Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bertie schreef:Heb je een topic op het oog waar wel wat positiviteit naar toe kan?
In het topic over Totilas tijdens Vechta zei iemand dat het best kon dat Edward Gal op Bokt zit, maar dat hij er zat van is om van een 12-jarige een opmerking over kapstokjes te krijgen. Dat vond ik zó grappig!![]()
Overigens ben ik het met S_en_Z eens dat het niet altijd mogelijk is om 'altijd' iets positiefs te zeggen. Ik heb hier, in dit topic, ook wel eens gezegd: "Dit is NIET goed". Ach, die inbreng was wel vanuit een positieve gedachtegang. Want als iets echt niet goed is, moet je er ook niet omheen draaien.
IndezzW schreef:Wat een leuk topic dit!![]()
Ik heb ook een filmpje van mijn paard, maar dan aan de dubbele longe.
http://www.youtube.com/watch?v=mpa9_9fPaIc&context=C30f4438ADOEgsToPDskJoGzPhD9LON4VWD3wF6E10
Ook heb ik het filmpje vertraagd, zodat je eens goed kunt zien wat er nou allemaal gebeurt.
http://www.youtube.com/watch?v=3MC7sIg-svc&feature=youtu.be
Ik heb dit met 1 hand gefilmd en had de dubbele longe in mijn andere hand, lengtebuiging was dus ietwat moeilijk om voor elkaar te krijgen met 'slechts' de beschikking over 2 handen
Positief: paard is er van achter fijn bij en loopt ruimer van voor dan eerst (dat weten jullie niet, maar MWM bijvoorbeeld wel)
Negatief: paard loopt te diep. Zoals je kunt zien hangen de lijnen vrij los en kan hij zijn hoofd naar voren doen als hij wil, maar dat doet hij dus niet. Dit is ook een probleem waar ik met rijden tegenaan loop. Mijn paard durft het bit geen weerstand te bieden, dus ik heb vaak 'niks' in mijn handen en bij de kleinste ophouding komt hij al terug. Met rijden loopt hij trouwens nooit echt te diep, maar komt hij wel snel terug in tempo op het bit.
Edit: Ik heb ook nog een foto gevonden van afgelopen zomer
JoycexLynn12 schreef:Ik heb vandaag héérlijk gelest en jullie tips van de links en rechtsomkeert meegenomen!
Merk wel dat mijn paard dat hoge zoveel makkelijker vind dan dat lage met het neusje eruit, de rechte stukken gaan dan maar zodra we naar binnen of buiten moeten buigen gaat ze alweer dat hoge opzoeken.
Ook fijn aan de uitgestrekte draf gewerkt, het is een paard van 1,77 maar nog wil mijn instructrice haar ruimer laten lopen een jeetje, wat is dat een fenomenaal gevoel
NeverGiveUp schreef:Ja ik voelde ook niet echt een aanleuning toen, maar omdat ik hier die loodlijn dingen lees zeg maar dacht ik, misschien is dit wel de goede hoogte.
Maar inderdaad, als ik mijn teugels iets korter had genomen was hij misschien wat verder doorgekomen
_Marinke_ schreef:Hij loopt van zichzelf enorm graag, maar zodra hij ook echt lekker loopt (dus ontspannen, lang en laag..) zakt ie heel erg in in het tempo
bertie schreef:_Marinke_ schreef:Hij loopt van zichzelf enorm graag, maar zodra hij ook echt lekker loopt (dus ontspannen, lang en laag..) zakt ie heel erg in in het tempo
Ehhmmm..
De grap is juist om mét behoud van tempo dit lekkere lopen vol te houden.![]()
Beweging gaat op plaats één! Geef nooit toe op beweging! FACILITEER de beweging!![]()
Daarom: Beweging vasthouden, en VAN DAAR UIT het lekker lopen zoeken.![]()
NIET andersom!
JoycexLynn12 schreef:Was van de week proef aan het oefenen en instructrice was toevallig op stal en zat mee te gluren en zei vandaag voordat we begonnen tijdens de les : jeetje, die schouderbinnenwaarts linksom was enorm goed, mooi over 3 sporen heen.
Zondag mijn M1 debuut, nu al zenuwachtig maar heb er enorm zin in!
freeride schreef:Op de foto zie ik niet zoveel, niet zoveel activiteit achter, niet zoveel lucht van voren, niet zoveel op of voor de LL en niet zoveel onderbenen van het paard
bertie schreef:_Marinke_ schreef:Hij loopt van zichzelf enorm graag, maar zodra hij ook echt lekker loopt (dus ontspannen, lang en laag..) zakt ie heel erg in in het tempo
Ehhmmm..
De grap is juist om mét behoud van tempo dit lekkere lopen vol te houden.![]()
Beweging gaat op plaats één! Geef nooit toe op beweging! FACILITEER de beweging!![]()
Daarom: Beweging vasthouden, en VAN DAAR UIT het lekker lopen zoeken.![]()
NIET andersom!