Sees schreef:Colway, wat zijn dan de typische gezonde dingetjes die jij doet/eet?
- 's morgens beginnen met een smoothie van min. 100gr rauwe groente
- Ik eet geen brood, alleen roggebrood en alleen in de ochtend. Als ik de weekenden wel voor brood kies, dan alleen speltbrood
- Fruit eet ik alleen in de ochtend (in de smoothie en soms tegen 11uur), heel soms een appel 's middags.
- Ongebrande noten en kwark voor in de namiddag
- 's middags eet ik altijd een grote salade als lunch
- 2 keer per week kip, 2 keer per week vis, 2 keer per week vlees
- Veel soorten bonen/peulvruchten
- Ik drink geen melk
- 's avonds geen of zo min mogelijk koolhydraten (pasta/rijst/aardappelen) en als ik koolhydraten eet, combineer ik dat niet met vlees
- Verder snoep ik weinig (maar uiteraard wel af en toe)
Zo min mogelijk kant en klaar pakjes/sauzen. Zo gevarieerd mogelijk groenten en fruit
Maar ik eet gewoon chocolaatjes hoor (iedere dag een kinder-reepje = een tic van me en ik drink iedere dag een paar rode wijntjes)
Overigens ben ik de ene week 'strenger' dan de andere week. Soms haal ik een kant en klare salade en gisteravond lekker pasta gemaakt omdat ik daar zin in had
En soms gewoon een lekker broodje met uitsmijter als lunch in het weekend
Weekend ben ik sowieso wat makkelijker
Ik drink verder geen kant en klaar sap, vrijwel geen fris. Alleen rooibos thee, groene thee, water (en wijn
)
Gezonde dingen die ik probeer te gebruiken verder bleekselderij, chia, lijnzaad, citroen, gember, noten, zaden, peulvruchten
Ik kom denk ik op zo'n 400gr groente per dag