:@S en Z: ik zeg ook niet dat jij haar met een strakke hand rijdt (dat kan ik zo wel zien) maar je weet niet hoe ze is aangereden. Een paard dat afkauwt en daarbij terug in tempo komt (en vooral dat laatste) lijkt op de hand in de krul gereden. Het feit dat ze pijn in haar mond had door haar gebit en dus ging rennen kan daar natuurlijk "naast" staan als probleem.
Ik heb (ook) een paard met een weke rug. En erg veel baat met het over de rug losrijden. Daardoor is de rug veel en veel sterker geworden. Ook veel gedoe gehad met het vinden van een goed passend zadel overigens.
Als je paard last heeft bij de lendenen (plekje achter het zadel) en onderzoek naar de rug wijst verder niets uit, zou je ook kunnen laten kijken of ze geen last heeft van haar eierstokken. Lijkt misschien raar maar een vriendinnetje van mij had ook een merrie die daar niet los wilde laten. Met regumate was dat over.
Het zou kunnen. Heb vandaag wel lekker gereden. We hebben voltes geopend en gesloten, had er een zweepje bij en als ik weg wou rijden achter geactiveerd door haar net achter de bil een tikje te geven zodat ze aan moest trekken in het wegspringen waarbij ze niet langer mocht worden. En paar passen naar voor en op zit terug. Doorzetten terug en voor ze "in 2en ging" weer naar voor vanuit achter een paar passen.
Het aanwijsstokje werkte erg goed, na een tijdje liet ze haar hals mooi vallen en kon ik heel fijn zitten zonder moeite te doen. Ze bleef ook lekker lopen, de draf daarna was heerlijk. Kon makkelijk rechtop blijven en ze was superfijn in de aanleuning.
Regumate.. Heb ik ergens eerder gehoord, voeren ze dat niet ook aan merries die veel hengstig zijn?
Babootje schreef:@S en Z: ik les bij Dennes Mieras http://www.h4h.nu/dennes.html Volgens mij ook wel wat voor jou; ik vind hem geweldig instructeur; los los los en souplesse paard
kayleegevers schreef:is dit een dresuur topic dan las net dat soorten rij stijlen+ longeren etc in deze topic mocht.
wat ik zie is dat is denk ik te ver plat ga liggen maar het is een hoge jump dus ga je dat uit je eigen doen of niet??