murphy102 schreef:Cherie, WIE leest er nou niet goed en WIE brgrijpt het nou niet goed????
Dat is geen schande, maar houd dan eens je mond en ga eens lezen, dit tot je door laten dringen: wat staat er nu eigenlijk, wat zeggen ze nu eigenlijk, probeer het eens uit en kom dan pas met commentaar.
Dat Edward Gal niet klassiek is opgeleid, weet iedereen. Het is alleen zo jammer dat men het "dressuurrijden" noemt, want daar heeft het niets mee te maken. Een gouden plak halen is GEEN Akte van Vermogen!!!
Waarom zeg ik dit: door de zijgangen te beoefenen, RICHT MEN EEN PAARD RECHT!!! Het is al 100x gezegd, maar jij hoort jezelf zo graag praten, dat je niet luistert!
Bovendien, Cherie en Vur, de halve ophouding is NIET de helft van een hele ophouding!!
Dan snap je het echt niet. Ook dat kun je lezen, want ook dat is al zo vaak gezegd op dit topic.
Misschien een idee om eens op zoek te gaan naar een andere instructeur/instructrice!
Waar ik je wel gelijk in moet geven, Cherie, is dat je, met name de hetere paarden, wat beter onder hun tempo kan rijden. Deze paarden hebben moeite met wachten. Door ze onder hun tempo te rijden, MOETEN ze wachten en krijg je controle over het tempo. Want een paard dat rent, daar kun je geen been aan aanleggen. Dus onder het tempo om tempocontrole te krijgen. Dan pas LAAT hij zich drijven.
Een verreden paard zou ik eerst eens rustig aan de gymnastiekteugel, ontworpen door Horst Becker, nemen. Dit is een geweldige uitvinding. Dit tevens als antwoord op Maris, eerder dit topic. Deze gymnastiekteugel werkt de bovenlijn van het paard los door het voorwaarts-neerwaarts-effect. Paarden worden zo los als een draadje. Het werkt nog beter als de gogue of de Duitse 3-punts-teugel, is mijn ervaring. Ik heb deze teugel al zeker bij zo'n 20 paarden gebruikt, van jong tot oud, paarden met vastzittende ruggen. Het werkt bij alle paarden met verbluffende resultaten. Daarvanuit rustig opbouwen. TIJD en nog eens tijd geven en ervoor uittrekken.
Is die gymnastiekteugel het equivalent van de hoge binnenhand??